וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מהטכניון יפתחו מודל שיסייע לבחור את האמצעים הטכנולוגיים שיסייעו להתמודד עם איומי טרור

גיא גרימלנד

8.9.2008 / 10:36

החוקרים ישתפו פעולה עם מדענים מאוניברסיטת ייל בפיתוח מודלים כמותיים לקבלת החלטות

פרופסור בועז גולני, דיקן הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון, המרכז את פעילות הצוות במוסד אמר כי "מטעני צד הפכו בשנים האחרונות לנשק מועדף על ידי טרוריסטים בזירות שונות בעולם. מטעני צד הם הנשק הקטלני ביותר נגד כוחות הקואליציה בעיראק, בשנים שחלפו מאז הפלישה האמריקנית בשנת 2003. גם בהתמודדות של צה"ל מול איומי הטרור בעזה, יש משקל רב לטיפול בסוגיית המטענים". המודלים נשענים על מתודולוגיות של חקר ביצועים, סטטיסטיקה ותורת המשחקים. "המודל יביא בחשבון את האפשרויות העומדות בפני הטרוריסטים ויתכנן את מהלכי התגובה בהתאם", הסביר גולני.



גולני, פרופ' אוריאל רוטבלום ופרופ' אבי מרמור מהטכניון משתפים פעולה עם פרופ' אדוארד קפלן מאוניברסיטת ייל בנושא המלחמה בטרור, זה שנתיים. לפני מספר חודשים הם פירסמו מאמר על שיטות שונות להקצאת משאבים בנסיבות של התמודדות מול אסונות טבע ושל מלחמה בטרור. המאמר מנתח, בין השאר, את אופן הקצאת המשאבים על ידי המשרד לביטחון המולדת - שהוקם בארה"ב לאחר אסון מגדלי התאומים - וקובע כי ההקצאה לא נעשתה באופן נכון.



פרופ' אבי מרמור עומד בראש המרכז לחקר המדע והטכנולוגיה של ביטחון בטכניון. מרכז זה מעודד פעילות של חוקרי הטכניון בשורה של נושאים הקשורים להתמודדות עם איומי טרור. כמו כן, שלושת החוקרים מהטכניון השתתפו בקונסורציום שהפעיל המדען הראשי של משרד התמ"ת בשנים 2004-2006, לפיתוח שיטות וכלים לאיתור חפצים חשודים במקומות הומי אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully