וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 פלסטינים נהרגו מהצפת ביוב בעזה

יוני מנדל ושי אילן

27.3.2007 / 17:15

עדיין לא ברור מה הביא לקריסה של אגן הניקוז בכפר הפלסטיני אום א-נצר שבצפון רצועת עזה. פרץ הורה לצה"ל להגיש סיוע

ארבעה פלסטינים לפחות נהרגו, עשרות רבות נפצעו ורבים אחרים מוגדרים כנעדרים, כתוצאה מקריסת בריכת ביוב בצפון רצועת עזה הבוקר. בשלב זה מתבצעות במקום עבודות הצלה, ואמבולנסים רבים מעבירים את הפצועים לבית החולים "כמאל עדואן" ברצועה. ההרוגים הם קשישה בת 80, אשה בת 20, ושני תינוקות בני שנה ושנתיים.

שר הביטחון עמיר פרץ הנחה את צה"ל ואת מתאם הפעולות בשטחים לסייע לפלסטינים ברצועת עזה ככל שיידרש. כמו כן, יו"ר איגוד ערים דן לאיכות הסביבה ולביוב איתי פנקס פנה למתאם פעולות צה"ל בשטחים וללשכת יו"ר הרשות הפלסטינית בהצעה להעמיד את טובי המומחים והיועצים של האיגוד על מנת לסייע לטיפול במשבר החמור שנוצר. האיגוד הינו בעל ניסיון רב בטיפול במערכות השפכים, והודיע שישמח להציע כל עזרה שתידרש.

"הצונאמי הפלסטיני"

האסון התרחש בעיירה הבדואית אום א-נצר שבצפון רצועת עזה, בה חיים כ-5,000 בני אדם. זיאד אבו-פריא, ראש המועצה המקומית אמר בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי "לפחות 70% מהבתים בכפר ניזוקו מהשיטפון האדיר שארע בעקבות הפיצוץ בביוב".

סמי עיסווי, עיתונאי מרצועת עזה, אמר בראיון לגלי צה"ל כי הישוב שהוצף הוא כפר בדואי, והמבנים שהתמוטטו בלחץ המים היו צריפים ופחונים. הוא סיפר כי ברצועה מכנים את האירוע "הצונאמי הפלסטיני".

בשיחה עם וואלה! חדשות מסר ד"ר כמאל ג'ודה, סגן מנהל בית החולים כמאל עדואן, כי "גופת ילד בן שנתיים זוהתה בין ההרוגים". ד"ר ג'ודה סיפר עוד, כי "כוחות ההצלה דיווחו שישנם עוד לכודים רבים מתחת לשפכים, וכי כעת הם מנסים להצילם".

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת, כי שר הפנים הפלסטיני האני אל-קוואסמי שהגיע לבדוק את הנזק בכפר, הותקף באש רובים והוחש אל מקום מבטחים במכונית משטרה.

(צילום: רויטרס עריכת וידאו: רביד גודלשטיין)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully