וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: המשטרה בודקת טענות נגד משה איבגי

7.2.2016 / 11:21

המשטרה פנתה לשתי נשים שנחשפו ודיווחו על עבירות מין מצדו של השחקן, במטרה לבדוק אם הן מוכנות להגיש תלונה או עדות בנושא. ארגוני נשים קוראים להחרים הערב פרימיירה להצגה בהשתתפותו. עד כה טענו יותר מעשר נשים כי נפגעו מינית על ידי איבגי

עריכה: ניר חן

(אריה מוסקונה, חברו של איבגי, מתייחס לפרשה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS בשבוע שעבר)

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS בשבוע שעבר כי שש נשים טוענות שמשה איבגי הטריד אותן מינית, החלה המשטרה בבדיקת הפרטים. המשטרה פנתה לשתי נשים שנחשפו ודיווחו על עבירות מין מצדו של השחקן, במטרה לבדוק אם הן מוכנות להגיש תלונה או עדות בנושא. נכון להיום (ראשון) לא מדובר בחקירה, שכן לא הוגשה תלונה רשמית או נמסרה עדות נגד איבגי. במשטרה סירבו להתייחס לפרטים.

הנשים, שמסרבות לפי שעה להיחשף פומבית, טענו כל אחת בנפרד כי השחקן הטריד אותן. העדות המאוחרת ביותר מתייחסת למקרה שאירע ב-2013. גורמים נוספים שעבדו לצדו בהפקות סיפרו על תלונות נוספות מצד נשים בהפקה. כל הנשים שהעידו בפני וואלה! NEWS לא התלוננו במשטרה.

לקריאה נוספת:
למרות הפרשה: רשת לא תוותר על סדרה בכיכובו של איבגי
אלברט אילוז על משה איבגי: "אם הוא היה רוצה, הוא היה יכול לחגוג"
אריה מוסקונה על משה איבגי: שיחק עם "שחקנית ששווה הטרדה"

משה איבגי בכנס האומנים, יוני 2015. מגד גוזני
המשטרה בודקת. איבגי/מגד גוזני

בתוך כך, ארגוני נשים קראו להחרים הערב את הפרמיירה להצגה "שלא תתעורר הילדה" של תיאטרון חיפה, בהשתתפותו של השחקן. ממשרד יחסי הציבור של תיאטרון חיפה נמסר כי הפרמיירה תתקיים הערב כמתוכנן בבית ציוני אמריקה בתל אביב וכי איבגי צפוי להופיע בה. עד כה העידו יותר מעשר נשים כי נפגעו מהטרדות מצד משה איבגי, מתוכן שבע שעדויותיהן פורסמו בוואלה! NEWS, ועדויות נוספות הופיעו בכלי תקשורת אחרים.

גל שרגיל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת", הנאבקת בהטרדות מיניות, אמרה לוואלה! NEWS: "אנחנו קוראות להחרים הצגות בכיכובו של משה איבגי. על פי גורמים בתקשורת יש יותר מעשר נשים שנפגעו ממנו. הליכה להצגות פירושה שיתוף פעולה עם ההשתקה שנעשתה במשך שנים בתעשייה כלפי האלימות המינית של איבגי. אנחנו קוראות לנשים ולגברים להיות בסולידריות עם הנפגעות, ולהחרים את איבגי".

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית מסר כי הוא "קורא לתיאטראות שמעסיקים את איבגי להשעותו לאלתר עד לבדיקה מעמיקה וקפדנית של הטענות שהועלו נגדו".

עדות: משה איבגי הטריד אותי מינית. עידו שחם
"יותר מעשר נשים נפגעו" . אחת הנשים שטוענו כי הוטרדו מינית על ידי איבגי/עידו שחם

שלושה ימים לאחר חשיפת הפרשה סיפרה אישה נוספת כי איבגי נישק אותה בכוח. ד', שעבדה עם איבגי בהפקות רבות, אמרה כי הוטרדה על ידו לפחות שלוש פעמים. באחד המקרים, טענה, משפחתו הייתה במרחק מטרים ספורים ממקום האירוע.

בשבוע שעבר פרסמה חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) כי המשטרה חייבת לפעול גם ללא פנייה רשמית למשטרה. "החוק מכיר בחסמים העצומים שעומדים בפני אישה שנפגעה מינית ובקושי הגדול להתלונן, ולכן הוא מחייב חקירה של העדויות גם ללא תלונה", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "זה צריך להיות המקרה הפעם, ובטח שזה צריך להיות המקרה כשמדובר בשר לשעבר, שאסור שההתפטרות שלו מהממשלה תפטור אותו מאחריות משפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully