וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס ושינוי התאחדו למען המילואימניקים

ישראל בן ברוך

24.11.2002 / 12:03

ח"כים מכל הקשת הפוליטית התאגדו ביום חמישי תחת הכותרת "לחשוב מילואים"; חתמו כאחד על מסמך עקרונות, שבו התחייבו לפעול למען זכויות המשרתים; גימיק בחירות או הצהרת כוונות?

מי שנכח בבית סוקולוב ביום חמישי, היה עשוי לחשוב שהמשיח הגיע ובחר לפתוח את מסע הגאולה בקפיטריית בית העיתונאים בתל אביב, במקום בירושלים. שם, על שולחן אחד, הסבו מחוייכים ותמימי דעים, חברי כנסת מש"ס, שינוי, האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, מרצ והליכוד. במעמד הנדיר הסתבר, שלפחות בנושא אחד - מאבקם של אנשי המילואים - יכולים היריבים הפוליטיים המרים לשים לרגע קל את המחלוקות בצד. כולם כאחד חתמו על מסמך עקרונות, שבו התחייבו לפעול למען זכויות אנשי המילואים, לקדם את החקיקה בתחום, ולהביא לכך שהדברים יוגדרו ויוכנסו למצע מפלגתם.

את המפגש יוצא הדופן, שהתקיים תחת הכותרת "לחשוב מילואים", יזמו אנשי פורום מג"דים מחטים וטייסים במילואים, הנחשב לגוף הבולט במאבק הציבורי למען המילואימניקים. המפגש נערך בהשתתפות שישה סגני אלופים חברי הפורום, ונציג מטעם פורום החפ"שים - המתמחה בטיפול במצוקות המילואימניק. יחד אתם הסבו לשולחן בגינת הקפיטריה שבעה ח"כים: אבשלום וילן, נעמי חזן ומוסי רז (מרצ), יאיר פרץ (ש"ס), יוסף פריצקי (שינוי), אורי אריאל (האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו) ואלי כהן (ליכוד). ארבעה חברי כנסת נוספים שלחו מכתבי תמיכה, אליהם צירפו התחייבות בכתב: איתן כבל (העבודה), גנדי ריגר (ישראל בעליה), זבולון אורלב (מפד"ל) ויהודה גלעד (מימד).

בפגישה, שהאווירה בה הוגדרה מצוינת, חתמו הח"כים על מסמך העקרונות שנוסח על ידי פורום המג"דים. המסמך מפרט שמונה דרישות מרכזיות, בהן חקיקה נגד אפליית מילואימניקים במקומות העבודה ובמוסדות החינוך; חקיקה לתיקון העיוותים בתשלומי הביטוח הלאומי למשרתים; העברת חוק לתגמול הנושאים בנטל בדרכים כמו הטבות מס; גיבוש חוק מילואים שיעגן את כל היבטי הטיפול בנושא; מעקב אחר חוק הביטוח וטיפול בנפגעים ובמשפחות החללים; ופעולה ל"הכרה והוקרה" בחשיבות השירות.

"ימנע התפוררות גרעין המשרתים"

חברי הכנסת לא יצגו בפגישה את עמדת סיעתם, אלא התחייבו לפעול להכנסת העקרונות למצע המפלגה. לאור עיתוי הפגישה, השאלה המתבקשת היא האם מדובר בעוד גימיק בחירות, או בהצהרת כוונות אמיתית. אחד מחברי פורום המג"דים ניסה לענות על השאלה. "מי שהיה פעיל, כמו הח"כים ממרצ ואורלב, ימשיך לפעול", הוא מסביר, "לגבי האחרים, אני מאמין שנוצרה כאן מחויבות ציבורית שתגרום להם לפעול בתחום. אם הם יעשו את זה? אנחנו יכולים רק לקוות".

"היה חשוב לנו ליצור פורום א-מפלגתי, כדי שאחר כך הדברים לא יפלו על ענייני קואליציה-אופוזיציה", הוא מוסיף. למרות שעדיין לא ידוע מה יעלה בגורל היוזמה, ברור לנציג הפורום ש"אם הטיפול הציבורי יתבצע בקצב משביע רצון, זה ישדר לאנשי המילואים שיש מי שמטפל בהם ובמשפחותיהם, וימנע את המשך התפוררות הגרעין המצומצם של המשרתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully