וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מה הכי משתלם ללמוד בארה"ב?

סוזאן אדאמס, פורבס

13.1.2014 / 12:35

דו"ח חדש אשר פורסם לאחרונה עקב אחר בוגרי מסלולי הלימוד לתואר ראשון בארה"ב, וגילה מהו מקצוע הלימוד המשתלם ביותר, ואיזה מקצוע רשם עלייה מפתיעה במיוחד?

לאחרונה נשמעים קולות שונים אשר קוראים לצעירים לוותר על לימודיהם האקדמאים - ופשוט להתחיל לעבוד. אך דו"ח חדש אשר פורסם בארה"ב וסקר את נתוני השכר של בוגרי התואר הראשון במדינה כבר בשנה הראשונה לאחר סיום לימודיהם - מוכיח אחרת.

לאתר פורבס ישראל

הדו"ח אשר פורסם מטעם האיגוד האמריקאי למכללות ולמעסיקים, סוקר סטודנטים אשר סיימו את לימודי התואר הראשון שלהם במהלך השנה החולפת. לפי הדו"ח, בשנה האחרונה עמד שכרם הממוצע של בוגרי המסלולים ללימודי תואר ראשון על 45,600 דולרים בשנה - גבוה מהשכר הממוצע במשק האמריקאי אשר עמד על כ-42,000 דולר. בנוסף, שכרם של בעלי התואר הראשון במהלך השנה הראשונה מסיום לימודיהם עולה בהדרגה, ובשנה החולפת הוא טיפס ב-2.6%.

אך הדו"ח לא מסתפק בהמלצה הפשוטה לצעירים האמריקאים כי לימודי תואר ראשון יוסיפו לסיכוייהם להרוויח משכורות גבוהות מהממוצע במשק, אלא המשיך וסקר את שכרם של בוגרי 7 מקצועות לימוד מובילים. כך עולה, כי מבין המקצועות אשר נבדקו בוגרי התואר הראשון אשר הרוויחו את השכר הגבוה ביותר היו בעלי התואר במקצועות ההנדסה, אשר הרוויחו בשנת עבודתם הראשונה 62,600 דולר - הם כ-18,258 שקלים בחודש.

במקום השני ניצבו בעלי התואר במדעי המחשב, אשר הרוויחו 17,237 ¤ בממוצע בכל חודש. במקום השלישי מוקמו בוגרי לימודי מנהל עסקים וכלכלה. בוגרי לימודי תקשורת דורגו במקום הרביעי עם משכורת ממוצעת של 13,000 ¤ בחודש, ולאחריהם בוגרי לימודי מתמטיקה ומדעים ובעלי תואר ראשון במקצועות החינוך. את הרשימה סגרו בעלי התואר הראשון במקצועות מדעי הרוח, אשר הרוויחו כ-11,000 שקלים בחודש.

בנוסף לגובה המשכורות, מעניין להשוות את שכרם של בוגרי המסלולים השונים בשנה החולפת ביחס לשנים קודמות, בכדי לנסות וללמוד אודות תהליכים שונים במשק האמריקאי. מעניין לגלות כי דווקא שכרם של בוגרי מקצועות ההנדסה והמחשבים ירד במהלך השנה החולפת ביחס לשנה שקדמה לה, כשתחום מדעי המחשב רשם את הירידה הגדולה ביותר (0.2%). מנגד, את העלייה הגדולה ביותר רשמו דווקא בוגרי מדעי הרוח, אשר שכרם הממוצע זינק בשנה החולפת ב-2.9%.

אך בניגוד לכל הנתונים האלו, נתון נוסף יכול לחזק דווקא את טענותיהם של אלו אשר טוענים כי לימודי התואר הראשון מיותרים בימנו. לפי הדו"ח, במהלך שנת 2011 59% מבוגרי לימודי התואר הראשון באוניברסיטאות ובמכללות בארה"ב מצאו עבודה קבועה תוך 8 חודשים מסיום לימודיהם. משמעות הדבר היא שמעל 40% מהם נותרו מובטלים כמעט שנה מיום סיום הלימודים, ועל פי פרסומים של רשת הידיעות AP, במהלך שנת 2012 הנתון היה חמור אף יותר כשלמעלה מ-50% מבוגרי התואר הראשון נותרו מחוסרי עבודה כשנה לאחר סיום הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully