וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת משה איבגי: הוגשה תלונה ראשונה נגד השחקן בגין הטרדה מינית

8.2.2016 / 20:10

לאחר שיותר מעשר נשים טענו בכלי התקשורת כי הוטרדו בידי השחקן, בעקבות חשיפת וואלה! NEWS בנושא, אישה ראשונה ניגשה למשטרה. מסתמן: השחקן ייחקר באזהרה והבדיקה בעניינו תהפוך לחקירה

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

אישה ראשונה התלוננה היום (שני) במשטרה בטענה כי השחקן משה איבגי הטריד אותה מינית. המשטרה תבדוק אם חלה התיישנות על המקרה. האישה פנתה למשטרה לאחר שיותר מעשר נשים טענו בכלי התקשורת , רובן בעילום שם, כי השחקן הטריד אותן, בעקבות חשיפת וואלה! NEWS בנושא. המשטרה פנתה לכל המתלוננות, אולם חלקן טרם החליט אם לשתף פעולה. לפי שעה, מסתמן כי השחקן ייחקר באזהרה, והבדיקה תהפוך לחקירה.

אמש התייחס איבגי לראשונה לטענות. "הפרסומים בימים האחרונים הפכו לי את החיים, ממש. שיבשו אותם מהקצה אל הקצה", אמר איבגי עם סיום ההצגה "שלא תתעורר הילדה" של תיאטרון חיפה בבית ציוני אמריקה בתל אביב. "ימים לא קלים עוברים על המשפחה שלי. אני רוצה להגיד שיש לי כבוד לכל אדם באשר הוא אדם. לכל איש ולכל אישה שעבדתי איתם בעבר ובהווה. אני רוצה להדגיש. מעולם לא ניסיתי במכוון לפגוע באיש".

לאחר מכן, הבהיר כי לא יתייחס לטענות נגדו בפומבי, אלא מול הרשויות אם יידרש לכך. "אני לא רוצה להתייחס לדברים האלה ולתקשורת", אמר. "נראה לי שהכי נכון לעשות את זה מול הגורמים המוסמכים כדי שיהיה הליך נקי, אם נצטרך".

פרשת איבגי - כל הכותרות
אלכס אנסקי על פרשת משה איבגי: "זה 200 גוונים של אפור"
אפקט העדר: למה לקהל היה דחוף להריע למשה איבגי? | דעה
מתלוננת נוספת: "איבגי נישק אותי בניגוד לרצוני, כשמשפחתו בסמוך"

משה איבגי מופיע בתל אביב, פברואר 2016. ניב אהרונסון
"הפרסומים הפכו לי את החיים". איבגי/ניב אהרונסון

בעקבות החשיפה החלה אתמול המשטרה בבדיקת הפרטים. המשטרה פנתה לשתי נשים שנחשפו ודיווחו על עבירות מין מצדו של השחקן, במטרה לבדוק אם הן מוכנות להגיש תלונה או עדות בנושא. לפי שעה לא מדובר בחקירה, משום שלא הוגשה תלונה רשמית או נמסרה עדות נגד איבגי. במשטרה סירבו להתייחס לפרטים. העדות המאוחרת ביותר מתייחסת למקרה שאירע ב-2013. גורמים נוספים שעבדו לצדו בהפקות סיפרו על תלונות נוספות מצד נשים בהפקה.

שלושה ימים לאחר חשיפת הפרשה סיפרה אישה נוספת כי איבגי נישק אותה בכוח. ד', שעבדה עם איבגי בהפקות רבות, אמרה כי הוטרדה על ידו לפחות שלוש פעמים. באחד המקרים, טענה, משפחתו הייתה במרחק מטרים ספורים ממקום האירוע.

התחקיר שחשף את פרשת איבגי

שש נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו

לכתבה המלאה

גל שרגיל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת", הפועלת למען נפגעות תקיפה מינית, התייחסה בשבוע שעבר לפרשה. לדבריה, "אנחנו נמצאות שוב במצב שבו גבר בעל השפעה וכוח מנצל את מעמדו לתקוף מינית נשים ואחר כך לפטר אותן ולהשתיק אותן. אנחנו מחזקות את ידי המתלוננות, ומקוות שעוד נשים יבואו ויתלוננו גם. אנשים בעלי כוח ובכלל צריכים להבין שהשיח השתנה ומשתנה כל הזמן, והגבולות של מה מותר ומה אסור גם משתנים, וכדאי שיתחילו להפנים את זה".

משח"ם, ארגון השחקנים הישראלי, נמסר עם חשיפת הפרשה: "בשח"ם עוקבים אחר הדברים וסמוכים ובטוחים כי מערך החוק במדינה יעשה את תפקידו נאמנה, יבחן את הנושא ויפעל בהתאם לשיקול דעתו ומסקנות חקירתו. לפני מספר שבועות ארגון שח"ם הפיץ וקידם את 'אמנת שח"ם נגד פגיעה מינית בתעשייה'. זהו נושא חשוב וקרוב ללב הארגון ואנו פועלים לקדמה כדרך פעולה משותפת של כלל האיגודים והלוקחים חלק בתעשייה. שח"ם בשיתוף מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתל אביב, זמין לכל פנייה ואנו מספקים כלים, סיוע ומעל לכל אוזן קשבת לשחקנים ושחקניות הזקוקים להם ואנו נמשיך לפעול כך גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully