וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדי אי.בי.אי משנים כיוון: לא מוכרים - אלא מעבירים את המושכות לדור הבנים

שרית מנחם

5.3.2008 / 7:46

דוד לובצקי, אלה אלקלעי, רון ויסברג ועידו קוק ישולבו בשדרה הניהולית של בית ההשקעות, לאחר ששתי החלופות הראשונות נפסלו; ניסיונות המכירה לא נשאו פרי, יבוא מנכ"ל חיצוני נפסל והעברת השרביט לדור ההמשך נותרה כחלופה המועדפת



מנהל אחד מארבעת בתי ההשקעות הגדולים בשוק ההון, אמר השבוע בשיחה פרטית - בתשובה לשאלה על תהליך הקונסולידציה של בתי ההשקעות - כי ברוב המקרים ניתן לדעת על עסקות המיזוג והרכישה של בתי ההשקעות רק לאחר ביצוען. "אף אחד לא רוצה שיידעו שהיו מגעים לקנות אותו. אף אחד לא רוצה להיות על המדף. ברגע שאתה על המדף - די מהר אתה הופך למחזר במקום להיות מחוזר".



בית ההשקעות הגדול ביותר שעליו ידוע בשוק כי הוא נמצא "על המדף", הוא . הוא עלה על המדף כאשר TheMarker פירסם שלב לבייב מנהל מגעים לרכישתו, והדבר אושר על ידי החברה. מאז אותו אירוע לא ירד אי.בי.אי מהמדף, למרות התפוצצות העסקה עם לבייב.



השבוע מסתמן שינוי אסטרטגי: מחיפוש אחר רוכש - לעדכון השדרה הניהולית. שלושת המייסדים של אי.בי.אי - צבי לובצקי, דוד ויסברג ועמנואל קוק - החליטו כי הם מעבירים את המושכות לדור הבנים, כך נודע ל-TheMarker. השלושה יישארו בתפקידי מפתח בבית ההשקעות.

דוד לובצקי (בנו של צבי לובצקי), אלה אלקלעי ורון ויסברג (ילדיו של דוד ויסברג), ועידו קוק (בנו של עמנואל קוק), הם מנהלי העתיד של בית ההשקעות. על פניו נראה כי זו החלטה טבעית, שהרי דור ההמשך של המייסדים כבר השתלב בתפקידים שונים באי.בי.אי. עם זאת, נראה כי ההחלטה הגיעה לאחר שחלופות המכירה לא נשאו פרי.



בית ההשקעות שהקימו לובצקי, ויסברג וקוק, ביסס לאורך השנים את מעמדו בשוק וצבר מוניטין טובים. ואולם שלושת המייסדים, המנהלים אותו כבר 35 שנה לא נעשים צעירים. שלוש אפשרויות עמדו בפניהם בנוגע להמשך הפעילות: יבוא של מנכ"ל חיצוני, מכירה או העברת השרביט לדור ההמשך.



אפקט אלכסנדר



אי.בי.אי נמצא על המדף קרוב לשנה. לפני כמה חודשים התפוצץ משא ומתן שהתקיים עם לב לבייב, בעל השליטה באפריקה. לפי פרסומים, לבייב כבר היה על סף רכישה של בית ההשקעות לפי שווי של כ-800 מיליון שקל. מי שתקע את העסקה היה קובי אלכסנדר, מייסד קומברס, המחזיק בכ-17% מבית ההשקעות.



אלכסנדר, שהסתבך בביצת הבקדייטינג (תארוך לאחור של אופציות שהוקצו לבכירים בחברה) והוגש נגדו כתב אישום בארה"ב, שוהה כיום בנמיביה. לבייב לא היה נכון לשותפות החדשה וחזר בו.



שלושת השותפים השכילו להבין שמעורבותו של אלכסנדר עשויה להכשיל עסקות רבות. גם אם אלכסנדר הוא שותף שקט ואינו מעורב כלל בניהול בית ההשקעות, נראה כי אנשי עסקים יימנעו משותפות עם מי שמוגדר כפושע נמלט.


גורם מעכב נוסף למכירה יכול להיות התכווצות השווי של אי.בי.אי. סנטימנט המיזוגים של התקופה האחרונה עורר את מניות הברוקרים המקומיות, אך החבטות הקשות שספגו בחודשים שקדמו לכך קילפו אחוזים רבים משוויין.



כיום נסחרת מניית אי.בי.אי בכ-530 מיליון שקל - 270 מיליון שקל פחות מהשווי שעליו דובר עם אפריקה. נתון זה בוודאי לא מעודד את המייסדים למהר ולמכור.



מאי.בי.אי נמסר: "שינוי בשדרת הניהול נמצא על הפרק, ואנו נצא בהודעה מסודרת במועד המתאים".



דור העתיד של אי.בי.אי



אלה אלקלעי, בעלת תואר שני בביולוגיה ומינהל עסקים, עובדת זה 15 שנה באי.בי.אי. כיום היא מכהנת כסמנכ"לית פיתוח עסקי, ועד לא מזמן כיהנה כמנהלת המחלקה האנליטית.



רון ויסברג, בעל תואר שני במינהל עסקים, עובד זה 14 שנה באי.בי.אי ומכהן כמנכ"ל משותף של המחלקה הבינלאומית זה שלוש שנים.



עידו קוק, בעל תואר שני במינהל עסקים, מועסק באי.בי.אי כבר 16 שנה, ומכהן כמנכ"ל משותף של המחלקה הבינלאומית יחד עם ויסברג.



דוד לובצקי, הצעיר שבחבורה (28), מועסק בחברה קצת יותר מארבע שנים. הוא התחיל כסוחר בניירות ערך וכיום הוא מנהל השקעות בקופות הגמל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully