וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר רמת גן ישראל זינגר יועמד לדין בכפוף לשימוע

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, הפרקליטות צפויה להעמיד לדין את זינגר בגין חשד לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. נשקלת גם העמדתו לדין של עו"ד אריאל למפל, ששימש כיועצו של זינגר במערכת הבחירות בעיר

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס

(בווידאו: הארכת מעצרו של זינגר, דצמבר 2014)

הפרקליטות הודיעה היום (רביעי) כי היא צפויה להעמיד לדין את ראש העיר רמת גן, ישראל זינגר, בכפוף לשימוע. זינגר נחשד בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. במרץ 2016 פורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי המשטרה תמליץ על העמדתו של זינגר לדין.

העבירות שיוחסו לזינגר נוגעות להתמודדותו במערכת הבחירות לעיריית רמת גן בשנת 2013, אז פנה לגורמים שונים והבטיח כי יקדם את מינויים למשרות שונות בעירייה, תמורת פעילותם לקדם את בחירתו. על פי החשד, סמוך ליוני 2013 פנה זינגר לעו"ד לאריאל למפל, העוסק בייעוץ פוליטי, וביקש ממנו להצטרף למערכת הבחירות כיועץ ללא שכר. על פי החשד, זינגר הבטיח ללמפל כי אם ייבחר יפעל למינויו לתפקיד יועץ לראש העיר בשכר. למפל נענה לבקשה ושימש כיועץ פוליטי לזינגר במערכת הבחירות, ללא שכר.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחת למאבק על פסלי הגנרלים מסתתר הפצע המדמם של החברה האמריקנית
תיעוד: נהג הסעות הגיש עזרה לפצועים בתאונה – ונדקר בידי בני משפחתם
חטיפת מטוס ופשיטה בבית חולים: כך מעלימה סעודיה את נסיכיה הסוררים

ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן, זירת שריפה בבניין מגורים ברחוב ביאליק 164, רמת גן. 13 ביוני 2016. ניב אהרונסון
יועמד לדין בכפוף לשימוע. ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר/ניב אהרונסון

כך, במהלך מערכת הבחירות זינגר קיבל לכאורה מלמפל שוחד בגובה של 70 אלף שקלים לכל הפחות, תוך שידע כי למפל הסתמך על ההבטחה שניתנה לו למשרה. לאחר שנבחר לראשות העירייה, זינגר ניסה למצוא משרה לעו"ד ללמפל, אך הוא מצדו - סירב להצעותיו. בהמשך השיב זינגר ללמפל את הסכום הכספי במעטפה, וביקש ממנו לשמור את העברת הכסף בסודיות.

מלבד זאת, זינגר חשוד שהבטיח לפעילת ליכוד ברמת גן למנותה כעוזרת בעירייה, אם תצטרף כפעילה במערכת הבחירות מטעמו. הוא אף חשוד שהבטיח למצוא לבתה עבודה כעורכת דין עצמאית בתיקי העירייה. בעקבות הבטחותיו, עבדה ללא ללא תמורה במסגרת מערכת הבחירות. לאחר שנבחר החל זינגר לפעול כדי לממש את הבטחותיו, שלסוף לא קוימו מסיבות שונות.

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. ניב אהרונסון
זינגר בבית המשפט ב-2015/ניב אהרונסון

במקרה אחר, זינגר נחשד ששילב פעיל שסייע לו במערכת הבחירות בעבודה בעירייה. גם כאן, החשד הוא שזינגר הציע לפעיל משרה בתמורה לקידום בחירתו במהלך מערכת הבחירות. בהמשך זינגר הורה לכאורה לאחד הנציגים שישבו בוועדת המכרזים בעניינו להצביע בעד אותו פעיל - כדי שיקבל את התפקיד.

זינגר גם פנה לעובד בכיר בעירייה והציע לו לעבוד במערכת הבחירות, תוך שהבטיח שיקדמו בעירייה אם ייבחר. ואכן, לאחר שנבחר לראשות העיר, פעל זינגר לקידומו של העובד ולהעלאת שכרו. בשני מקרים נוספים הבטיח זינגר לשתי נשים עמן הייתה לו מערכת יחסים קרובה כי ידאג למינוין לתפקידים שונים, פעל לטובת קידום מינויים אלו, והן אכן זכו במכרזים באותם תפקידים.

ח"כ לשעבר שאמה הכהן, חושף הפרשה: "בסוף הצדק יוצא לאור"

באפריל אשתקד הודיעה המשטרה כי תמליץ להעמיד לדין את זינגר. במסגרת חקירת היחידה הארצית וגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי זינגר ובוץ, בקשר להבטחות שנתנו לפעילים.

במסגרת החקירה נחקרו ראש העיר, סמנכ"ל מנהל תרבות בעירייה ובכיר ממחלקת הפיקוח תחת אזהרה וכן נחקרו עשרות מעורבים נוספים, חלקם באזהרה, בוצעו חיפושים, נתפסו מסמכים בהיקפים נרחבים ובוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה.

כרמל שאמה הכהן. ארז ליכטפלד, מערכת וואלה! NEWS
בירך על החלטת הפרקליטות. כרמל שאמה הכהן/מערכת וואלה! NEWS, ארז ליכטפלד

שגריר ישראל ב-OECD ובאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, שהגיש את התלונה נגד זינגר והביאה לפתיחה בחקירה, מסר בתגובה: "אין בי שמחה בנפילת זינגר ועל כך שיורע לו אבל יש בי שמחה גדולה שהאמת והצדק יוצאים לאור, ועל כך שיש אור בקצה המנהרה לגבי עתיד העיר - שמושחתים מתעללים בה ובתושביה כבר שנים ארוכות. שוב התברר שאכן השקר מהיר כעכבר, אבל האמת והצדק איטיים וחזקים כפיל - בסוף הם מופיעים".

שאמה הכהן, שחגג היום את יום הולדתו, הוסיף כי "זו המתנה הכי טובה ואני מקדיש אותה לאשתי ילדי והורי שסבלו סבל בל יתואר בעת ששפכו את דמם ודמי במסע בחירות שכולו היה עלילות שקר ושוחד".

חבר מועצת העיר ליעד אילני, אמר כי מדובר ביום עצבו לעירו. "זו הפעם השנייה שראש עיר ברמת-גן מואשם תוך שלוש שנים – מה שמעלה תהיות רבות לגבי התנהלות המערכת הפוליטית העירונית ככלל ושומרי הסף שלה בפרט", טען. "כיחיד שעזב את הקואליציה מרצונו בעקבות התנהלות ראש העיר, עוד בטרם מעצרו, קשה לי לומר שאני מופתע.
אפעל לכנס בהקדם את מועצת העיר כדי לוודא שהתושבים ומוסדות העיר לא ייפגעו מהמצב החמור אליו נקלענו.
היום, יותר מתמיד, ברור לכולם שהעיר זקוקה לניעור יסודי, למנהיגות ישרה, אנרגטית וחרוצה".

מעיריית רמת-גן נמסר: "לאחר כמעט ארבע שנות חקירה, שהחלה מהיום בו זכה מר זינגר בבחירות לראשות העיר רמת גן, בה היו מעורבים גורמים פוליטיים באופן רציף ופעיל לכל אורכה, התקבל היום מכתב המזמן אותנו להשמיע את טענותינו בפני הפרקליטות. אנו מברכים על ההזדמנות שתינתן לנו סוף סוף להעמיד את העובדות על דיוקן ולהראות, הלכה למעשה, כי לא נפל פגם כלשהו בהתנהלות ראש העיר, שמתכוון להמשיך בפעילותו לקידום העיר רמת גן ורווחת תושביה אשר בחרו בו למשימה זו.לאחר שנפרט את עמדתנו בשימוע - אנו מאמינים כי הפרקליטות תגיע למסקנה שיש להורות על סגירת התיק".

(עדכון ראשון: 13:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully