וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקץ המיליונים: עשרות חשודים בהונאת בנקים באמצעות זיוף

1.9.2015 / 15:22

לאחרונה התקבלו עשרות תלונות ממנהלי בנקים שנפלו קורבן לעוקץ והפסידו מיליוני שקלים. שיטת הפעולה: לקוחות פותחים חשבון באמצעות מסמכים מזויפים, ונעלמים עם כספי ההלוואות והחוב הופך אבוד

מחוץ לביתו של תת ניצב אפרים ברכה, מודיעין. ראובן קסטרו
שלושה נעצרו בחשד שהם עומדים בראש תרגיל העוקץ/ראובן קסטרו

משטרת תל אביב חוקרת בשבועות האחרונים עשרות תלונות של מנהלי בנקים ברחבי גוש דן שנפלו קורבן לתרגיל עוקץ שהביא להפסד מיליוני שקלים לבנקים. שיטת הפעולה בכל המקרים זהה: לקוחות באים לפתוח חשבון בבנק ומציגים מסמכים רלוונטיים. אחרי כמה חודשים ללא תנועות בחשבון, מגלים בעלי הבנקים שאין איש קשר שממנו ניתן לדרוש החזרי הלוואות והחוב נרשם כאבוד. בפרשה נעצרו כבר כ-20 חשודים ובמשטרה בודקים אם מדובר בכנופיה אחת שתחתיה פועלים הנוכלים או שמדובר בכמה כנופיות.

מחקירת המשטרה עולה כי אל סניפי הבנקים נכנסו לקוחות שביקשו לקבל מסגרת אשראי וכרטיס אשראי לחשבון חדש שפתחו. הלקוחות הציגו תעודות זהות אמיתיות על שמם ואת תדפיסי חשבון הבנק ותלושי השכר. עם זאת, המשטרה חושדת כי הטפסים מזויפים. בשלב זה, אפשר הבנק את פתיחת החשבונות וכן מסגרת אשראי בהתאם לגובה ההכנסה שאותה הציג הלקוח. הבנק לא מודע לעובדה שמדובר באנשים נטולי הכנסה או רכוש ושאין מי שיערוב להלוואות שקיבלו מהבנק. רק לאחר כמה חודשים שבהם לא מתקיימות פעולות בחשבון והלקוח לא מחזיר את הכסף שלקח בהלוואה, מגלים בבנק את התרמית. אז גם מתברר למנהלי הבנק שאין איך לגבות את החוב והוא הופך לאבוד.

עוד בוואלה! NEWS:
"נעשה לו את המוות": שוטרים בתיכון של "המורה השמאלן" מרמת גן
חשש: צעיר יהודי בן 21 ניסה להצטרף לדאעש בסוריה
בצל מינוי הירש: סקר חושף שפחות מחצי מהציבור מאמין במשטרה

"פרשה מורכבת שעדיין מצויה בשיא תנופתה"

בחודשיים האחרונים הגיעו למפלג ההונאה עשרות תלונות של בנקים ובעקבות כך הקים ראש מפלג ההונאה סגן ניצב דוד מישקין צוות חקירה מיוחד לטפל בפרשה. בימים האחרונים נעצרו כ-20 חשודים בלקיחת הלוואות באמצעות מסמכים מזויפים. שלושה נוספים נעצרו בחשד שסיפקו תיעוד מזויף ועל פי החשד הם אלו שעומדים מאחורי תרגיל העוקץ הענק. במשטרת תל אביב בודקים מעורבות של חשודים נוספים בפרשה ומנסים למצוא קו המחבר בין כל המעורבים.

הבוקר הובא לבית המשפט השלום בתל אביב אחד משלושת החשודים המרכזיים. החשוד, גאורגי טוצילשוילי חשוד בשורה עבירות שבהן איסור הלבנת הון, הוצאות חשבוניות מס ללא ביצוע עסקה, קבלת נכסים שהושגו בפשע, מרמה, זיוף, ושימוש במסמך מזויף. חוקר המשטרה רב-סמל בכיר שרון ברמי ממפלג ההונאה של משטרת תל אביב הציג לשופט עידו דרויאן את חומר החקירה שנאסף בפרשה וכן דוחות סודיים במשטרה שמקשים בין טוצילשוילי לשני החשודים הנוספים שנעצרו לפני כשבועיים ואתמול נשלחו למעצר בית של שבוע.

טוצילשוילי הכחיש את המיוחס לו וסנגורו ביקש לשחררו למעצר בית. השופט דרויאן האריך את מעצרו עד יום ראשון וקבע בין היתר בהחלטתו: "מדובר בפרשה מורכבת של מרמה, זיוף, הלבנת הון שעוד מתנהלת במרץ רב ונושאת פירות, וגם בשלב מתקדם זה עדיין מצויה בשיא תנופתה ומסתעפת"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully