וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק בלפרג: "לקח לנו מאה שנה להבין מה הלקוח צריך"

אורה קורן

15.11.2006 / 8:53

היועץ של קרן אינווסטור השוודית, שנסחרת ב-12 מיליארד דולר, מדבר על המהפך שחל בתפישה העסקית בשוודיה, על היחסים עם ישראל ואיך עושים כסף מאוויר





ההצלחה על פי בלפרג מגיעה כשחברה מפסיקה למכור מה שהיא יודעת לייצר ומתחילה למכור מה שהלקוחות שלה צריכים. זו מהות השירות בעיניו. "לא נדרש הרבה, כדי שאטלס קופקו תפסיק למכור קומפרסורים ותעבור למכור את האוויר מהקומפרסורים כשהתימחור על פי כמויות, מספר נתון של מ"ק אויר", הוסיף. זה היה, לאחר שהחברה הבינה, שהלקוח לא צריך את הקומפרסור, אלא את האוויר שהוא מפיק. "אנחנו מוכרים את השירות שהלקוח זקוק לו. הוא רוצה את האוויר, לא את המכונה. לכן אנחנו נותנים את המכונה בליסינג, או בהשאלה, והחוזה עם הלקוח מבוסס על התחייבותנו לכך, שהוא יוכל להפיק ממנה כמות מסויימת של אוויר", הבהיר בלפרג. "לקח לנו מאה שנה להבין את זה. עכשיו זה מסביר, למה לשוודיה, לשווייץ ולהולנד יש הכי הרבה חברות רב לאומיות ביחס לגודל האוכלוסיה שלהן", הוסיף.



בלפרג הגיע בשבוע שעבר לישראל תחת הכובע של נשיא המועצה הבינלאומית של התעשייה השוודית, במטרה לעודד שיתוף פעולה בין חברות ישראליות ושוודיות.



מדינות סקנדינוויה ידועות דווקא בנטייתן להחרים מוצרים ישראלים. מה ההגיון לעודדשיתוף פעולה בין שוודיה לישראל?



בלפרג: "אני מאמין שחברות ישראליות לא ימצאו עצמן מוחרמות בשוודיה יום אחד. עם הקמתה של מדינת ישראל היתה תמיכה מאוד גדולה של שוודיה בישראל. באמצע שנות ה-70, כיוון הרוח השתנה מעט. העם השוודי החל ללמוד יותר על הבעיה הפלשתינית. עמוק בלב, אנשים תומכים מאוד בישראל, אבל בתקשורת ובדיון הפוליטי בשוודיה יש שינוי כיוון. ככל שזה נוגע לתעשייה השוודית, היא עברה אותו תהליך, ואולם עכשיו אין תחושה שלא צריך לעשות עסקים עם ישראל".



אתה ממליץ גם לאינווסטור להרחיב פעילות בישראל, לדוגמה, במיזמים משותפים, או



רכישות?



בלפרג: "לכמה חברות בקבוצה שלנו יש עסקים בישראל. אריקסון, ABB ואטלס קופקו מוכרות בישראל. כללית, אנחנו לא מעוניינים במיזמים משותפים, ללא קשר לישראל דווקא. מאוד קשה 'להתחתן' עם תרבות עסקית שונה. לכן, כשאנחנו רוכשים חברה, אנחנו רוצים את כולה, כדי שנוכל להיות בשליטה מלאה. ניתן לבצע שיתוף פעולה בלי להחליף מניות. חשוב, ששרשרת הפיקוד, שמהלך קבלת ההחלטות לא יופרע. זו הסיבה, שהרבה מיזוגים ורכישות נכשלו, כי היתה הפרעה בשרשרת הפיקוד. המיזוגים שבוצעו החלישו את תהליך קבלת ההחלטות".



מהן תוכניות הביקור שלך בישראל?



בלפרג: "נפגשתי עם שמעון פרס ותהיה לי פגישה עם אלי ישי. עם פרס דיברתי על עתיד תהליך השלום ואיך ניתן לקשר את התעשייה השוודית בהשקעות בשטחים. עם עמירם שור מאיגוד תעשיות ההיי-טק יצרנו פורום עסקים פלשתיני-ישראלי, שמפגיש אנשי עסקים פלשתינים, ישראלים ושוודים. שוק המניות השוודי היה קשור לבורסה של שכם. לוולבו יש פעילות בשטחים. כללית, התעשייה השוודית מאמינה גדולה בסחר ובהשקעות כמקדמי שלום. הם יכולים ליצור קשר בין הצדדים לצד מקורות תעסוקה".



חברות שוודיות מעוניינות להשקיע בישראל?



בלפרג: "ידוע לי על כמה חברות שוודיות שבוחנות רכישת חברה בישראל או השקעה בחברות ישראליות, מתחום ההיי-טק. יש לנו גם תוכניות בחסות הממשלות לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח. אני מרגיש שדברים מתקדמים בכיוון הנכון. יש יותר סחר והשקעות עם ישראל, ואני אשמח אם חברות ישראליות ישקיעו יותר בשוודיה. בסך הכל התעשייה השוודית רוצה לפתח קשרים עם ישראל".



אף שהסכסוך הישראלי פלשתיני לא מגיע לפתרון?



בלפרג: "למרות הסכסוך, כי ההיי-טק הישראלי הוא אחד המצליחים והמעניינים בעולם, וזו סיבה מספיק טובה לכך, שדרושה יותר פעילות בין התעשייה השוודית והישראלית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully