וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי סינמה סיטי התארגנו; ההנהלה תקים ועד מטעמה

חיים ביאור

5.5.2008 / 18:53

ההנהלה: "ועד העובדים שהוחל בהקמתו באופן מחתרתי מקדם אג'נדה פוליטית"

זהו מקרה ראשון שבו העובדים התארגנו שלא בסיוע ההסתדרות, אלא בסיוע של עמותת כוח לעובדים והקליניקה למשפט ורווחה באוניברסיטת תל אביב. רוב העובדים מועסקים בסינמה סיטי כסדרנים וכקופאים בבתי הקולנוע הפועלים במקום וכעובדים במזנונים, והם גיבשו רשימת תביעות בתחום הכספי ובנוגע לסדרי העבודה במשמרות.



בעקבות כך, הודיעה הנהלת NLC (סינמה סיטי) שהיא אינה מכירה בחוקיותו של הוועד החדש והיא עומדת להקים בעצמה ועד עובדים. במסמך שהפיצה ההנהלה בקרב העובדים נאמר בין היתר: "ועד העובדים, שהוחל בהקמתו על ידי ארגון כוח לעובדים, נגוע באינטרסים זרים ואין לקבל את הקמתו. ועד זה הוקם באופן מחתרתי ואינו פועל מתוך אחריות מקצועית כלפי ארגון הסינמה סיטי, אלא מקדם אג'נדה פוליטית שתורמת למטרתו בלבד. ברצוננו לבחור נציגות עובדים עצמאית (...) ירון אבידן (חבר הנהלת החברה) ירכז פעילות זו".



ערן סגל, חבר ועד העובדים, אמר בתגובה להודעת ההנהלה כי: "הניסיון של הנהלת סינמה סיטי לשבור את הקמתו של ועד עובדים דמוקרטי הוא בלתי חוקי והוקע כבר בעבר, כשחברת חיפה כימיקלים דרום ניסתה לעשות מהלך דומה".



ההסתדרות הודיעה אתמול כי 80 מאבטחי מעבר הגבול בשער אפרים ו 70 מאבטחי מוסדות החינוך ביבנה הקימו ועד והתארגנו במסגרתה לאחר שלטענתם, לא שולמו להם דמי הבראה, תוספת עבור עבודה בשעות נוספות ותוספת ותק. נציגת ההסתדרות, סימה רמתי, קראה להנהלות להיכנס עם ההסתדרות למו"מ מיידי להבטחת הזכויות הכלכליות של העובדים ובטחונם התעסוקתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully