וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פינטו: מח"ש חקרה את בנו של ארביב באוסטרליה

יהושע בריינר

4.9.2015 / 8:00

לוואלה! NEWS נודע כי צחי ארביב, בנו של הניצב בדימוס, עבר שני חיקורי דין במלבורן כעד במסגרת הפרשה. ארביב הבן הכחיש שהיה מעורב בקבלת טובות הנאה ושוחד מגורמים בחצרו של הרב פינטו, לבקשת אביו

עריכה: ניר חן

התפתחות משמעותית בחקירת ניצב מנשה ארביב והרב יאשיהו פינטו: צוות של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ביצע השבוע שני חיקורי דין באוסטרליה לצחי ארביב, בנו של הניצב לשעבר - כך נודע לוואלה! NEWS. ארביב, שנחקר כעד, חשוד כי היה מעורב בקבלת טובות הנאה ושוחד מגורמים בחצרו של הרב פינטו. החיקור בוצע במלבורן בהסכמתו של ארביב ובנוכחות משטרת אוסטרליה. בנו של הנציב לשעבר הכחיש את הטענות נגדו.

בימים אלה שוהה פינטו בארצות הברית לצורך טיפולים רפואיים והוא צפוי לשוב לישראל לקראת ערעורו במשפט שבו הורשע במתן שוחד במסגרת עסקת טיעון. בחצרו של פינטו עוקבים מקרוב אחר חקירת ארביב בשל היותו של הרב עד מדינה. בין היתר אנשיו משתפים מקורביו פעולה מלאה עם צוות החקירה, הם עודכנו על חיקור הדין באוסטרליה וסיפקו מסמכים המפלילים לכאורה את ארביב ובנו. תכתובות בין צחי ארביב לאנשי הרב מעידות לכאורה כי הכסף הועבר בידיעת האב ועל פי בקשתו שעלתה בעת שיחותיו עם פינטו.

עיקר החשד של מח"ש מתמקד בכ-34 אלף דולרים שקיבל ארביב מאנשיו של פינטו ובהם מקורביו וגזברים בישיבות של הרב בארצות הברית. כמו כן, הוא נחקר בחשד שאנשיו של פינטו מימנו לו את הליכי קבלת אשרת השהייה בארצות הברית. החקירה בוצעה בהסכמת משרד המשפטים והמשטרה המקומית לאחר משא ומתן ממושך בין מח"ש לסנגוריו של ארביב. על פי החוק האוסטרלי, על מנת לבצע חיקור דין יש לקבל את הסכמתו של הנחקר. מאז התפוצצה פרשת ארביב ניסו בפרקליטות לשכנע את ארביב הבן להגיע לישראל ולהיחקר, כולל מימון מלא של שהותו בארץ, אולם הוא סירב ובעקבות כך נתקעה החקירה חודשים ארוכים.

לקריאה נוספת בנושא
פריצת דרך בפרשת פינטו: בנו של ארביב ייחקר באוסטרליה
פינטו לא משלים עם הסדר הטיעון: "יש תהליכים שסמויים מהעין"
הרב פינטו נידון לשנת מאסר; "חטא והחטיא, שיחת והשחית"

הרב יאשיהו פינטו וניצב בדימוס מנשה ארביב. יותם רונן ודרור עינב, עיבוד תמונה
עיקר החשד של מח"ש מתמקד בכ-34 אלף דולרים שקיבל ארביב מאנשיו של פינטו. פינטו וארביב/עיבוד תמונה, יותם רונן ודרור עינב

במח"ש רואים במתן הכסף לכאורה מאנשיו של הרב לבנו צחי שוחד של ממש, שניתן מטעמו של פינטו אל ארביב האב, שעל פי החשד ידע על העברת הכספים. בעבר העיד מקורבו של הרב בן ציון סוקי במח"ש כי ארביב ביקש מפינטו לסייע לבנו כלכלית כשזה שהה בארצות הברית. בין היתר ציין כי מדי חודש הועברו 2,000 דולר לידיו של ארביב הבן, על פי בקשת האב, כאשר הכסף ניתן באישורו של פינטו.

"צחי מסר לי שאביו מבקש שנסייע לו בסכום של 2,000 דולר מדי חודש", סיפר סוקי - הנחשב למקורב מאוד לפינטו - לחוקרי מח"ש במסמכים שנחשפו לפני כשנה. "כבוד הרב אישר זאת והעברתי את הסכום מהישיבה מדי חודש במשך יותר משנתיים", העיד. חיקור הדין אמור להוות את אחד השלבים האחרונים בחקירה נגד ארביב, שנמשכת שלוש שנים בטרם תועבר לגיבוש חוות דעת של הנהלת מח"ש ולפרקליט המדינה שי ניצן.

עורכי דינו, ד"ר גיל עשת ואיתן עוזר, מסרו בתגובה: "צחי ארביב מסר הסברים מפורטים במסגרת הליך של גביית עדות שנערכה במקום מגוריו באוסטרליה. הוא הכחיש בתוקף את טענות אנשי הרב פינטו כאילו קיבל טובות הנאה כלשהן. הליך גביית העדות נערך בתיאום עם נציגי מח"ש. כן חשוב להדגיש כי עובר למתן העדות ניתן לנו אישור בכתב כי הפרקליטות אינה רואה בצחי חשוד חלילה בפרשה זו וגרסתו נמסרה כעד לאירועים. אנו מצפים כי החקירה תושלם בהקדם ויובהר כי לא היה יסוד לשקרים שהועלו על ידי בעלי אינטרס מובהק לפגוע באביו של צחי ומשפחתו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
חיקור הדין אמור להוות את אחד השלבים האחרונים בחקירה נגד ארביב. משרדי מח"ש בירושלים/אורי לנץ

גם אם ניצב ארביב האב יכחיש כי ידע על הכספים שהועברו לבנו, הרי שבמח"ש ינסו לקשור אותם לעבירה של קבלת שוחד מהרב פינטו שחתם על עסקת עד מדינה על הפרקליטות אל הניצב הבכיר ששימש ראש יחידה להב 433. בין היתר, הם צפויים להסתמך על פסק הדין בפרשת הולילנד ובהרשעת ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקבלת שוחד. המדינה טענה אז כי עד המדינה שמואל דכנר שיחד את אולמרט בכך שהעניק לאחיו יוסי סכום של חצי מיליון שקל במתנה.

אולמרט טען כי כלל לא ידע על העברת הכספים לאחיו, אלא שקו הגנתו נדחתה ונקבע כי אולמרט ידע כי הכסף לא ניתן לו מתוך "צדיקות" וכי לא ייתכן שאולמרט לא ידע על העניין, דבר המוכח על פי פסק הדין – "על פי מבחן השכל הבריא". נקבע כי הנסיבות החיצוניות שבהן הועברו כספים לאחיו של אולמרט על ידי אנשים שכלל לא הכירוהו - הקשר בין האחים והאינטרסים שלהם - מובילים למסקנה כי אולמרט ידע על הכספים שניתנו לאחיו וכי הם ניתנו לו על פי בקשתו.

ערעורו של אולמרט תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון, שעתיד להכריע בעניין בשבועות הקרובים. ואולם, אם אכן יתקבל צפויה הפרקליטות לעשות בו שימוש בפרשת ארביב. המדינה עשויה לטעון כי מבחן "השכל הבריא" מעיד כי ארביב האב ביקש מאנשיו של פינטו, שעמם היה בקשר, כי יסייעו לבנו כלכלית בשל מצוקה כספית שבה הוא נתון, כשבפועל מדובר בשוחד לכל דבר ועניין שניתן לניצב דרך סיוע כספי לבנו. גם אם לא ניתנה תמורה לשוחד שניתן לאדם, הרי שבתי משפט כבר הכירו בעבר במתן טובות הנאה כשוחד גם ללא תמורה מידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully