וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר את רפורמת הבריאות של אובמה

ניצחון לנשיא: השופט השמרן ג'ון רוברטס הטה את הכף לטובת השארת הרפורמה על תלה, וקבע כי אינה מנוגדת לחוקה כפי שנטען. היא מספקת לראשונה ביטוח ל-50 מיליון אמריקאים

בית המשפט העליון של ארצות הברית דחה היום (חמישי) ברוב דחוק את העתירה נגד רפורמת הבריאות המקיפה של הנשיא, ברק אובמה, וקבע כי היא עומדת בקנה אחד עם החוקה האמריקאית. ההחלטה מהווה הישג לנשיא, חמישה חודשים בלבד לפני שיתמודד בבחירות מול הרפובליקני מיט רומני - מתנגד חריף לרפורמה, הנחשבת לגולת הכותרת של ארבע שנות כהונתו של אובמה.

העתירה נגד "חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה", כפי שנקראת הרפורמה באופן רשמי, הוגשה על ידי 26 מתוך 50 המדינות בארצות הברית, אשר טענו כי חיובם של האזרחים האמריקאים לרכוש ביטוח בריאות מפר את חירויות האזרח המוגדרות על ידי החוקה. בית המשפט העליון דחה טענה זו, ברוב של חמישה תומכים מול ארבעה מתנגדים, בנימוק כי "את הדרישה לשלם עבור ביטוח בריאות ניתן לתאר בקלות כמס, ומכיוון שהחוקה מתירה מס שכזה, זה לא מתפקידנו לאסור אותו או לחוות דעה על הגינותו או חוכמתו". מי שהטה את הכף לטובת אישור החוק היה דווקא נשיא בית המשפט העליון, השופט השמרן ג'ון רוברטס, שמונה על ידי הנשיא הקודם ג'ורג' בוש.

מחאה נגד רפורמת הבריאות של אובמה. רויטרס
אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות בין רפובליקנים לדמוקרטים. הפגנת תמיכה ברפורמה ב-2009/רויטרס

עם זאת, בחלק מסוים של החוק מצא בית המשפט כי הקונגרס האמריקאי חרג מסמכותו החוקתית, כשהורה למדינות להרחיב בצורה משמעותית את ביטוח הבריאות הקיים גם לעניים – הוראה שעל פי הערכות ממשל אובמה, הייתה מספקת ביטוח לעוד 17 מיליון בני אדם עד 2021. הדיון המשפטי היה הטעון ביותר מבחינה פוליטית מאז החלטת בית המשפט העליון בשנת 2000, שהפסיק את ספירת הקולות החוזרת בפלורידה, ובכך העניקה את הנשיאות לג'ורג' בוש.

בתגובה להחלטה, אמר אובמה כי בכוונתו להמשיך וליישם את החוק, "ולעבוד יחדיו בכדי לשפר אותו היכן שנוכל". הוא קרא לצדדים להפסיק ולהיאבק על הרפורמה, לאחר שבית המשפט הכריע בסוגיה: "המדינה אינה יכולה להרשות לעצמה לקיים מחדש את אותם המאבקים הפוליטיים מלפני שנתיים. הגיע הזמן להמשיך קדימה".

רומני הודיע כי יבטל החוק אם ייבחר

רפורמת הבריאות אושרה במרץ 2010, ונועדה להסדיר את מתן שירותי הבריאות לכלל האזרחים בארצות הברית, בהם כ-50 מיליון אמריקאים - 16.3% מהאוכלוסייה - שלא נהנו עד אז לשום כיסוי רפואי. הרפורמה, שכונתה על ידי מתנגדיה "אובמה-קייר", היוותה אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות בין הרפובליקנים לדמוקרטים, בשל עמדותיהם העקרוניות בנושאי כלכלה ומעורבות הממשל בחיי האזרח, כמו גם בשל העלות הכבדה של החוק – העומדת על 2.6 טריליון דולרים. רומני הודיע כבר כי אם ייבחר לנשיאות, יבטל את החוק.

מבין מדינות ה-OECD, רק בטורקיה, במקסיקו ובצ'ילה שיעור האזרחים המבוטחים קטן יותר מבארצות הברית. מדיניות הביטוח הרפואי האמריקאית מבליטה גם את אי השוויון האתני בארצות הברית: כך לדוגמא, אחוז ההיספנים הלא מבוטחים הינו כפול משל הלבנים, למרות ששיעורם באוכלוסייה עומד על כרבע משיעור הלבנים. אף על פי כן, סקרים אחרונים מראים כי רוב האזרחים מתנגדים לרפורמה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully