וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למצור? מזכ"ל הליגה הערבית בדרך לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.6.2010 / 1:14

עמרו מוסא הודיע כי בכוונתו לבקר ברצועה הנצורה בימים הקרובים. בחמאס ברכו על המהלך שלטענתם מקרב את קץ המצור על עזה

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא התקשר אמש (ראשון) אל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר לו, כי הוא מעוניין לבקר ברצועת עזה בימים הקרובים. אבו מאזן ברך על הצעד של מוסא, והודה לו על התמיכה בפלסטינים. מוקדם יותר היום הגיע אבו מאזן לביקור בטורקיה, שם הוא צפוי להיפגש עם בכירי הממשל ולהביע תנחומים על מות הפעילים כתוצאה מההשתלטות הישראלית על המשט לעזה.

כוונתו של מוסא לבקר ברצועה התקבלה בברכה בעזה. ארגון חמאס הגדיר זאת כ"צעד חיובי שהיה צריך להתבצע לפני זמן רב". דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר כי, לאור זאת, הסרת המצור על רצועת עזה מתקרבת יותר ויותר.

בשבוע שעבר הצהיר יו"ר הרשות הפלסטינית כי הוא שוקל ברצינות לבקר ברצועת עזה, לראשונה מאז השתלטות חמאס עליה לפני כארבע שנים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", אבו מאזן אמר למקורביו כי הוא "נחוש" לבקר ברצועת עזה כדי לשים קץ לפילוג הפנים-פלסטיני, אולם לא נקבע מועד לביקור.

ואולם, בכיר חמאס סלאח ברדוויל אמר בתגובה לפרסום ב"מען" כי ארגונו לא קיבל שום הודעה רשמית על כך שאבו מאזן מתכוון לבקר בקרוב ברצועת עזה. "אם מדובר בעניין רציני והוא אכן מתכוון לבקר, נבחן את הביקור מכל ההיבטים על מנת שיהיה למען האינטרס של עמנו", הוסיף. "אין לנו שום מידע על כך, כיוון שמדובר כרגע רק בכך שאבו מאזן שוקל ברצינות לבקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully