וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח ברצועת עזה: כתב ה-BBC אלן ג'ונסטון עשוי להשתחרר בתוך 24 שעות

15.6.2007 / 21:17

כך מדווח גורם המקורב למשא ומתן; דוברי חמאס אמרו כי יפעלו לשיחרורו המיידי של הכתב שנחטף ב-12 במארס



מאת אבי יששכרוף והסוכנויות



חוטפיו של כתב רשת הבי-בי-סי הבריטי, אלן ג'ונסטון הבטיחו לשחררו בתוך 24 שעות, כך אומר היום (שישי) מקורב למשא ומתן. מוקדם יותר היום אמרו דוברי חמאס, שהשתלט בימים האחרונים על רצועת עזה, כי בכוונתם לפעול לשחרורו המיידי של ג'ונסטון, שנחטף ב-12 במארס.



לפני כשבועיים פורסמו תמונות של ג'ונסטון, לראשונה מאז שנחטף. "מצב בריאותי טוב, חוטפי מתייחסים אלי היטב"; כך נשמע ג'ונסטון בצילומי וידאו שפורסמו באתר אינטרנט איסלאמי בשם "אל-איחלאס". ג'ונסטון להסרת הסנקציות מעל הרשות הפלשתינית, וטען כי הכיבוש הישראלי גורם לסבל לאזרחים פלשתינאים. תאריך הצילומים אינו ידוע.



על הצילומים הופיע סמל "צבא האיסלאם", הארגון הפלשתיני המזוהה עם חמולת דורמוש ומעורב גם בחטיפת החייל גלעד שליט. "שוביי מתייחסים אלי טוב מאוד", אמר. "הם מאכילים אותי היטב, לא השתמשו נגדי באלימות בכלל ובריאותי טובה".



בהמשך דיבר על הסבל שחווים הפלשתינאים: "במשך שלוש שנות שהותי בשטחים הפלשתינים הייתי עד לסבל עצום שעובר על העם הפלשתיני. סבל זה אינו מקובל. כל יום נעצרים ונכלאים אנשים באופן בלתי מוצדק, אחרים נהרגים. המצב הכלכלי גרוע, בעיקר בעזה. יש ייאוש לאחר 40 שנה של כיבוש ישראלי הנתמך על ידי המערב".



לאחר מכן נשמע דובר אלמוני הדורש בערבית לשחרר את הפעיל האיסלאמי, אבו קוטאדה, הכלוא בבריטניה, וכן אסירים נוספים ב"ארצות הכופרים", ולא - "ננהג בהן בהתאם". הדרישה לשחרר את אבו קוטאדה התפרסמה לאחרונה בקלטת אחרת שהעבירו החוטפים, שבה נראה צילום של תעודת העיתונאי של ג'ונסטון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully