וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: המתווך מיקי גנור הפך לעד מדינה וייאסר לשנה

גנור יועבר למעצר בביה"ס לקציני משטרה בבית שמש. נאסר עליו לצאת מהארץ בחודשים הקרובים ובשבועיים הבאים ינותק מכל אמצעי התקשורת. הוא נעצר במסגרת פרשת הצוללות כמי שתיווך מטעם "טיסנקרופ"

צילום: אבי כהן

איש העסקים מיקי גנור, שתיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", חתם היום (שישי) על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בפרשת הצוללות, שבמסגרתו הוחלט כי תיגזר עליו שנת מאסר, כפי שפורסם בחדשות 10. הוא יועבר כעת למעצר בית בבית הספר לקציני משטרה בבית שמש, שם ינותק לחלוטין מאמצעי התקשורת. הוא לא יורשה לצאת מהארץ במשך שלושה חודשים ונאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בחקירה בחודשיים הקרובים.

גנור יצטרך לשלם ערבות בסך חצי מיליון שקל וערבות צד ג' על סך 200 אלף שקלים. תנאי הערבות ידונו בשנית ביום חמישי.

מיקי גנור בבית המשפט, יולי 2017. אבי כהן
גנור בבית המשפט, אתמול/אבי כהן

עו"ד אלי זהר, המייצג את המתווך, הגיע אתמול למשרדי להב 433. מוקדם יותר השבוע הגיע למשרדי היחידה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על רקע אותם מגעים להפיכתו של גנור לעד מדינה.

עם תחילת החקירה הגלויה בפרשת הצוללות, פעלו ביחידת להב 433 כדי לאתר אנשים שעשויים לשמש עדי מדינה במטרה לפצח את אחת מחקירות השוחד החמורות ביותר בתולדות מדינת ישראל. במשטרה סימנו כמה אישים מרכזיים, בהם את גנור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה התמקדו בחשיפת מנגנון העברת הכספים והאנשים המרכזיים במערכת הביטחון והממשלה שנהנו לכאורה מכספי השוחד. ההבנה הייתה שגם אם רק חלק מן החשדות נכונים מדובר בפרשה חמורה ביותר, שכן רכישת הצוללות והספינות מהקונצרן הגרמני "טיסנקרופ" היא מהלך אסטרטגי שצריך להיות נקי מכל אינטרס זר.

לכן, ה"אור הירוק" שניתן לחוקרים – לגייס עד מדינה מסביבתו של גנור או אותו עצמו – הגיע מהדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות ומצמרת המשטרה, כשבסוד העניינים היו המפכ"ל רוני אלשיך ומנדלבליט. גיוסו של גנור משמעותו מחיקה של חלקים מן האישומים נגדו ביום מן הימים והקלה משמעותית בענישה – אם תהיה כזו – אך בתמורה הוא יידרש למסור את כלל השמות של מקבלי השוחד לכאורה, בהם גורמים בכירים במערכת הביטחון, בממשלה ובשירות הציבורי.

(עדכון ראשון: 12:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully