וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים נחשפים: איזו עיר מובילה בייבוא סמים?

4.8.2015 / 14:57

יחידת הסמים של רשות המסים חשפה כי קנאביס הוא הסם המיובא ביותר לארץ, ואחריו – סמי פיצוציות. כמו כן, ציינו ביחידה עלייה מדאיגה בייבוא סם אונס, כשהכמות שנתפסה מתחילת השנה שווה לכמות שנתפסה בכל 2014

חממות חוקיות לגידול קנאביס. חברת better,
26 קילו יובאו רק במחצית הראשונה של 2015. קנאביס/חברת better

תל אביב היא העיר המובילה בייבוא סמים, קנאביס הוא הסם שהוברח לארץ בכמות הגדולה ביותר וגידול מדאיג נרשם בייבוא סם אונס – כך עולה מנתונים שחשפה אתמול (שני) יחידת הסמים והלבנת הון של רשות המסים במהלך סיור של הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול בדרום תל אביב. מדובר בנתונים שמשקפים את המחצית הראשונה של שנת 2015. במהלך החודשים האלה, נתפסו 547 משלוחי סמים שהובאו דרך בתי המכס הפזורים בארץ, לעומת 521 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מתוכם, 64% סוכלו על ידי יחידת הכלבנים.

החומר שהוברח בכמות הגדולה ביותר הוא קנאביס על כל צורותיו, והגיע למשקל מצטבר של 29 קילוגרם, בנוסף לכ-7,200 זרעים של החומר. למקום השני הגיעו סמי הפיצוציות בכמות מצטברת של כ-30 קילוגרם ואחריהם קוקאין, שהוברח בכמות של 13 קילוגרם. גידול מדאיג נרשם השנה בייבוא סם האונס, כאשר יותר משבעה ליטרים ממנו הובאו בחמשת החודשים של השנה, בעוד טיפות בודדות מספיקות כדי לגרום לחוסר הכרה ולאובדן זיכרון עבור נוטל הסם. בחודש יוני לבדו נתפסו יותר מ-15 קילו סם אונס בצורותיו השונות - עלייה חדה שניתן לייחס לתקופת מסיבות הקיץ. בכך, משתווה הכמות שנתפסה במחצית הראשונה של 2015 לכמות שנתפסה בשנת 2014 כולה, כשגם במהלכה נראתה עלייה משנת 2013, אז נתפס ליטר בודד של סם אונס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיר שאליה מיועדים מרבית משלוחי הסמים המובאים בדואר היא תל אביב, ובפער גדול אחריה נמצאת נתניה. אחריהן, נמצאות אשדוד וירושלים. מרבית הסמים מיובאים מספרד או דרכה, בפער אחריה נמצאת קנדה, ומעט מאחוריה – צרפת והולנד.

במכס הבהירו כי התפיסות כולן מועברות לידי המשטרה להמשך טיפול. כך למשל, לפני כחודש נעצר מרצה לכימיה במכללה בצפון שגידל פטריות הזיה בביתו, לאחר שמשלוח הסמים אליו יורט על ידי החוקרים במכס. כמו כן, לאחרונה נגזרו ארבע שנות מאסר בפועל על יבואן סמים מחדרה שניסה להביא לארץ יותר מ-24 קילוגרם סמי פיצוציות במשלוחים שיורטו על ידי חוקרי מכס מרכז ומודיעין מכס חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully