וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מעצר אלים ברחובות: שוטרים מכים צעירים ממוצא אתיופי

29.5.2016 / 0:30

בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS ניתן לראות שוטרת הודפת נער ומאיימת עליו: "אני אזיין אותך", לאחר ששאל אותה למה פנתה אליו. בהמשך מכים שוטרים את הנער ואת חבריו. המשטרה: "הסרטון מגמתי"

עריכה: אביב אירגז

"

תיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS מציג מעצר אלים שבוצע שלשום בבוקר (שישי) ברחוב גבריאלוב, ליד סניף הדואר בשכונת קריית משה שברחובות. בסרטון נראים שוטרים, שחיפשו אחר כמה חשודים באיומים על בעלי עסק, מגיעים לקבוצת צעירים מקהילת יוצאי אתיופיה שככל הנראה אינה קשורה למקרה. בתיעוד ניתן לראות כי כשהצעירים שאלו מדוע פנו אליהם, הופגנה כלפיהם אלימות מצד כוחות המשטרה, והשוטרים הכו אותם וריתקו אותם לקרקע.

לדברי צעיר שנכח באירוע, השוטרים חיפשו אחר חבורת צעירים בני הקהילה האתיופית שהיו בשטח המתנ"ס השכונתי בשכונת קריית משה בעיר, לאחר שבעלי עסקים התלוננו כי הם מגיעים לבתי העסק שלהם ומאיימים עליהם בדרישה לקבל דמי חסות. כאשר נמצאה הקבוצה, אחד הצעירים בחבורה נתן אגרוף לשוטר במהלך ויכוח וברח מהמקום. אותו חשוד הוא תושב אשקלון ואינו מתגורר בשכונה, וחבריו ברחו גם הם. השוטרים שהותקפו לכאורה הזעיקו תגבורת, ובמהלך החיפושים אחר החשוד הם נתקלו בצעירים שנראו בסרטון, שלטענת עד הראייה כלל אינם קשורים למקרה.

בתיעוד ניתן לראות כי השוטרת הודפת צעיר ששאל לפשר פניית השוטרים אליו, ומאיימת עליו: "אני אזיין אותך". בהמשך מתנפלים עליו ועל חבריו יתר השוטרים. התקרית הסתיימה במעצרם של ששת הצעירים, ועל פי עד ראייה שנכח במקום, השוטרים החרימו מצלמות וטלפונים ניידים מכל מי שצילם את שהתרחש.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ אמסלם: "סיפרו לנתניהו שקרים על עליית בני הפלשמורה"
סערה עקב תיעוד מעצרו של צעיר ממוצא אתיופי: "נגיש תלונה למח"ש"
ערר על סגירת חקירת מותו של יוסף סלמסה הוגש לפרקליט המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטענת עד הראייה, הצעירים שנעצרו כלל אינם קשורים למקרה המקורי. האירוע ברחובות, ביום שישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בפעילות המשטרה למניעת צריכת אלכוהול על ידי קטינים בשכונת קריית משה שברחובות, מבוצעת לדרישת תושבים שביקשו התערבות המשטרה בנדון. הסרטון המדובר מגמתי ומציג באופן מוטה רק את סופו של האירוע ואינו מציג את התמונה המלאה באופן שחוטא לאמת".

לטענת המשטרה, "ביום שישי בבוקר זיהה צוות שוטרים כמה צעירים ברחוב כשהם שותים אלכוהול. כאשר ניסה השוטר לברר את זהותם וגילם, הם סירבו להזדהות בהתאם לחוק ובאלימות אחד הצעירים החשודים היכה את השוטר בפניו ונמלט מהמקום. השוטרים פתחו בסריקות לאיתור הצעיר האלים ובמהלך הסריקות אותר צעיר שהתאים לתיאור. בניסיון לברר את זהותו גידף את השוטרים ואף הניף את ידו לעבר שוטרת. לאחר ניסיון לרסנו, ניסה הצעיר לתקוף את השוטרים יחד עם צעירים נוספים שהיו במקום באופן שחייב את מעצרם תוך הפעלת כוח סביר. למותר לציין כי אילו שעו להוראות החוק והיו מציגים תעודת זהות כנדרש וכמצופה מכל אזרח נורמטיבי שומר חוק כל האירוע היה נמנע".

(עדכון ראשון: 18:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully