וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת: האוצר פוגע בעיקרון חלוקת הסמכויות

אמיתי זיו

24.8.2008 / 11:15

מתנגד להתערבות משרד האוצר בענייניו ומפרט התנגדות עניינית לכל רפורמה ורפורמה בתחום התקשורת שמציע האוצר כחלק מחוק ההסדרים

"דריסת רגל כה גדולה של משרד האוצר בתחום שמצוי תחת סמכותו של משרד התקשורת יש בה כדי לפגוע בעקרון חלוקת הסמכויות וברעיון היעילות הממשלתית", כך נאמר במכתב שהגיע לידי TheMarker וחושף התנגדות חריפה של משרד התקשרות לחוק ההסדרים כפי שנוסח במשרד האוצר. המסמך מביע התנגדות כללית של משרד התקשורת להתערבות משרד האוצר בענייניו אך גם מפרט התנגדות עניינית לכל רפורמה ורפורמה בתחום התקשורת שמציע האוצר כחלק מהחוק.

בתחום ההתנגדות הכללית כותבים אנשי משרד התקשורת: "פרק התקשורת, כפי שקיים כעת בחוברת הצעות המחליטים, הוא רחב מאוד, הן ביחס לשנים קודמות והן ביחס לפרקים אחרים בחוברת, וכולל נושאים כבדי משקל ובעלי השלכות מהותיות על שוק התקשורת בישראל. יתרה מזאת, חלקם הגדול של הנושאים המופיעים בחוברת הצעות המחליטים הם נושאים אשר המשרד מצוי בימים אלה ממש בגיבוש מדיניותו בנוגע אליהם. רוב רובם של הנושאים אינן "רפורמות" אלא רגולציה שוטפת ופרטנית".

עוד נכתב כי "ההצעות הכלולות בחוברת הצעות המחליטים יוצרות מצב לא סביר, בו משרד האוצר כופה על משרד התקשורת אופן הסדרה מסוים בנושאים שונים... ואילו מי שיהיה אחראי לכך בפני הציבור ובפני הממשלה הוא משרד התקשורת והשר העומד בראשו, והם בלבד. אך לא די בכך. במתכונת עבודה זו, משרד האוצר מרוקן מתוכן את התשתית המקצועית הקיימת במשרדי הממשלה הייעודיים".

בהמשך עוברים אנשי משרד התקשורת להתייחס לכל רפורמה מוצעת של משרד האוצר ולמסור את מצב הטיפול במשרד התקשורת, כאשר כל סעיף מסתיים במילים: "נוכח האמור אנו מתנגדים להכללת הצעה זו במסגרת חוברת הצעות המחליטים".

לגבי רפורמת המפעילים הוירטואלים (MVNO) כותב משרד התקשורת: "המשרד החל בביצוע פעולות לצורך גיבוש מתכונת רישוי מתאימה, ובהכנת טיוטת רישיון שישמש כבסיס למו"מ בין מי שמבקש לפעול כמפעיל וירטואלי לבין חברות הרט"ן (חברת סלולר א"ז), בכל הנוגע לשימוש המפעיל הוירטואלי ברשת חברת הרט"ן".

לעניין רפורמת שמאפשרת שיחות מבוססות אינטרנט מהטלפון הנייד (VOB סלולרי) נכתב במסמך ההתנגדות: "עמדתנו הינה כי בנסיבות בהן מדובר בשירות בזק חדשני, ועל מנת שמדיניות המשרד תכלול את כלל ההיבטים הרלוונטיים להסדרתו, על המדיניות להיקבע לאחר שהנושא העומד בבסיסה ייבחן ביסודיות, לרבות באמצעות ניסויים שיערכו בישראל, וזאת על בסיס תשתית עובדתית, כלכלית והנדסית מתאימה. תשתית כאמור לא הונחה לעניין הצעה זו". גם לגבי ההצעה המועלת בהצעת המחליטים של חוק ההסדרים לגבי כך שמשרד התקשורת יגיע להסדרים כך שישראל תיכלל בהסדרי הנדידה (שיחות מחו"ל) של האיחוד האירופי, סבורים במשרד התקשרות ש"המשרד מתנגד לשילוב ההצעה האמורה בהצעות המחליטים". הסיבה הפעם היא כי "משרד התקשורת פועל מזה כשנתיים למול האיחוד האירופי במטרה לצרף את ישראל על בסיס הדדיות, להסדרי הנדידה הנהוגים בין מדינות האיחוד האירופי... עד כה, המאמצים טרם נשאו פרי". המסמך חושף גם התנגדות להצעת האוצר להקלה בתהליך יבוא מכשירים לארץ על ידי מתן פטור מבדיקות המכשיר, הליך במכונה במשרד התקשורת "אישור סוג". משרד התקשורת טוען שהתקן אותו מציע משרד האוצר לבדיקת מכשירים אינו מספק: "בהצעת המחליטים מבקש למעשה משרד האוצר, לדלג על שלב שהרגולטור הישראלי חשב עד עתה שנכון וצריך לקיימו, שהוא 'בדיקת התאמת הציוד לרשת הבזק של בעל רישיון כללי'".

  • עוד באותו נושא:
  • תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully