וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת משלוש נשים בעולם עברה התעללות

רויטרס

5.3.2004 / 15:28

"אמנסטי" מפרסם נתונים על האלימות נגד נשים. אחת מ-5 נאנסה או תיאנס. 135 מיליון נימולו בכפיה. מיליוני ילדות עובדות בזנות

אחת מכל שלוש נשים בעולם הוכתה, נאנסה או עברה התעללות אחרת. כך קובע ארגון "אמנסטי", הפותח במסע הסברה בינלאומי שכותרתו: "זה בידיים שלנו. הפסיקו את האלימות נגד נשים".

מנהלת הארגון, אירין חאן, אומרת כי בכל שנה מוכות, ולעיתים נרצחות, מיליוני נשים. במקומות רבים בעולם עוברות נשים התעללות הכוללת מילה בכפיה. מספרן מוערך בכ-135 מיליון. עוד נכתב בדו"ח כי נשים מצויות בסיכון לא רק ברחובות או בשדה הקרב, אלא גם בתוך ביתן ובחדר המיטות. לדברי חאן, "זה לא משהו שקורה רק שם. זה קורה כאן".

מועצת אירופה קבעה כי אלימות במשפחה היא הסיבה העיקרית למוות ולנכות בקרב נשים עד גיל 40. בסין מונעים בכל שנה את לידתן של 60 מיליון בנות, כתוצאה מהחוקים המגבילים את מספר הילדים בכל משפחה. בארה"ב מהוות נשים 85% מהנפגעים באלימות במשפחה, 70% מהן נרצחות בידי בני זוגן. בזמביה נרצחות בכל שבוע חמש נשים על ידי בני זוגן. אחת מכל חמש נשים בעולם עברה או תעבור אונס.

בכל שנה נאלצות 2 מיליון נערות, בין הגילאים חמש ל-15, לעסוק בזנות. עסקי הסחר בנשים נאמדים על ידי אמנסטי בכשבעה מיליארד דולר בשנה.

בקול ישראל דווח כי סניף אמנסטי ישראל יקיים פעולות הסברה במהלך ההפסקות בבתי הספר. ביום שלישי יפתח מסע ההסברה רשמית במשכן הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully