וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אבו חדיר: "בית המשפט עושה צחוק, צריך להרוס לרוצחים את הבית"

חוסיין אבו חדיר הגיב להחלטת המחוזי בירושלים שלא להכריע בעניינו של הנאשם המרכזי בחטיפה ורצח הנער, לאחר שחוות דעת נפשית התקבלה בעניינו שנה וארבעה חודשים לאחר המקרה. לדבריו, "זה הכול דאווין, הדם שלי רותח". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(חוסיין אבו חדיר טרם החלטת בית המשפט לדחות את ההכרעה בעניין הנאשם המרכזי)

חוסיין אבו חדיר, אביו של הנער מוחמד אבו חדיר שנחטף ונרצח ביולי 2014, תקף הבוקר (שני) את החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את ההכרעה בעניין הנאשם המרכזי במשפט, יוסף חיים בן דוד, בשל חוות דעת על כשירותו הנפשית שהתקבלה בשבוע שעבר. לדבריו, מערכת המשפט מקלה על הנאשמים מאחר שהם יהודים.

"אנחנו כועסים על ההחלטה הזאת. אנחנו מחכים שנה וארבעה חודשים, מחכים עד שיתנו להם את גזר הדין, ובסוף לפני יומיים הביאו תיק שהוא משוגע. אי אפשר, זה הכול דאווין, הכול דאווין על בית המשפט", אמר. "אני מחכה לגזר הדין. לא קיבלו אותו. למה? למה לפני יומיים לבית המשפט הביאו תיק? זה הכול דאווין. הרשעת שני הקטינים בחטיפה ורצח היא לא מספיקה – צריך גזר דין עולמי, להרוס להם את הבית. למה מחכים? אני רוצה שיהרסו להם את הבית כדי שאנשים אחרים לא יעשו כזה דבר, כמו ששרפו את מוחמד. אנחנו לא ישנים מאז ששרפו אותו".

לדבריו, משפחתו איבדה תקווה למשפט הוגן. "אין אמון במערכת המשפט. אם זה נשאר ככה, אין אמון. למה מחכים? חודשיים בין בית משפט לבית משפט? זה צחוק, עושים צחוק. הדם שלי נשרף עכשיו, אני לא יכול לדבר אפילו. הדם שלי נשרף מבית המשפט".

לקריאה נוספת:
אביו של אבו חדיר התפרץ: "חתיכת כלב, עשיתם חפלה בבן שלי"
שנה לרצח מוחמד אבו חדיר: מאות בעצרת זיכרון מול ביתו
חשש במערכת הביטחון: פיגועי נקמה ביום השנה לרצח אבו חדיר

אמו של מוחמד אבו חדיר בבית המשפט המחוזי ירושלים, 30 בנובמבר 2015. AP
"הדם שלי נשרף בגלל החלטת בית המשפט". אמו של אבו חדיר, הבוקר/AP

האב סיפר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הוא דורש "מאסר עולם ואת הריסת בתיהם של הנאצים החדשים האלו. אם יפחיתו את העונש - אפנה לבית הדין בהאג".

ח"כ עודה: "המדינה סלחנית כלפי רוצחים יהודים"

יו"ר הרשימה משותפת, חבר הכנסת איימן עודה, אמר כי בית המשפט נוקט בצביעות. "מוחמד אבו חדיר נרצח רק משום היותו ערבי, וגם הפעם, כמו בפעמים רבות בעבר, כשהרוצחים הם יהודים, רשויות אכיפת החוק מגוננות על הרוצחים. פעם אסור לחשוף את שמם ופעם מתברר שהם לוקים בנפשם. המדינה מעבירה מסר ברור של סלחנות והבנה כלפי טרור יהודי. יש להוציא את כל האזרחים, פלסטינים ויהודים, ממעגל האלימות והרצח".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) אמר דברים ברוח דומה. "הכרעת הדין בעניינם של רוצחי מחמד אבו חדיר היא דוגמה נוספת ליחס המזלזל של מערכת אכיפת החוק בחיי הערבים. חוט מקשר עבה מחבר בין אי העמדתם לדין של רוצחי משפחת דוואבשה להכרעת הדין היום, שלא מרשיעה רוצח בשל היעדר חוות דעת פסיכיאטרית שלא הוכנה במשך שנה וחצי לבין המהירות הבלתי נסבלת שבה הורגים נערה בת 14 חמושה במספריים".

דיווח יוסי אלי + ראיון עם סבו של מוחמד אבו חדיר. מערכת וואלה!
"נפל דבר במדינה". מוחמד אבו חדיר/מערכת וואלה!
"מערכות האכיפה בישראל אינן עושות מאמצים לעצור את הטרור היהודי"

גדי גבריהו, יו"ר עמותת "תג מאיר", הפועלת נגד עבירות של יהודים כלפי ערבים, אמר כי דחיית ההכרעה מאכזבת ועלולה להצית מהומות. "מערכות האכיפה בישראל אינן עושות מאמצים לעצור את הטרור היהודי. אי ההרשעה הזו מצטרפת לאי העמדה לדין של רוצחי משפחת דוואבשה, שזהותם ידועה למערכת הביטחון. דחיית פסק הדין בעניינו של בן דוד תלהיט את הרוחות ברחוב הפלסטיני ותתן פתחון פה לטענה כי מדיניות ישראל גזענית ומפלה בין יהודים וערבים".

הפרקליט המלווה את התיק, עורך הדין אורי קורב, בירך על ההחלטה להרשיע את הקטינים. "בית המשפט קבע באופן חד משמעי שהם ביצעו באופן ברברי את הרצח אך ורק בשל מוצאו של מוחמד אבו חדיר. בית המשפט קבע כי ניסו לחטוף קטין, דבר מלמד על שיקול הדעת שלהם ויכולת לבצע מעשים בביצוע הזמנים. נפל דבר במדינה, אנחנו טובים מאויבינו. יש בית משפט בישראל, בית המשפט קבע שהנאשמים ביצעו את המעשים".

הפגנה מחוץ לבית המשפט המחוזי ירושלים בנוגע להכרעת הדין ברצח מוחמד אבו חדיר, 30 בנובמבר 2015. AP
הפגנה מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, הבוקר/AP
יוסף חיים בן דוד, בית המשפט המחוזי ירושלים, 30 בנובמבר 2015. AP
הנאשם המרכזי בן דוד, בבית המשפט הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully