וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד ברצח סדרתי: "לא עשיתי כלום, מתגעגע למשפחתי"

בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרו של פיודור בייז'נרי, שעצור כבר כ-50 ימים. בדיון בעניינו עלה כי החשוד הודה בחלק מהמעשים בפני מדובב, אך הוא הכחיש זאת. "אין די ראיות לקשור את בייז'נרי לשתיים מהזירות", הודה אמש גורם במשטרה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של פיודור בייז'נרי, החשוד באונס וברצח של ארבע נשים. הדיון התקיים בדלתיים סגורות. מדובר בהארכת המעצר השביעית של בייז'נרי, שנעצר לפני כ-50 ימים בחשד לרצח אישה באשדוד, אך החקירה נגדו הסתעפה והתפתחה לבדיקת שלושה מקרי רצח נוספים. בפתח הדיון אמר בייז'נרי: "לא עשיתי כלום. לא עשיתי מה שאומרים עליי. אני מתגעגע למשפחתי".

מהדיון שהתקיים היום בעניינו של בייז'נרי עולה כי הוא הודה בחלק מהמעשים, אך לא ברור באילו, בפני מדובב. עם זאת, הוא הכחיש כי הודה. עוד עלה כי החשדות בנוגע לנרצחת שהייתה שכנתו של בייז'נרי נחלשו.

לא נאמר בכמה ימים תבקש המשטרה להאריך את המעצר, אך צוין כי מדובר ב"כמה ימים". גורמים במשטרה מסרו כי כבר יש ראיות הקושרות את החשוד לשני מקרי רצח, בחיפה ובאשדוד, אך ברצון החוקרים לערוך השלמות חקירה כדי לקשור את בייז'נרי לשני המקרים הנוספים – עוד אחד בחיפה, ואחד בתל אביב. "לפי הדרך שבה נעשה הרצח בשתי הזירות הנוספות אנו משוכנעים שהחשוד אחראי גם למקרים אלה, אולם אין לנו מספיק ראיות כדי לקשור אותו בצורה מלאה למעשים. לכן אנו מבקשים לנקוט עוד כמה פעולות חקירה כדי לבסס את החשד", אמר גורם במשטרה.

הגורם הוסיף: "במהלך הימים האחרונים קיבלנו כמה פניות מאזרחים שביקשו למסור מידע על אודות החשוד. המידע שהגיע לא תרם בצורה משמעותית לקידום החקירה ורובו כבר היה מוכר לחוקרים עוד קודם לכן. עם זאת, אנו מקווים שפרסום הפרשה יגרום לנשים נוספות שהותקפו על ידו להתלונן, וממתינים לכך".

עוד בנושא:
הצתה בזירת הרצח: קרובי האמנית מקווים לפתור את תעלומת מותה
גרושתו של בייז'נרי: "ביום שטוענים שהוא רצח - הוא היה בעבודה"
החשוד כרוצח סדרתי תועד רב עם שכנו בגלל מנגל: "משהו מפריע לך, הומו?"

פיודור בז'נרי הארכת מעצר בית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
בייז'נרי, היום בבית המשפט/ערן גילווארג

בייז'נרי, המיוצג על ידי עו"ד ליאור רונן ממחוז הדרום של הסניגוריה הציבורית, ממשיך להכחיש את החשדות המיוחסים לו. עד כה הוא נחשד ברצח שתי נשים בחיפה, ביוני ובספטמבר 2013, ברצח של אישה בתל אביב שהתרחש בחודש ינואר 2015 וברצח אישה נוספת באשדוד, לפני חודשיים.

שני מקרי הרצח בחיפה אירעו בשכונה שבה התגורר בייז'נרי באותה תקופה, במרחק של כ-200 מטרים זה מזה. במקרה הראשון נמצאה מתה בדירתה אישה עיוורת. בתחילה נדמה היה כי היא נהרגה בשריפה שנגרמה בשל קצר חשמלי במזגן, אך לאחר מכן עלה החשד שהשריפה נגרמה בזדון. כמו כן, נתיחת הגופה הראתה שכנראה גורם אחר הביא למותה, ולא השריפה. לאחר מקרה הרצח באשדוד לפני חודשיים, התעורר החשד כי בייז'נרי עומד מאחורי שניהם, משום שהחוקרים זיהו קווי דמיון בדרך שבה נעשו המעשים.

במקרה הנוסף המיוחס לו שהתרחש בחיפה מדובר במותה של שכנתו, אישה כבת 60 שגרה קומה אחת מעליו. בניגוד למקרים האחרים, עם מותה לא התעורר כל חשד כי נרצחה. היא הייתה מוטלת בדירתה במשך כמה ימים וכאשר כוחות המשטרה פרצו פנימה, לאחר שנקראו על ידי שכנים, לא היו סימנים שרמזו כי מותה לא היה טבעי. גם על פי רישומי מגן דוד אדום מדובר במקרה מוות שגרתי. רק לאחר שבייז'נרי נחשד במעורבות בשלושת המקרים האחרים עלו סימני שאלה לגבי נסיבות מותה של שכנתו.

(עדכון ראשון: 6:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully