וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מצ"ח היוצא ברמז למחליפו: "יש להילחם בתופעת 'עשה לביתך'"

24.8.2016 / 18:05

ברקע בחינת הפגמים שנפלו בחקירת המפקד הנכנס גיל ממון, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, נערך טקס חילוף המפקדים ובו התעלם המפקד היוצא ארז רבן ממחליפו, לא פנה אליו בדבריו ולא איחל לו הצלחה. אתמול פורסמו הקלטות שבהן התנגד למינויו של ממון: "איש הזוי"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: משדר באולפן וואלה! NEWS על הפגמים בחקירת ממון, יולי)

ברקע הבדיקה שעורך פרקליט המדינה שי ניצן בנוגע לפגמים שנפלו בחקירתו של מפקד המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) הנכנס גיל ממון, נערך היום (רביעי) טקס חילופי המפקדים במרכז למורשת המודיעין שבגלילות. במהלך הטקס, פנה מפקד מצ"ח היוצא ארז רבן לקהל בנאומו, ואמר: "אני מבקש מכם לא לוותר. הילחמו בתופעת 'עשה לביתך'". דבריו של רבן נאמרים בצל הדלפת מסמך התלונה לממון נגדו לפני חקירתו, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS.

בדבריו, לא הזכיר המפקד היוצא את ממון כלל ולא פנה אליו. "המשיכו להיות דוגמה, סמל ומופת לערכים. חיילים יקרים, היו גאים בעשייתכם. היו שלום רעיי, חזקו ואמצו", אמר לסיום. גולן מימון, מפקד המשטרה הצבאית, אמר בנאומו: "איננו נרתעים ואיננו משאירים דבר שלא נבחן. המשטרה הצבאית החוקרת מקבלת קצין מקצועי מסור וראוי".

ממון עצמו הודה בקצרה לרבן, ואמר: "אני מודה על האמון שנתנו בי הרמטכ"ל, ראש אכ"א והקמצ"ר (קצין המשטרה הצבאית הראשי - ג"ג). ארז, מודה לך בשם היחידה על עשייה רבת שנים ומאחל לך בהצלחה בדרכך".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לפני רעידת האדמה ואחריה: ממדי האסון באיטליה נחשפים
המבצע הטורקי משיג את מטרותיו: "נכנסנו למעוז דאעש בצפון סוריה"
הפרקליטות הצבאית סגרה 13 תיקים שנפתחו נגד חיילים במבצע "צוק איתן"

גיל ממון וארז רבן בטקס החלפת מפקד מצ"ח, מרכז למורשת המודיעין, גלילות. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"אל תוותרו, הילחמו ב'עשה לביתך'". ממון/ראובן קסטרו
טקס החלפת מפקד מצ"ח, מרכז למורשת המודיעין, גלילות. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"צריך גורם חיצוני שיחקור את האירוע הזה". ממון לוחץ את ידו של רבן/ראובן קסטרו

אתמול נחשפו הקלטות שבהן נשמע רבן משוחח עם אחד מאנשי היחידה על ממון וטוען כי מדובר באדם שאסור שיפקד על מצ"ח. "צריך גורם חיצוני ובלתי תלוי שיחקור את האירוע הזה, לכו תתחקרו את כולם, גם אותי", אמר בהקלטה. "זה בן אדם הזוי, ואסור שיהיה אחד כזה".

המסמך שהודלף לממון לפני חקירתו כלל את כל החשדות נגדו, בין היתר לתפירת מכרזים ומינוי מקורבים, וכן רשימת עדים פוטנציאליים שיוכלו לאמת את החשדות, רובם פקודיו של ממון. באותו מעמד התבשר ממון כי עתידה להיפתח נגדו חקירה פלילית.

חודשיים לאחר שקיבל את המסמך לידיו הוא נקרא לחקירה, מה שנוגד כל הליך תקין של חקירה באזהרה שבו אמור החשוד לשמוע לראשונה את החשדות נגדו. את המסמך העביר לידיו של ממון ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולנסקי.

גולן מימון, ארז רבן וגיל ממון בטקס החלפת מפקד מצ"ח, מרכז למורשת המודיעין, גלילות. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"לא משאירים דבר של נבחן". מימין לשמאל: ממון, מימון ורבן/ראובן קסטרו

לאחר אותה שיחה שבה התבשר ממון כי הוא עתיד להיחקר ביחידה לחקירות פנים של צה"ל, הוא התקשר לדבר עם מפקד היחידה לחקירות פנימיות (היחק"פ) נתנאל לויט, הממונה הישיר על הליך חקירתו שלו ופקודו הפוטנציאלי של מי שימונה לתפקיד מפקד מצ"ח בהמשך - מה שמעלה חשד לשיבוש של ממש. לויט כתב על כך מזכר שהופיע בחומר החקירה.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, בעקבות תלונה שהוגשה נגדו על ידי אזרח עובד צה"ל, זומן ממון, שהיה באותה עת סגן אלוף, לחקירה באזהרה בשורת חשדות אשר הועלו נגדו. בין היתר, יוחסו לאלוף משנה ממון עבירות חמורות של זיוף ומרמה בתפירת מכרזים למקורבים, בהם חברו הקרוב, לויט, בעת ששירת כמפקד היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"מ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully