וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות בשוק החיפושים מתלהטת: מיקרוסופט תשלם לצרכנים שיקנו מוצרים דרך מנוע החיפוש שלה

אשר שכטר

22.5.2008 / 10:51

ביל גייטס: המהלך יהפוך את שוק החיפושים המקוונים לתחרותי יותר



יו"ר ומייסד , ביל גייטס, הכריז אמש על תכנית חדשה שתעניק לצרכנים תשלום כספי אם ירכשו מוצרים שמצאו באמצעות שימוש במנוע החיפוש live.com של החברה. התכנית, הנקראת Live Search Cashback, מסמנת שלב חדש בניסיונותיה של מיקרוסופט ליטול מגוגל את הבכורה בשוק החיפושים המקוונים.



גייטס הכריז על המהלך השיווקי בעת ועידת הפרסום השנתית של מיקרוסופט ואמר כי התכנית נועדה לשכנע יותר צרכנים להשתמש ב-live.com במקום במנועי חיפוש אחרים, לרבות גוגל. המטרה, אמר גייטס, היא להגדיל את מספר המשתמשים במנוע החיפוש של מיקרוסופט כדי להעלות את הכנסותיה של החברה מפרסום מקוון.



"בעוד כמה שנים אתם תאמרו ששוק החיפושים הפך להרבה יותר תחרותי בנקודה הזאת. אנחנו חושבים שהתכנית שלנו מדליקה מאד", אמר גייטס, האיש השלישי בעושרו בעולם לפי מגזין "פורבס".



תוכניתה של מיקרוסופט, שתשלם לצרכנים שיקנו פריטים אותם חיפשו ב-live.com, תכלול מוצרים של 700 חנויות מקוונות שונות, בהן ענקית הספרים בארנס אנד נובל ו- Overstock.com. גולשים שירכשו פריטים מאותן חנויות לאחר שחיפשו אותם במנוע החיפוש של מיקרוסופט או הקליקו על מודעה שהובילה אליהם, יקבלו ממיקרוסופט החזר כספי באמצעות חשבון מקוון באתר החברה.



לדברי מיקרוסופט, גובה התשלום לגולשים ייקבע לפי מחיר הרכישה וזהות החנות. הצרכנים עשויים לקבל החזר של 5% ממחירה של מכונת קפה אותה קנו ב-50 דולר, או החזר של 4% ממחירו של נגן MP3 אותו קנו ב-100 דולר.



הניסיון לפתות גולשים להשתמש בשירותיו של מנוע חיפוש באמצעות פרסים כספיים נוסה בעבר ולא זכה להצלחה רבה. מיקרוסופט, לעומת זאת, מאמינה כי התכנית תוכל לסייע לה למשוך נתח משמעותי של גולשים מגוגל ולמשוך גם שורה של מפרסמים חדשים, המחפשים דרכים חדשות לקבל תמורה ראויה עבור כספם במקום המודל הנפוץ, שבמסגרתו הן משלמות למפעילות מנועי החיפוש בכל פעם שגולש מקליק על פרסומת שלהן.



המפרסמים שיחליטו להשתתף בתכניתה של מיקרוסופט יוכלו לבחור את האופן שבו ישלמו לחברה מתוך מספר דרכים, כמו העברת התשלום למיקרוסופט רק כאשר צרכן רוכש אחד ממוצריהן בעקבות חיפוש במנוע החיפוש של ענקית התוכנה.



, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, החלה גם היא להתנסות במודל דומה.



הנתח של מיקרוסופט בשוק החיפושים המקוונים בארה"ב עמד באפריל על 9.1%, לפי נתוניה של חברת המחקר קומסקור, כמעט ללא שינוי לעומת אפריל 2007. נתח השוק של גוגל, לעומת זאת, עלה באותה תקופה מ-56.1% ל-61.6%.



מיקרוסופט, שחזרה בה מוקדם יותר החודש מהצעת רכש בשווי 47.5 מיליארד דולר שהגישה ליאהו, מנהלת כיום מגעים על החברה על רכישת חטיבת החיפוש של ענקית האינטרנט ונתח מיעוט בחברה, במטרה לחזק את התחרות בינה לבין גוגל. נמצאת במקום השני בשוק החיפוש המקוון בארה"ב, אך הרחק מאחורי גוגל, כך שגם אם יתמזגו יגיע נתח השוק של יאהו ומיקרוסופט לכ-30% בלבד, לפי קומסקור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully