וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים: מערכת הבריאות קורסת והאוצר אדיש

אריאל נוי

13.2.2011 / 11:02

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן שלח לממונה על השכר מכתב חריף לקראת המו"מ על תקני הרופאים בבתיה"ח. "אנו יושבים במו"מ שעה שמחוץ לחדר הישיבות מערכת הבריאות קורסת"

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן שלח אתמול מכתב לממונה על השכר באוצר אילן לוין בו הביע מורת רוח מהתנהלות המשא ומתן בין משרד הבריאות למשרד האוצר כפי שהתנהל עד כה בנושא החוסר בתקנים לרופאים בפריפריה, הוספת מיטות אשפוז בבתי החולים וכן שיפור תנאי העסקתם של רופאים בבתי החולים. המכתב נשלח לקראת ישיבת משא ומתן שאמורה להתקיים הבוקר (ראשון) בין שני המשרדים.

לדברי ד"ר אידלמן, משרד האוצר מנהל דיון לא מעשי: "אנו שבים ומוחים על ניהול הדיון על ידכם כדיון תיאורטי ו'אקדמי' ללא דיון ענייני או משא ומתן אמיתי שיאפשר הגעה לפתרונות אמיתיים ואפקטיביים למערכת ואשר נוכל לגבש אותם במסגרת הסכם קיבוצי".

עוד הוסיף אידלמן כי "על אף העובדה שאנו נמצאים במשא ומתן זה זמן רב, לא אפשרתם לנו עד כה להבין בצורה ברורה את עמדתכם בנוגע לנושאים המהותיים שהעלינו, לגבי הסוגיות כבדות המשקל הנוגעות למערכת הבריאות הציבורית ותנאי העבודה שם, ולהשלכה ההרסנית על השירות הרפואי הניתן לתושבי המדינה. בפתח כל אחת מהישיבות עד כה או במהלכן הדגשנו כי אנו יושבים במו"מ שעה שמחוץ לחדר הישיבות מערכת הבריאות קורסת".

יו"ר ההסתדרות הרפואית דורש שהמו"מ יתמקד בנושא מתן עדיפות לפריפריה בהקצאת תוספת מיטות ותקנים. לדבריו של ד"ר אידלמן, למרות המחאות, משרד האוצר ממשיך להתעלם מכל מה שקשור מחוץ למרכז: "בנושא הפריפריה ומקצועות במצוקה הציעה הר"י שורה ארוכה של פתרונות אשר לכל אחד ואחד מהם יש צורך להתייחס בנפרד וגם לכולם ביחד, ולא זכינו לקבל התייחסות כלשהי לגביהם. אנו דורשים כי בישיבה הקרובה נקבל התייחסות עניינית לכל אחת מהדרישות ופתיחת דיון מקיף וענייני".

המו"מ בין ההסתדרות הרפואית לבין משרד האוצר והמעסיקים החל למעשה כבר בחודש אוגוסט האחרון, אך צבר תאוצה כחודש לאחר מכן. במסגרת הדיונים הציגו נציגי הרופאים מספר נושאים, בהם מקצועות הרפואה שבמצוקה, התקנים הבעייתים והפריפריה שאינה מתוקצבת כראוי ושעליה להתמודד, בין השאר, עם הבעיות בקהילה, תנאי ההעסקה בבתי החולים ועוד.

ממשרד האוצר לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully