וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"7,000 צנטריפוגות פועלות ברגעים אלו ממש"

אופק עיני

9.4.2009 / 19:00

נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד חגג היום באירן ב"יום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית" והכריז על הקמת מפעל חדיש לייצור דלק גרעיני

נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד חנך היום (חמישי) בעיר איספהאן מפעל אירני ראשון מסוגו לייצור דלק גרעיני. אירן מציינת היום את היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית. ראש ארגון האנרגיה הגרעינית האירני גלאם אקאזאדה אמר בחגיגה כי "המפעל שהוקם רק בעזרת במומחיות אירנית יבטיח את הגעת הדלק הגרעיני הדרוש לעבודת הסרכזות ותחנות הכוח הגרעיניות במדינה" וטען כי "כ-7,000 סרכזות (צנטריפוגות) פועלות ברגעים אלו ממש".

בנאום שנשא אחמדיניג'ד במהלך החגיגה, הוא אמר כי מדינתו נכנסה כעת למעגל ייצור הנשק הגרעיני באופן מלא ובאמצעות מומחים אירניים, כך דיווחה תחנת הטלוויזיה האירנית "אל-עאלם". אחמדיניג'ד הוסיף כי "אירן מנסה שני סוגים חדשים של סרכזות בעלות הספק גבוה ביותר", וציין כי "כל ניסיונות האויבים למנוע את התקדמות אירן בתחום הטכנולוגיה הגרעינית נחלו כישלון".

מספר שעות לפני נאומו בחגיגות הגיב אחמדינג'ד להודעה הרשמית של ארצות הברית לפיה בכוונתה לנהל שיחות ישירות עם אירן. " נשמח לדבר עם ברק אובמה", אמר אחמדינג'ד. "אך רק במידה והוא יוכיח כי הוא הגון". לדבריו, "האומה האירנית מקדמת בברכה את היד שהושטה לה, אך רק אם היא תהיה באמת ובתמים מבוססת על יושר, צדק וכבוד, אבל, אם חס וחלילה, היד המושטת אינה הוגנת, היא תפגוש באותה תגובה שבה הגיבה אירן לנשיא הקודם".

שר הביטחון אהוד ברק הגיב הערב לדבריו של אחמדיניג'ד. מלשכת שר הביטחון נמסר כי "מערכת הביטחון עוקבת מקרוב אחרי ההתפתחויות הגרעיניות מאירן. חניכת המפעל מוכיחה ומחזקת את הצורך העולמי לעקוב אחר פיתוח הגרעין האירני".

מוקדם יותר השבוע הטילה ארצות הברית סנקציות על חברת מתכות סינית ועל שש חברות אירניות בשל חשד שאלו תיאמו ביניהן העברת חומרים וציוד לצורך בניית טילים ולייצור טכנולוגיה גרעינית לאירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully