וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום תקדימי: סירב להעיד בחקירה ויועמד לדין

ורד כהן-ברזילי

26.6.2001 / 17:38

עמירם גולדבלום, מבכירי "שלום עכשיו", סירב להעיד במסגרת חקירה של מבקר המדינה על העברת תרומות במערכת הבחירות ב-99; יועמד לדין בשל סירוב מתמשך לענות לשאלות, גם בחקירת המשטרה

ביולי 2002 היועמ"ש רובינשטיין החליט לעכב את ההליכים המשפטיים בתיק


לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד פרופסור עמירם גולדבלום, שסירב להעיד במסגרת חקירה שערך מבקר המדינה. מדובר בכתב אישום תקדימי שמוגש נגד אדם שסירב להעיד בחקירה רשמית.

מכתב האישום עולה שגולדבלום, מבכירי "שלום עכשיו", נחקר בעניין תרומות שהועברו באמצעותו למימון מודעות בעיתונות נגד תמיכת ממשלת נתניהו בהתנחלויות, במערכת הבחירות לפני שנתיים. הוא סירב להשיב על שאלת היועץ המשפטי של משרד מבקר המדינה, עו"ד מרדכי בס, מי מסר לו את התרומות, למרות שהוסבר לו שעל פי הדין חובה עליו להשיב.

במהלך החקירה נשאל שוב מי מסר את התרומות והמשיך שלא להשיב. בס נתן לו אפשרות למסור תשובה בתוך כמה ימים, אולם גולדבלום המשיך להתנגד. גם בחקירתו במשטרה המשיך להשיב לשאלה ולפיכך הוגש נגדו כתב אישום בשל עבירת "סירוב להעיד".

יש לציין כי למבקר המדינה סמכויות מלאות לנהל חקירה ולראיין עדים, שמחוייבים לענות לשאלות. בניגוד לחקירה משטרתית, אין בחקירה של המבקר חיסיון הפללתי: כל דבר שנאמר במסגרת החקירה לא יוכל לשמש נגד העדים בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully