וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון ובעלה עזבו את הארץ

19.9.2003 / 0:11

מקורביה: היא עוברת למיאמי, נמאס לה "מכל מה שעושים לה כאן". בידי המשטרה ראיות לכתב אישום נגד גלזר. טוענת: הוא הערים עלינו, חשבנו שזה טיול

שרי אריסון, יו"ר אריסון השקעות, ובעלה עופר גלזר עזבו במוצאי שבת האחרון את ישראל לניו יורק תחת מעטה חשאיות. מקורבים לאריסון אמרו ל"גלובס", שחשף את דבר עזיבתה, כי נמאס לה מ"כל מה שעושים לה כאן", כולל היחס שקיבל עופר בעלה, לאחר שנחשד בהטרדה מינית. אריסון אמרה למקורביה שהיא אינה מעוניינת לגור יותר בישראל או לתרום לה.

אמש דווח כי בידי המשטרה יש מספיק ראיות להגשת כתב אישום נגד עופר גלזר, בשני מקרים של הטרדה מינית. בערוץ 1 דווח כי מדובר באישום במעשה מגונה בכפייה - עבירה שהעונש המירבי עליה הוא עד שבע שנות מאסר. שני מקרים נוספים נמצאים עדיין בשלבי חקירה. לגבי אחד מהם, בו טענה אישה כי גלזר אנס אותה לפני עשר שנים באילת, טרם התקבלה חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, בשאלה האם ניתן להגיש כתב אישום למרות ההתיישנות.

לפי הדיווח, פרקליטו של גלזר בדק במחלקת התביעות של המשטרה האם יש מניעה מבחינה חקירתית לכך שמרשו יעזוב את הארץ. גורמים במשטרה טענו כי "גלזר הערים עלינו". לדבריהם, "זה היה תרגיל מתוחכם. לא העלנו על הדעת שהוא יעזוב לאלתר את ישראל. הופתענו, חשבנו שמדובר בעוד נסיעת עסקים או בטיול". פרקליטו של גלזר הבטיח לחוקרים כי אם גלזר יידרש לכך הוא יתייצב לחקירה.

העסקים יימשכו - התרומות ייפסקו

בעקבות עזיבת המדינה תעביר אריסון את המטה המצומצם שלה למיאמי, ומשם תמשיך לנהל את עסקיה בישראל כרגיל. בשלב ראשון היא כינסה את המזכירות ועורכי הדין הקרובים אליה בניו יורק, וחילקה להם הוראות והנחיות להמשך. בניגוד לפעילות העסקית שתימשך, קרן אריסון, שתרמה 23 מיליון דולר בשנה לקהילה בישראל, תיסגר.

דוברה של אריסון אישר את הדברים: "שרי אריסון החליטה לעבור למיאמי, פלורידה, מסיבות אישיות. החלטתה התקבלה בימים האחרונים. בעלה עופר גלזר נמצא עימה, והוא ינוע על הקו ישראל-מיאמי, לעסקים וביקורי משפחתו".

המקורבים לאריסון מציינים כי סדרת האירועים שגרמו לאריסון לקום ולעזוב החלה בביקורת החריפה שנמתחה עליה לאחר פיטורי 900 עובדים בבנק הפועלים בסוף 2002. בנוסף לכך ראו בקבוצת אריסון את מדיניות בנק ישראל באשר לחלוקת דיווידנדים בבנק הפועלים, משום התערבות במדיניות הבנק. מאז רכשה משפחת אריסון את השליטה בבנק הפועלים בשלהי שנת 1997, מוערכים הפסדיה בגין ההשקעה - גם אחרי הדיבידנדים הנדיבים - בכ-100 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully