וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכות וקללות: משבר המוניות בנתב"ג הידרדר לעימות אלים

1.8.2017 / 9:37

המשטרה לא הצליחה להשליט סדר בקרב נהגי המוניות בנמל התעופה, וחלק מהנהגים לקחו את החוק לידיים: "סיירת" שהקימו נהגים ותיקים מנסה לסכל את פעילות המתחרים החדשים, ועימות בין הצדדים הסלים לאלימות. אחד הנהגים פונה לטיפול בבית חולים

צילום: ניב אהרונסון, ארגון נהגי המוניות, עריכה: יוסי אלטר

שני נהגי מוניות הוכו אתמול (שני) בנמל התעופה בן גוריון, בעקבות עימות עם נהגים ותיקים על רקע פתיחת שירותי המוניות במקום לתחרות. חלק מהנהגים הקימו לאחרונה "סיירת" שלקחה את החוק לידיים, ומנסה להשליט סדר בשדה ולסכל את פעילות הנהגים החדשים.

מאז ביטול המונופול של חברת הדר, הוצף נמל התעופה בנהגי מוניות, והמשטרה אינה מצליחה להשתלט על הבלגן שנוצר בכניסה לטרמינל: הנהגים החדשים אוספים את הנוסעים בכל מתחמי הנסיעה, אינם נשמעים לחוקי התנועה ומהווים סיכון בטיחותי. בחלק מהמקרים הם נוהגים בצורה פרועה, בניסיון להתחמק מפקחים או משוטרים.

כתבה של אבי אשכנזי על משבר המוניות נתב"ג 20 ביוני 2017. ניב אהרונסון
אחד הפצועים פונה במצב בינוני. רציף המוניות בנתב"ג/ניב אהרונסון

בניסיון לרסן את המהומה שנוצרה בשבועות האחרונים בנמל התעופה, גויסו פקחים מטעם מס הכנסה שעצרו כמה מהנהגים ה"חאפרים", שהעלו נוסעים מבלי לדווח בספרי המס כמתחייב בחוק.

אלא שגם המהלך הזה לא הצליח לעצור את התופעה, וחלק מהנהגים הוותיקים לקחו את החוק לידיים והחליטו להחליף את המשטרה: הם מרחיקים בעצמם את המתחרים החדשים, מובילים אותם ל"נקודות מתות" בטרמינל שאינן מצולמות ומאיימים עליהם שלא ישובו לפעול בשדה. התופעה הגיעה לשיא אתמול, עם הכאת שני הנהגים.

גורם רשמי בנתב"ג אישר לוואלה! NEWS כי ביממה האחרונה הגיעו שני נהגים "חאפרים" לקבלת טיפול רפואי, לאחר שהוכו קשות. אחד מהם פונה במצב בינוני לבית החולים אסף הרופא, והשני נזקק לטיפול במרפאת נמל התעופה. מהמשטרה לא נמסרה תגובה.

מהמשטרה נמסר כי אכן הוגשה תלונה על תקיפה של נהג מונית שנזקק לטיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא. הנהג סיפר כי בינו לבין נהג אחר פרץ ויכוח שבמהלכו הוא הוכה. הנהג התוקף אותר ויובא לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרו.

נהגי מוניות מוחים על ההוזלה במחירי הנסיעה מנתב"ג, יוני 2017. הילה ציאון, מערכת וואלה! NEWS
"ניסיון לפגוע בפרנסה שלנו". הפגנת נהגי מוניות בנתב"ג, בחודש יוני/מערכת וואלה! NEWS, הילה ציאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully