וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-73% מהתיירים היהודים שהגיעו לישראל לחג מקפידים על אוכל כשר לפסח

עירית רוזנבלום

18.4.2008 / 10:58

לפי הערכות, עלות הכשרת המסעדות כ-6 מיליון שקלים

נעם שקד, מנכ"ל האתר, מציין שלפי הערכות, הוציאו המסעדות בישראל כ-6 מיליון שקלים כדי להכשירן לפסח. כ-35% מבעלי המסעדות הכשרות יסגרו את המסעדה למשך כל ימי החג, בשל העלויות הכבדות להכשרת המסעדה לפסח.



כ-813 מסעדות כשרות יהיו פתוחות בחג. כ-42% מבעלי המסעדות שמכשירות עצמן לפסח ציינו שהכשרת כלי האוכל מתבצעת לכלי מתכת וזכוכית בלבד, וכלי קרמיקה, חרסינה ופורצלן עוברים למחסן ובמידת הצורך רוכשים סט חדש שעולה בממוצע כ-40 שקל לסועד. את התנורים וכלי בישול למיניהם יש גם לשרוף, כך שישנו סיכוי שגם חלק מהם יוחלפו לקראת החג.



כ-4% מבעלי המסעדות הלא כשרות הודיעו שיכשירו את המסעדה לפסח ללא פיקוח של משגיחי כשרות, וכמובן גם ללא תעודת הכשר לפסח של הרבנות.



עלות ממוצעת של הכשרת מסעדה (כ-120 מקומות ישיבה) - כ-7000 שקל, שמתוכם כ-5500 שקל עלות הכשרת המטבח והכלים, ועלות שכר של כ-800 שקל למשגיח, כאשר נדרשים לפחות 2 משגיחים שיעבדו בתורנות, במטרה להכשיר את המסעדה תוך 24 שעות.



מהמחקר של 2eat עולה שכ-95% מהמסעדות בארץ - כשרות ולא כשרות - יגישו רק מצות או גם מצות בחג הפסח לפי דרישת הלקוחות, ובכ-15% מהמסעדות יגישו לחמניות כשרות לפסח - עשויות מקמח מצה, או כל מוצרי בצק אחרים כשרים לפסח (פיתות כשרות, פיצות, בורקסים ועוד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully