וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים ומתנחלים נפצעו בעימותים בבית אל

פנחס וולף, יהושע בריינר ואריאל נוי

8.6.2010 / 13:33

לפחות 8 שוטרים ו-40 מתנחלים נפצעו במהלך עימותים שפרצו בעקבות הריסת מבנה בבית אל. ח”כ יעקב כץ: ”נתניהו ייזכר לדראון עולם, שחילל את כבודו של הרב מרדכי אליהו ביום קבורתו”

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות ערוץ 7; עריכה: לירז ליבנה)

שמונה שוטרים ו-40 מתנחלים נפצעו היום (שלישי) במהלך עימותים שפרצו בין כוחות מג"ב והמנהל האזרחי לבין המתנחלים. זאת בעקבות הריסת צריף ויסודות מבנה במקום. התושבים חסמו את יציאת הכוח מהיישוב, השליכו לעברו אבנים ושקיות צבע ואף ניסו לנקב את גלגלי הניידות.

השוטרים נפצעו באורח קל כתוצאה מידויי האבנים. עד כה נעצרו שלושה קטינים בחשד לתקיפת השוטרים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. המתנחלים נפצעו מגז מדמיע וממכות מאלות במהלך העימותים בין התושבים לכוחות. פרמדיק של מד"א יעקב עופר, אמר לוואלה! חדשות כי "הפצועים שעברו דרכנו סבלו מפגיעה במערכת הנשימה לרבות פגיעה בעיניים בעיקר בגלל הגז המדמיע. חלקם התלוננו שהגז נזרק אליהם ישירות ומטווח קרוב. כמו כן הם נפצעו ממכות יבשות שקיבלו מאלות השוטרים".

לטענת המתנחלים השוטרים הגיעו עם אלות ותקפו בני נוער וילדים שחסמו את התנועה. ראש מועצת בית אל, משה רוזנבאום, אמר כי ניסה להגיע עם הצבא והמשטרה להסכמה אך אלה סירבו ודרשו להרוס את המבנים. "יש כאן באזור אלפי בתי קבע לא מאושרים שנבנו בצורה לא חוקית של ערבים אבל בהם לא נוגעים. אך אם כמה בני נוער מהישוב הקימו חושה ישר באים והורסים. כשהטורקים על 'המרמרה' תקפו את הלוחמים שחררו אותם ישר אבל אצלנו עוצרים בני נוער על פרובוקציות מכוונות מראש. אנחנו אוהבים את הצבא והמשטרה אבל כנראה שמישהו למעלה מנסה להתסיס את הרוחות .ייקח זמן עד שהצלקות האלה יגלידו".

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה כי "ברק ששולח חיילים עם רובי צבע להילחם במחבלים שולח את היס"מ עם אלות וגז כדי לכסח את המתנחלים. חבל שמשט הטרור לא פתח לברק ולנתניהו את הראש להבין במי ראוי להילחם".

יושב ראש האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ, תקף בלשון חריפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הריסת הצריף ויסודות המבנה הנוסף. "נתניהו ייזכר לדראון עולם, שחילל את כבודו של הרב מרדכי אליהו, וביום קבורתו שלח את זרועו להמשיך ולהחריב את ארץ ישראל", אמר כץ.

(עדכון ראשון: 11:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully