וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 18 מאושפזת עם שבר בגולגולת: "שוטר חשמל אותי באקדח טייזר"

24.5.2016 / 15:16

צעירה ללא עבר פלילי נעצרה בחשד להשתמטות מצה"ל, וניסתה להימלט. לטענת המשטרה, היא תקפה את השוטרים. אמה "הם עבריינים, היא שכבה על הרצפה בעיניים פקוחות עם דם מהראש"

צילום: אבי כהן, עריכה: אוהד פיטר

(דוברת המשטרה מגיבה על הכאת הערבי בידי שוטרים בתל אביב השבוע)

חשד למקרה חמור נוסף של אלימות משטרה: שוטר מתחנת ראשון לציון חשמל בימים האחרונים צעירה בת 18 בראשה באקדח טייזר בעת שעצר אותה בחשד להשתמטות מצה"ל, ובכך גרם לה לשבר בגולגולתה – כך עולה מטענות בני משפחתה של הצעירה, המיוצגים על ידי עורכי הדין בני בן נתן ונעמי כהן מהסניגוריה הציבורית. במשטרה אומרים כי הצעירה, שאין לה עבר פלילי, תקפה שוטר ופקח בניסיון למנוע את עיכובה, אולם על פי נוהלי המשטרה, יש להשתמש בטייזר רק במקרים חריגים, ובכל מקרה אין לכוון לעבר ראשו של העצור.

האירוע אירע שלשום בלילה, לאחר שעצרו שוטרי סיור את מכוניתה של הצעירה לבדיקה משום שבדיקת מספר הרישוי העלתה כי בעלת כלי הרכב דרושה לצה"ל. אף שנושא גיוסה של הצעירה נמצא בימים אלה בהליך משפטי, השוטרים התעקשו לעצור אותה. בשלב זה אמרה ככל הנראה הצעירה לשוטרים כי ברצונה לקחת דבר מה מביתה, ולאחר זמן מה ראו שהיא מתמהמהת ומנסה לברוח. עוד טענו במשטרה כי בני משפחתה של הצעירה ניסו להפריע לבדיקת השוטר.

לפי הטענות, החל אחד השוטרים לרוץ אחריה, וכעבור זמן קצר הוא פגע בה בראשה באקדח הטייזר. הצעירה איבדה את הכרתה, ובהמשך אושפזה בבית החולים כשהיא סובלת משבר בגולגולתה, והיא נזקקה לתפרים בראשה. השוטרים עצרו גם את אמה של הצעירה ואתה חברה, שהיו באותה עת בבית. אתמול ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם, אך בית המשפט שחרר אותם לביתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנערה מאושפזת בבית החולים לאחר שחושמלה בראשה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"היא התחילה לרוץ מהפחד, והדבר הבא שראיתי זה אותה שוכבת על הכביש"

על פי נוהלי המשטרה, השימוש באקדח טייזר מותר רק כאשר אין לשוטר דרך אחרת להשיג את מטרתו, ורק כאשר התנהגות העצור חריגה ודורשת ריסון באמצעי זה. הטייזר אמור לשמש אך ורק לאחר אזהרה ורק במקרים שבהם נשקפת סכנה לשוטר. כמו כן, אסור לשוטרים לכוון את הטייזר לאזורים רגישים כגון ראש, פנים או מפשעה.

אמה של הצעירה שחושמלה סיפרה היום לוואלה! NEWS: "מה שעברנו זה דבר שלא ייעשה. זו אלימות לשמה, בריונות בלי צורך". לדבריה, השוטר כלל לא לקח מבתה תעודה זהות בטרם עיכב אותה. "היא ביקשה להיכנס הביתה, חשבה שמגייסים אותה כרגע ולוקחים אותה לצה"ל אף שהיא נמצא בהליך משפטי מולם לשחרור. היא ביקשה להיכנס הביתה, התחבאה בחדר החשוך והתחילה לבכות", המשיכה האם ושחזרה. "קראו לי החוצה. יצאתי החוצה ואמרתי 'תירגע, יש פה ילדה אסטמתית, ויש לה עורך דין שמטפל לה בעניין הצבאי. זאת לא השתמטות, זה בטיפול וזה לוקח זמן".

לדברי האם, היא הפצירה בשוטרים שלא יפגעו בבתה. "הוא אמר לי בסדר, והכול היה בסדר. דיברתי איתו יפה, צחקתי איתו, שאלתי אותו על המשפחה. הכול היה על מי מנוחות. לא עשינו שום דבר רע, ואז היא באה וכולה רועדת בידיים של החבר שלה. הוא שאל אותה 'למה ברחת?', היא ענתה 'לא ברחתי, התחבאתי'". בשלב זה, תיארה האם, החלה בתה לזוז והשוטר צעק לה שלא תזוז. "היא התחילה לרוץ מהפחד, והדבר הבא שראיתי זה אותה שוכבת על הכביש. היינו מחוץ לבית, עם דם שיורד לה מהראש, והילדה עם עיניים פתוחות ולא זזה, ואני רואה מכשיר ולא מבינה מה זה, וקורים יוצאים ממנו".

"צרחתי 'רצחת לי את הילדה, הרגת לי את הילדה'. לא הבנתי שהוא הימם אותה", הסבירה האם. "הוא צרח עליי 'תעופי, תעופי', ואני בכיתי 'תן לי לחבק את הילדה שלי'. הוא היה באמוק". האם הוסיפה כי בשלב זה יצאו השכנים מבתיהם והחלו לצעוק, והשוטר מצדו הדף אותם מהמקום. "רציתי לחבק אותה. הוא אמר 'הילדה עצורה' באתי להיכנס לניידת, והוא אמר לי 'אני אעיף אותך בכוח'. הוא בא אלי עם הטייזר הזה ואמר 'אני אדפוק גם בך'". לדבריה, בבית המשפט טען השוטר כי הוא איים עליה בגז פלפל ולא בטייזר, אך הוא שיקר. "הרגו לי אותה על כלום. אנחנו משפחה נורמטיבית, הם עבריינים, יותר מעבריינים. הם בריונים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקקה לתפרים בראשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד דימטרי ברנשטיין, המייצג את הצעירה מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "מצער מאוד כי אירוע שגרתי שבו נדרש שוטר למסור זימון לצעירה ללא עבר פלילי, הידרדר לאירוע קשה שבמהלכו השוטר פעל בניגוד לכל ההוראות והשתמש באקדח טייזר מבלי שנשקפה לו כל סכנה. כתוצאה מהשימוש הלא-מידתי הצעירה נפגעה בראשה ונזקקה לטיפול כירורגי, ולצערנו עדיין מאושפזת בבית החולים. לאור התנהלות השוטר אנו נגיש תלונה למח"ש".

מדוברות מרחב השפלה במשטרה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע של עיכוב צעירה בת 19 בחשד להשתמטות משירות בצה"ל, שבמהלכו תקפה החשודה יחד עם אמה וחבר שלה שוטר ופקח כדי למנוע את עיכובה לתחנה על פי חוק. במהלך דיון הארכת המעצר של שניים מהחשודים ציין שופט בית משפט השלום בראשון לציון את חומרת האירוע והורה על שחרורם לאחר הפקדת ערבויות כספיות. כמקובל במקרים אלה, הועברו פרטי האירוע לידיעת המחלקה לחקירות שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully