וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט על השלט שגורס שנתניהו אשם: "לכל נחקר זכות להליך הוגן"

9.7.2017 / 20:45

היועץ המשפטי לממשלה התייחס להפגנות הנערכות מחוץ לביתו מדי שבוע במחאה על הימשכות החקירות, וסיפר כי באחרונה נתלה שלט שעליו נכתב "ביבי אשם עד שתוכח חפותו". "המהירות חשובה, אבל לא תהיה פשרה על המקצועיות שלנו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס היום (ראשון) לחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בהפגנה שנערכה אתמול בפתח תקווה, כך הראו לי היום, נתלה שלט בזו הלשון: 'ביבי אשם – עד שתוכח חפותו. על החתום: המחנה הדמוקרטי – הדמוקרטים'. עוד דמוקרטיה כזו ואבדנו. כל מי ששלטון החוק יקר ללבו צריך להתנער מהם", אמר, בהתייחס להפגנות שנערכות מחוץ לביתו בכל מוצאי שבת נגד הימשכות חקירותיו של נתניהו.

"אף אדם איננו חסין מחקירה, גם אם הוא ראש ממשלה. אולם, לכל נחקר יש זכות להליך הוגן, גם אם הנחקר הוא שר או אפילו ראש ממשלה. אותו דין, אותם כללים ואותו צדק יהיה לכולם, פשוטי עם כשועי ארץ. כך היה וכך יהיה", אמר מנדלבליט. "כפי שאמרתי מספר פעמים בעת האחרונה, אני מוצא לנכון לשוב ולציין: לא תהיה פשרה על המקצועיות שלנו. שום רעשים לא ישפיעו. המהירות חשובה מאד, אבל המקצועיות חשובה יותר. בסופו של יום, כל החלטה שאקבל תובא בפני הציבור, על נימוקיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט שנתלה מחוץ לביתו של מנדלבליט, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-500 בני אדם הפגינו אמש בכיכר גורן בפתח תקווה, בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זו הייתה הפעם ה-33 שבה מתאספים המפגינים במקום במוצאי שבת, וקוראים למנדלבליט לקבל בהקדם החלטה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו, תחת הכותרת "סופ"ש אצל היועמ"ש".

בין המפגינים שהגיעו לפתח תקווה היו גם אחד ממארגני המחאה, אלדד יניב, והעובד לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי. ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, שנכח גם הוא בהפגנה, אמר: "הגעתי לכאן כי אני חרד לעתיד ילדיי". לדבריו, "שומרי הסף לא ממלאים את המוטל עליהם. אני חש היום את אבדן האמון במערכת המשפטית. אני מודה למני נפתלי שהצליח להביא אחריו אתכם לפה, 32 שבועות ברציפות". בתגובה קראו המפגינים: "מני נפתלי - גיבור לאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה בפתח תקווה נגד מנדלבליט 1 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ההפגנות מחוץ לבית מנדלבליט בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully