וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור מציעה להפחית האגרה ב-230 שקל

כתב וואלה! עסקים

1.12.2003 / 11:36

על פי ההצעה החדשה אגרות הרדיו והטלוויזיה יאוחדו לאגרה אחת. יו"ר הרשות: "המהלך הזה מתאים למדיניות הממשלה, שמשמעותה הורדת נטל התשלומים על האזרח"

הוועד המנהל וועדת הכספים של רשות השידור החליטו לאשר הצעה לאחד את אגרת הרדיו ואגרת הטלוויזיה ולהפחיתן בכ-230 שקל לשנה. כיום, הציבור משלם לרשות השידור כ-650 שקל לשנה: אגרת הרדיו בסך של כ-135 שקל ואגרת הטלוויזיה בסך של כ-515 שקל.

ההצעה החדשה אומרים ברשות השידור, תשחרר מתשלום אגרות טלוויזיה את העשירונים החלשים, את בתי-החולים, בתי-המלון ומעוטי-היכולת במגזרים השונים. מאידך, אומרים ברשות היא תוזיל בכ-40% את נטל האגרות על כלל הציבור.

אברהם נתן, יו"ר רשות השידור, מסר כי "איחוד האגרות מתאים למדיניות הכללית של הממשלה, שמשמעותה הורדת נטל התשלומים על האזרח והפיכתו לפרוגרסיבי. כמו-כן, יש לפתור בהזדמנות זו בעיות ישנות של רשות השידור, כגון: חידוש משדרים וקריית רשות השידור וכן פיתרון בעייה של גירעון ישן משנת 2000".

מסגרת התקציב לשנת 2004 שאושרה היא כ- 887 מיליון שקל. מסגרת התקציב וההצעה לאיחוד האגרות יובא לאישור ועדת הכספים של הכנסת והממשלה.

אתמול פרסמנו כי החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, שלח מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה ולשר אולמרט הממונה על רשות השידור בו המליץ להתנות את אישור תקציב 2004 של הרשות במינוי מנהל מיוחד, בעל סמכויות כספיות וניהוליות, שיפעל להבראת הרשות.

לדבריו לנוכח ההשפלה שעובר החשב מטעמו ברשות ולאחר שהועד המנהל של רשות השידור שלל את זכות החתימה של אותו חשב "הפכה החלטת הממשלה לאות מתה, באופן ציני מחפיר ומנוגד לכללי המינהל התקין". את 2003 תסיים רשות השידור בגירעון של 66 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully