וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע ענק נגד ה"פרוטקשן": נעצרה הכנופיה שהטילה אימה על הצפון

16.1.2017 / 19:32

מאות שוטרים, בלשים ולוחמי יחידות מיוחדות פשטו על בתי 27 חשודים בגביית אלפי שקלים בחודש מבעלי עסקים וחקלאים בגליל תמורת "שמירה", ולפגוע בפרנסתם אם סירבו. "הפעילות תשנה את המציאות בצפון". צפו בתיעוד מהפשיטה

צילום: דוברות משטרה, עריכה: יוסי אלטר

משטרת ישראל עצרה הבוקר (שני) 27 חברי כנופיה מטובא זנגרייה שבגליל העליון, שהטילה במשך תקופה ארוכה את אימתה על אזור הצפון וסחטה מבעלי עסקים סכומי כסף גדולים תמורת אבטחה בידי אנשיה. זאת, בתום פעילות סמויה שנמשכה שמונה חודשים, ובמבצע ענק שבו השתתפו מאות שוטרים ובהם לוחמי יחידות מיוחדות, בלשי ימ"ר צפון וגופי אכיפה נוספים.

במשך השנים חששו בעלי עסקים, קבלנים וחקלאים להגיש תלונה למשטרה מחשש שיפגעו. ואולם, במהלך חודשי החקירה הגיעה המשטרה בעצמה ל-87 בעלי עסקים שהיה חשד כי נסחטו, ואלה הסכימו להגיש תלונות. במשטרה סבורים כי מדובר בקצה הקרחון בלבד וקוראים כעת לאנשים נוספים שנסחטו להגיש תלונה.

נוסף על העצורים, במהלך הפשיטה שבוצעה לפנות בוקר נתפסו עשרה כלי רכב, בהם רכבי יוקרה. כמו כן הוחרמו מיליוני שקלים במזומן ורכוש בעלות של מיליוני שקלים שבתום ההליך המשפטי בכוונת המשטרה לבקש את חילוטם.

עוד בוואלה!NEWS:
המשטרה: הדיווחים על מטעני חבלה בבתי ספר ברחבי הארץ – התרעות שווא
חשד לרצח: בת 66 נמצאה ללא רוח חיים באשדוד; בנה נעצר
חשד: הפורץ אמר לילדה שרצח את משפחתה – וניסה לאנוס אותה

תיעוד: 27 תושבים מהצפון נעצרו בחשד להשתייכות לכנופיה שסחטה חקלאים, קבלנים ובעלי עסקים תמורת דמי חסות. מערכת וואלה! NEWS
הכנופיה הטילה את אימתה על כל איזור הצפון. מעצר אחד החשודים/מערכת וואלה! NEWS

בתדריך שנערך הלילה, שעות אחדות לפני מעצרם של חברי הכנופיה והפשיטה על מתקניה, השתתפו גם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז צפון ניצב אלון אסור. החקירה בוצעה בשיתוף פעולה עם פרקליטות מחוז צפון, מס הכנסה, מע"מ ומשרד הכלכלה ובמהלכה נעשה שימוש בכלל המשאבים והאמצעים הטכנולוגיים הנמצאים בידי רשויות אכיפת החוק.

שיטת העבודה של הכנופיה השתכללה עם השנים והייתה ברורה היטב לבעלי עסקים בצפון. כך למשל, נהגו חבריה להגיע לחקלאי ולדרוש ממנו שיפריש להם 40% מהיבול של גידוליו החקלאיים בתמורה לשמירה. במידה והחקלאי היה מתנגד לעסקה, היו נוהגים חברי הכנופיה להכניס עדר של פרות לשטחו והעדר היה גורם לנזק כבד לגידולים. במקרים אחרים נהגו החשודים להתנכל ל"סרבנים" באמצעות חיתוך צינורות השקיה, גניבה, הצתה או פגיעה בציוד חקלאי יקר ערך.

המוניטין המפוקפק שבנתה לעצמה הכנופיה היה כה חזק, שבפועל היא כלל לא נזקקה להציב שומר באתרי הבנייה, בשדות החקלאיים או בבתי העסק. לאחר קבלת התשלום החודשי שנע בין 15,000-2,000 שקלים, היו נציגי "חברת השמירה" מדביקים בכניסה לעסק מדבקה הנושאת את לוגו החברה. מדבקה זו סימנה כי מקום זה "מאובטח" על ידי הכנופיה מטובא זנגרייה, זאת למרות שבפועל לא הוצב מאבטח במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רוני אלשיך בישיבת ממשלה. נובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ
"הפעילות תשפיע על אורח חיי אזרחים נורמטיבים". המפכ"ל אלשיך/הארץ, אמיל סלמן

"האבסורד הוא שעם ההתרחבות של הכנופיה, הם כבר לא היו צריכים להגיע לבעלי עסקים. בעלי העסקים היו כבר מגיעים אליהם ומשלמים להם מראש דמי חסות", הסבירו במשטרה. "למשל, קבלן לא מהאזור שהיה זוכה במכרז בצפון, היה יודע שעוד לפני שהוא מעלה את כלי העבודה שלו לשטח, הוא צריך להגיע קודם כל לחבר'ה מטובא זנגרייה".

במהלך הפשיטה נהרסה גם גדר שהקים אחד החשודים שתחמה שטח של שלושה מגרשים שיועדו לשיווק לבנייה על קרקע השייכת לרשות מקרקעי ישראל. במשטרה הוסיפו כי שני החשודים העיקריים, האחד בן 45 והשני בן 35, מתגוררים בבתי פאר בטובא זנגרייה ומנהלים אורח חיים ראוותני.

"פעילות ארוכה זו הינה שינוי המציאות בצפון, מתן שירות לאזרח הנורמטיבי ומלחמת חורמה בעבריינים", אמר ניצב אסור בתדרוך שערך לשוטריו בשעות הלילה. מפכ"ל המשטרה שהגיע גם הוא לשטח ועמד מקרוב על ההכנות לפעילות הוסיף: "מילת המפתח היא אורך רוח. בריכוז המאמצים שבא לידי ביטוי בפעילות היום יש שינוי מהותי לא רק על העבריינים ונורמת העבריינות שהייתה לרועץ בניהול מהלך העסקים התקין, אלא בעיקר תשפיע על אורח חייהם של אזרחים נורמטיביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully