וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים בטהרן, שוטרים ירו באוויר

החרפה בעימותים: אלפי סטודנטים יצאו לרחובות הבירה האירנית כדי להפגין נגד השלטון, וכוחות הביטחון ירו באוויר בניסיון לפזר אותם. עד ראייה: "חלק מהמפגינים נפצעו"

AP

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטרן)

כוחות הביטחון מתעמתים עם תומכי האופוזיציה בטהרן. עדי ראייה מסרו ששוטרים ירו באוויר כדי לפזר את המפגינים, הזועקים "מוות לדיקטטור" ומשמיעים קריאות נגד הממשלה. מוקדם יותר דווח ששוטרי משמרות המהפכה השתמשו באלות ובגז מדמיע נגד המפגינים.

מפגינים בטהרן נושאים שלט של מוסאווי. רויטרס
סטודנטים באירן נושאים שלט של מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי/רויטרס

"כוחות הביטחון מכים מפגינים, גברים ונשים. חלק מהם נפצעו ומדממים", מסר עד ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. אלה ההפגנות הגדולות ביותר בטהרן בתקופה האחרונה, בצל מאבקם של הרפורמיסטים נגד תוצאות הבחירות שנערכו ביוני, שלטענתם זויפו.

כוחות משטרה גדולים הקיפו הבוקר את קמפוס האוניברסיטה בעיר, כדי למנוע מפעילי האופוזיציה לערוך הפגנות חדשות נגד הממשלה. "יש מאות שוטרים נגד הפגנות. הם בכל מקום סביב אוניברסיטת טהרן וברחובות הסמוכים", סיפר אחד העדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הפגנות סטודנטים באירן. רויטרס
עדי ראייה מסרו שמשרות המהפכה היכו מפגינים עם אלות/רויטרס

באירן מציינים היום את יום השנה למותם של שלושה סטודנטים ב-1953, במהלך הפגנה אנטי אמריקאית. כמו באירועים ממלכתיים אחרים מאז הבחירות לנשיאות השנויות במחלוקת ב-12 ביוני, גם הפעם היו הערכות כי האופוזיציה תנצל את היום כדי לקיים הפגנות גדולות.

כמה אתרים רפורמיסטיים קראו בימים האחרונים לתומכי האופוזיציה להתאסף ליד הקמפוס של אוניברסיטת טהרן, שם אמורה להתקיים גם העצרת הרשמית שמארגנת הממשלה. המשטרה ומשמרות המהפכה הזהירו כי ידכאו בכוח כל ניסיון לקיים עצרת "בלתי חוקית".

אמש פרסם מנהיג האופוזיציה, מיר חוסיין מוסאווי, הודעה שבה גינה את הממסד הדתי על הדיכוי של הסטודנטים. מוסאווי הכריז כי תנועת הרפורמה עדיין חיה על אף הניסיונות של הרשויות לסיים את פעילותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully