וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אשקול את בקשת החנינה של קצב כמו כל בקשה אחרת"

בתגובה על הדיווח שלפיו תוגש בקשה לחון את הנשיא לשעבר בשל הידרדרות במצבו הנפשי, הודיע בית הנשיא כי הבקשה טרם התקבלה, אך כשתתקבל היא תישקל "לאחר קבלת התייחסויותיהם של כל הגורמים הרלוונטיים". חברו של קצב לאולפן וואלה! NEWS: "אני חושש לחייו"

עריכה: ניר חן

בבית הנשיא הגיבו הבוקר (ראשון) על הדיווח ב"ידיעות אחרונות" שלפיו בימים הקרובים יגישו באי כוחו של הנשיא לשעבר משה קצב בקשה לחנינה בנימוק של הידרדרות קיצונית במצבו הנפשי. בהודעה מטעם הנשיא ראובן ריבלין ביקשו להבהיר כי טרם הוגשה לו בקשה חדשה לחנינה של קצב, הנושא שבע שנות מאסר בגין אונס ועבירות מין נוספות. "כאשר היא תוגש ישקול אותה הנשיא כפי שהוא שוקל כל בקשת חנינה אחרת, לאחר קבלת התייחסויותיהם של כל הגורמים הרלוונטיים", נמסר מבית הנשיא.

חברו הטוב יצחק סלוקי סיפר על מצבו הנפשי הקשה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ואמר: "הוא גווייה מהלכת. הוא גמור ושחוט". סלוקי טען כי ועדת השחרורים טעתה בהחלטתה שלא להיענות לבקשתו לנכות בשליש את המאסר. "הוא עמד בכל הקריטריונים לשחרור. אין לו מסוכנות. מי חושב שהוא יאנוס אנשים? בקושי פיפי הוא עושה, תראו איך הוא נראה. ההתנהגות שלו היא מעולה, הוא צייתן". לדבריו, הוא שוחח עם קצב בערב החג, ו"הוא לא אותו קצב. שמעתי אדם שבור, שלא מדבר לעניין. כשאמרתי לו לערער הוא אמר שאין לו אמון במערכת, אין לו אמון בבתי המשפט. הבנתי ממנו שהוא גמור".

עוד על קצב:
לפני ששב לכלא, קצב חגג פסח עם משפחתו: "ראו אכזבה על פניו"
דעה | המסר לקצב ולמדינת ישראל: אנחנו לא סולחים יותר לאנסים
יחכה לחנינה או יגיע עד לבג"ץ? אלה האפשרויות העומדות כעת בפני קצב

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו לחופשת חג,  22 באפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
"גווייה מהלכת". קצב ביציאתו לחופשה לחג הפסח/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

סלוקי הוסיף כי הוא סבור שאם יידרש להישאר במאסר שנתיים נוספות, קצב "לא יצא על רגליו" מהכלא. "יש חשש לחייו, אני חושש. הוצאתי מכתבים ומברקים לכל העולם ואשתו 'תשימו עין על הבן אדם, מסכן'", אמר סלוקי. "גם אם הוא רצח 50 אנשים הוא קיבל את עונשו, מה עוד שהבן אדם טוען שהוא לא עשה שום דבר. הוא עדיין מאמין שיקרה משהו וחפותו תצא לאור, זה הדבר היחיד שמחזיק אותו. אין לו עניין בחיים יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא המדינה ראובן ריבלין. ראובן קסטרו
"ישקול את בקשת קצב כפי שהוא שוקל כל בקשת חנינה אחרת". ריבלין/ראובן קסטרו

עו"ד ימימה גבאי, לשעבר ראש מחלקת החנינות במשרד המשפטים, הסבירה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על תהליך קבלת ההחלטות בנושא. "מצבו הנפשי של אסיר מובא בחשבון, אבל לא רק זה", הסבירה גבאי. "יש אנשי מקצוע רשמיים, לא פרטיים, שיכולים לחוות את דעתם. דעתם אינה מכרעת, אבל יש לה משקל רב". לדבריה, ברור כי תשובה שלילית מוועדת השחרורים גורם לאסירים אכזבה גדולה. "מובן שיהיה מדוכדך, אבל הנקודה היא שאם יש חשש גדול שישלח יד לנפשו, זה סיפור אחר".

על פי עו"ד גבאי, עלולה להיות בעייתיות בקבלת בקשתו של קצב לחנינה בסמיכות כזו לדחיית בקשתו לניכוי שליש. "זה עלול להיראות כערעור על החלטת ועדת השחרורים", טענה. "צריך להיות ברור שהחנינה לא מהווה החלטת ערעור על פסק דין". עם זאת, לדבריה, אין מניעה שהבקשה תתקבל במועד מאוחר יותר: "יכול להיות שבזמן מאוחר יותר, אם המצב נמשך או נעשה גרוע יותר, יהיה מקום לשקול מחדש את הבקשה, אבל לא בסמוך להחלטת ועדת השחרורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully