וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש אסר על משרד הפנים לשנות את רישום מינו של טרנסג'נדר שילד

9.7.2017 / 13:08

בשורה לקהילת הטרנסג'נדרים: היועץ המשפטי לממשלה אוסר על משרד הפנים לשנות מין של טרנסג'נדר שהביא ילד לעולם בחזרה לנקבה. זאת למרות התנגדות משרד הפנים שטען שרק אישה יכולה ללדת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יהונתן ודניאל לאחר לידת בנם תומר/מערכת וואלה!, צילום מסך

למשרד הפנים אין סמכות לשנות את רישום מינו של אדם, גם אם הביא ילדים לעולם – כך עולה מחוות דעת שהגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביום שישי באמצעות מחלקת בג"צים בפרקליטות. חוות הדעת הוגשה במסגרת עתירה שהגישו בני הזוג יונתן מרטון-מרום ודניאל מריומה-מרום שהביאו יחד ילד לעולם.

יונתן נולד נקבה, אולם בהמשך חייו שינה את מינו. עם זאת, איברי הרבייה שלו נשארו של אישה ולכן הצליח להיכנס להריון וילד בלידה רגילה ללא התערבות רפואית. בעקבות הלידה שונה מינו במרשם האוכלוסין מ"זכר" ל"נקבה" לאחר שבתעודת הלידה של בנו הוא נרשם אם היילוד.

עוד בוואלה! NEWS:
עסקת ענק של משרד הביטחון: 1.5 מיליארד שקל להגנת אסדות הגז
בתיווך ארה"ב ורוסיה: החלה הפסקת האש בדרום סוריה
מחאת הנכים מתרחבת: פעילי המאבק משבשים את התנועה בכביש 1

נושא – רישומו של תינוק שנולד לבני זוג שאחד מהם יהונתן מרטון טרנסג'נדר, משרד הפנים רמת גן, 4 באפריל 2017. ראובן קסטרו
המדינה ביקשה למחוק את העתירה בשל חוות הדעת. יהונתן ודניאל/ראובן קסטרו

העתירה שהגישו בני הזוג עסקה בשאלה כיצד אמור משרד הפנים לפעול כאשר מי שרשום במרשם האוכלוסין זכר נושא היריון ויולד. חוות הדעת שהגיש מנדלבליט נחשבת לנועזת ונושאת בשורה לקהילת הטרנסג'נדרים. שכן, במשרד הפנים, שבראשו עומד יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי, התעקשו כי רק אישה יכולה להביא ילד לעולם.

היועץ המשפטי לממשלה קבע כי ברישום כפוי של הפיכה מזכר לנקבה בעקבות לידה יש פגיעה ולכן נקבע כי על טרנסג'נדר שנתקל במצב זה לפנות לוועדה מקצועית ולהצהיר כי לא חל לטעמו כל שינוי בזהותו המגדרית למרות שהוא נושא היריון. עם זאת, בתעודת הלידה ייוותר רישומו של הגבר שנשא את ההיריון "אם", הצהיר לבית המשפט עו"ד נחי בן-אור ממחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה, כאשר ברקע תלוי ועומד גם הבג"ץ שהגישו שתי נשים אשר מבקשות להירשם שתיהן אימהות של התינוק שנולד להן. לאחר הוראה זו, ביקשה המדינה למחוק את העתירה לבג"ץ משנקבעו ההנחיות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully