וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות תקשורת? לא כדאי לבנות על זה

ערן גבאי

24.10.2006 / 18:43

מנכ"ל משרד התקשורת מתכנן שינוי ארגוני מקיף במשרד ואיחוד אגפים. מדובר בצעד נוסף של שר התקשורת בביצור מעמדו של המשרד

אם מישהו רצה הוכחה לכך שמשרד התקשורת בניהולה של ש"ס אינו צפוי להיעלם או להתחלף ברשות תקשורת עצמאית, הוא צריך להיות קשוב למהלכים שמתכנן בקרוב מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי.
ל-TheMarker נודע כי מרדכי מתכנן שינוי ארגוני מקיף במשרד התקשורת, שיכלול מהלכי התייעלות בתהליכי העבודה ואיחוד אגפים, תוך חיסכון בעלויות ובכוח אדם. לשם כך, יבחר מרדכי בקרוב ביועץ ארגוני מוביל שיסייע למשרד להיערך לקראת המהלך לשינוי ארגוני. משרד התקשורת מונה כיום כ-150 עובדים.

מרדכי הצהיר באחרונה באוזני מקורביו כי השינוי הארגוני במשרד התקשורת הוא מתבקש, לאחר שנים רבות שבהם התקבע במשרד מבנה ארגוני ארכאי. מרדכי מבקש כעת, במסגרת השינוי, לאחד אגפים דוגמת אגפי הספקטרום ופעילות פניות הציבור, להקים אגף לתכנון וקביעת מדיניות, ולקבוע למשרד חזון, לאחר שמבדיקות שערך במשרד הוא גילה ארגון ללא מטרות מוגדרות ונהירות.

בכוונת מרדכי אף לשקול אפשרות של בחינת צמצום חלק ממרכזי המשרד במגדל שלום בתל אביב, ולהתחיל במהלך מדורג על פני שנים של העברת יותר ויותר פעילויות של המשרד לירושלים. כבר בימים הקרובים הוא מתכוון לצאת למהלך נוסף של שדרוג אתר האינטרנט של משרד התקשורת, כך שהוא יהפוך נגיש הרבה יותר לציבור הרחב.

תקציב משרד התקשורת קוצץ בשנים האחרונות לכ-46 מיליון שקל ב-2006. בארבע השנים האחרונות בוצע קיצוץ חד של 26% בתקציב משרד התקשורת - מתקציב של 62.3 מיליון שקל ב-2003. אלא שהוצאות השכר מתוך סך התקציב עדיין מהוות כ-67%. למעשה, תקציב המשרד ל-2006 מגלה המשך בעליית מרכיב השכר בסך התקציב מכ-55% ל-67%, וזאת על חשבון תקציב הרכש והקניות.

בכיר במשרד התקשורת התלונן באחרונה על כך שהתקציב הנמוך של משרד התקשורת מקשה על פעילות המשרד אל מול ענף שמגלגל כ-27 מיליארד שקל בשנה, ושבו פעילים בעלי ההון מהגדולים והחזקים במשק. דוגמה לקושי שמגלה המשרד אל מול ענקי התקשורת ניתנה רק לאחרונה, כשחברות התקשורת לא עמדו בלוחות הזמנים שקבע המשרד ליישום תוכנית ניידות המספרים, והמשרד נאלץ להיגרר מולן לבג"ץ כדי לנסות ולהגיע ליישום התוכנית במועד סביר, ולרווחת הצרכן.

השר אריאל אטיאס הצהיר כבר מיומו הראשון במשרד כי הוא גונז את רעיון הקמת רשות תקשורת עצמאית שתחליף את משרד התקשורת. המהלך לשינוי ארגוני כעת, הוא צעד נוסף של אטיאס ומרדכי בדרך לביצור מעמדו של המשרד על חשבון רעיון הקמת הרשות. אתמול דיווחנו על כך שאטיאס מתכוון להקים בשבועות הקרובים גם ועדה לבחינת והתוויית אסטרטגיה ארוכת טווח למשרד ולניהול שוק התקשורת, לשנים רבות קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully