וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק השיבוש: נדחה הסדר הטיעון של אולמרט, ירצה חודש מאסר נוסף

10.2.2016 / 9:06

חמישה ימים לפני כניסת ראש הממשלה לשעבר למאסר, החליט בית המשפט לדחות את הסדר הטיעון ולהוסיף חודש מאסר נוסף שלא ירוצה בחופף לעונשו בפרשת הולילנד. אולמרט יישלח לשנה ושבעה חודשי מאסר. סנגורו: מרשי מאוכזב, נחליט אם לערער. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בירושלים החליט הבוקר (רביעי) לדחות את הסדר הטיעון שנקבע בין סנגורי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לבין המדינה, ולפיו היה אמור לרצות שישה חודשי מאסר בפועל בחופף לעונש של שנת מאסר וחצי בפרשת הולילנד. השופט אביטל חן החליט לגזור על אולמרט חודש מאסר נוסף שלא ירוצה במקביל לעונש שנגזר עליו בהולילנד. כלומר, אולמרט ירצה בסך הכול עונש מאסר של שנה ושבעה חודשים.

השופט חן, שבדיון הקודם מתח ביקורת על העובדה שהעונש ירוצה בחפיפה, אמר היום כי הוא מתקשה לקבל את ההסדר, לפיו לא ירצה מאסר בפועל שלא בחופף. "לזאת אין לטעמי להסכים", אמר. "לטעמי היה ראוי לגזור שחלק ירוצה בחופף אך חזקה עליי לא לסטות מההסדר יתר על המידה". הדיון, שהיה אמור להתחיל בשעה 8:30, התעכב יותר מ-30 דקות מורטות עצבים. זאת משום שהשופט חן זימן למשרדו את סנגורו של אולמרט ואת נציגת הפרקליטות ואמר להם שהוא מתכוון לסטות מההסדר. הוא הציע להם לנסות ולסגור הסדר מחמיר יותר. בתום התייעצות עם פרקליט המדינה, נציגת הפרקליטות דחו את ההצעה ועמדו על כך כי אין בכוונתם לסטות מההסדר המקורי.

עו"ד הדין אלי זוהר, המייצג את אולמרט, אמר כי מרשו התאכזב מהחלטת השופט. "היה סיכום. עם הסיכום הזה באנו הנה. הגם שהשופט הביע דעות מסוימות בזמן הטיעון. באנו לכאן עם התחושה שזו צריכה להיות התוצאה. צריך לקיים הסכמים. נחליט בקשר לערעור", העיד בפני העיתונאים מחוץ לאולם בית המשפט.

עוד בנושא:
אולמרט הורשע בשיבוש; השופט: "בעברית מכובסת, הוא לא הולך למאסר"
שבוע לפני תחילת ריצוי העונש: החל אכלוס האגף שבו ישהה אולמרט
שופט העליון הנדל בביקורת על עונש חופף לאולמרט: "סוג של הנחה"

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
מחכה להכרעה. אולמרט, הבוקר/נועם מושקוביץ
השופט חן אביטל, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
לא רצה לסטות מההסדר יתר על המידה. השופט חן/נועם מושקוביץ

הסדר הטיעון נחתם בין אולמרט לפרקליטות המדינה לפני כשבועיים. לפי ההסדר, גזר דינו של אולמרט יהיה חצי שנת מאסר, תקופה שאותה ירצה בחפוף לעונש המאסר שהוטל עליו בפרשת הולילנד. בנוסף לכך, ייגזר עליו עונש מאסר על תנאי והוא ייקנס ב-50 אלף שקלים. אולמרט צפוי להיכנס לכלא ב-15 בפברואר בגין הרשעתו בקבלת שוחד מאיש העסקים שמואל דכנר, עבירה שבה הורשע בבית המשפט העליון.

הרשעתו של אולמרט מתבססת על הודאתו, לפיה ניסה לשכנע את מזכירתו ועוזרתו הנאמנה לשעבר, שולה זקן, שלא להעיד בפרשת מעטפות הכסף של איש העסקים מוריס טלנסקי. במקרה נוסף, ניסה לשכנע אותה שלא לחתום על הסדר טיעון עם המדינה בפרשת הולילנד. אולמרט הוקלט בסתר על ידי זקן במהלך פגישות שקיימו בשנת 2011 בבתי מלון בירושלים, ואותן הקלטות הפכו את זקן לעדת מדינה בתיק טלנסקי ולהגשת כתב האישום הנוכחי נגד ראש הממשלה לשעבר.

נציגת הפרקליטות אמרה לאחר השמעת גזר הדין: "ראינו חשיבות רבה שהנאשם הודה בעבירות שיוחסו לו. לראשונה אולמרט לקח אחריות ציבורית ומעשית על מעשיו. בית המשפט בחר לסטות סטייה קלה מהעונש. אך בעוד מספר ימים יתחיל אולמרט לרצות עונש ממושך מאחורי סורג ובריח והפרקליטות ראתה בכך דרך ראויה לסיום הפרשות בהן הורשע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החלטת בית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבור אולמרט, תהיה זו ככל הנראה הופעתו הפומבית האחרונה לפני שייכנס ביום שני לאגף 10 בכלא מעשיהו ויתחיל לשאת את עונשו במסגרת פרשת הולילנד. הוא עדיין ממתין להכרעת בית המשפט בערעור שהגיש בפרשת טלנסקי, שבה נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר, ובערעור שהגישה המדינה על זיכויו בפרשת ראשון טורס שבה זוכה.

אולמרט יישלח ל"אגף ה-VIP" שבכלא מעשיהו

באגף של אולמרט, שכבר זכה לכינוי "אגף ה-VIP", ישוכנו 18 אסירים שהיו בכירים בחייהם הקודמים. ביממה אחרונה הועברו חמישה אסירים לאגף, שאליו ייכנסו, מלבד אולמרט, חמישה ממורשעי פרשת הולילנד. תהליכי השיפוץ בו הסתיימו לפני ימים אחדים. כל האסירים שיהיו באגף לא הורשעו בעבירות אלימות, עבירות מין או עבירות סמים.

בית סוהר מעשיהו, רמלה. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
אגף ה-VIP/ראובן קסטרו

אגף 10 החדש בכלא מעשיהו, שכבר זכה לשם "כלא המיוחסים", נפתח בחודש שעבר עבור אולמרט, כך על פי גורמים בשב"ס. החדרים באגף, שהוקם על פי דרישות אבטחה של השב"כ, יכללו ריהוט בסיסי: מיטות, ארוניות, שולחן כתיבה, טלוויזיה, מקלחת ושירותים. באגף תהיה חצר טיולים פנימית, לצד מועדונית ומתקני ספורט.

האיום המרכזי ממנו חוששים בשב"ס הוא שמירת ביטחונו של אולמרט, שמחזיק בסודות הביטחוניים הגדולים ביותר של מדינת ישראל, וכן הפרדתו מאסירים פלילים רגילים ואסירים ביטחוניים. אגף 10 ששיכן את אסירי העבודה בכלא מעשיהו, עבר שיפוץ שבסיומו צפויים להיכנס אליו אסירי צווארון לבן או אסירים פלילים מיוחסים כמו השופט דן כהן, רב-פקד ערן מלכה, ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני ואחרים.

(עדכון ראשון: 07:07)

השופט חן אביטל, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
התקשה להסכים עם הסדר הטיעון. השופט אביטל חן/נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016/פול צלמים, אוהד צויגנברג
עו"ד אלי זוהר, סנגור אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
עו"ד אלי זוהר, סנגור של אולמרט/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully