וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של בכיר הסנגוריה שניסה להתאבד - אנוש

1.1.2005 / 17:43

דייויד וינר, סגן הסניגורית הציבורית אושפז לאחר שירה בעצמו. הרקע למעשה הוא ייצוגו את זוזיאשווילי, הנאשם בהזמנת רצח השופט אזר. לטענתו, לא העלה על דעתו כי לקוחו מעורב ברצח

סגן הסניגורית הציבורית, ד"ר דיוויד וינר, אושפז במצב אנוש בבית החולים איכלוב בתל אביב לאחר שניסה להתאבד בירייה. אתמול בצהריים נמצא בביתו בתל אביב כשאקדחו לצדו.

בגלי צה"ל דווח, כי במכתב שהשאיר כותב וינר שהרקע להתאבדות הוא ייצוגו של יצחק זוזיאשווילי, הנאשם שהזמין את רצח השופט עדי אזר, כדי להביא להקלה בעונשו. וינר ייצג את זוזיאשווילי בבקשה שהגיש למשפט חוזר, לאחר שהורשע בעבר ברצח בעל מכון ליווי בחיפה.

לאחר רצח השופט אזר פנה וינר בשמו של זוזיאשווילי ליועץ המשפטי לממשלה ואמר כי תמורת קיצור עונשו הוא יהיה מוכן למסור את האקדח שבאמצעותו נרצח השופט. לטענתו, לא העלה על דעתו כי לקוחו תיכנן לרצוח את השופט אזר. לאחר רצח השופט, מסר וינר עדות בפרשה במשטרה, כעד ולא כחשוד. מקורביו מסרו כי התלונן באחרונה על כך שמתנכלים לו.

עו"ד ענבל רובינשטיין, הסניגורית הציבורית הארצית, אמרה הבוקר כי "דיויד וינר הוא חבר אהוב, משפטן מבריק, איש ישר והגון, בעל עקרונות אתיים מהמעלה הראשונה. מאפיינת אותו התפישה המקצועית שבמרכזה הקפדה יתרה על יושר מהגינות". לדבריה, "בהיותו נאמן לעקרונותיו פעל וינר גם בפרשת זוזיאשווילי, ללא דופי במסגרת שליחותו כסניגור". ראשי מערכת המשפט, בהם שרת המשפטים, ציפי לבני, והיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פרסמו הודעה רשמית לפיה הם "המומים וכואבים מהאירוע הטראגי.

וינר, בן 46, עובד בסנגוריה הציבורית מיום הקמתה ושימש כסגן הסנגורית הציבורית הארצית וממלא מקומה. הוא סייע בהקמת המחוזות השונים בסנגוריה, היה אחראי על ביסוס קשרי הסנגוריה עם גורמי חוץ, כולל המשטרה והפרקליטות, טיפל בתיקים שהתנהלו בבית המשפט העליון ובבקשות למשפטים חוזרים. בין היתר טיפל בעבר בבקשתו למשפט חוזר של עמוס בראנס. וינר קיבל תואר ד"ר לפילוסופיה באונירסיטת "ייל" בארה"ב, ובמקביל לעבודתו בסנגוריה לימד משפטים באוניברסיטת בר אילן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully