וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעת זה רשמי: יחסים בין סוריה ללבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.10.2008 / 14:14

במהלך היסטורי, כוננו שתי שכנותינו מצפון יחסים דיפלומטים "על בסיס כבוד הדדי לריבונות, ושמירה על אחווה". בקרוב גם אצלנו?

היסטוריה במזרח התיכון: לאחר שישים שנה, מתנהלים החל מהיום (רביעי) יחסים דיפלומטים בין סוריה ללבנון. נשיא סוריה בשאר אסד נפגש היום בדמשק עם שר החוץ הלבנוני פאוזי סלוח, ולאחר מכן חתמו סלוח ושר החוץ הסורי וואליד מועלם על ההכרזה המשותפת בעניין כינון היחסים.

בהכרזה נכתב כך: "בהמשך להודעה על כינון יחסים דיפלומטיים בין סוריה ולבנון שפורסמה לאחר פגישת הפסגה בין נשיא סוריה בשאר אסד ונשיא לבנון מישל סלימאן שנערכה בדמשק ב-13 באוגוסט 2008, פורסם ב-13.9.08 בלבנון צו המורה על הקמת שגרירות לבנונית בדמשק. בסוריה פורסם ב-14.10.08 צו המורה על הקמת שגרירות סורית בלבנון".

"לאחר החתימה על ההכרזה המשותפת, מודיעים שרי החוץ של שתי המדינות על כינון יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות בהתבסס על ההסכם ביניהן החל מהיום. שני הצדדים חוזרים ומבהירים כי ישמרו על חיזוק והידוק הקשרים בין סוריה ללבנון על בסיס כבוד הדדי לריבונות, עצמאות ושמירה על יחסי האחווה בין שתי המדינות האחיות", נכתב בהכרזה.

אתמול פרסם אסד צו המורה על כינון היחסים שיכללו הקמת שגרירות בלבנון, ובכך נתן אור ירוק לביצוע ההסכם. מאז ההכרזה על עצמאות סוריה ולבנון לפני כשישים שנה, עם תום המנדט הצרפתי, לא היו יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות. במשך שלושה עשורים שלטה סוריה מבחינה פוליטית וצבאית בלבנון. באפריל 2005, לאחר לחץ בינלאומי שהופעל בעקבות חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, נאלצה סוריה להסיג את כוחותיה הצבאיים מלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully