וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של המסית נגד הקהילה: "מותר לשמוח על רצח"

יניר יגנה, אלי אשכנזי ויהושע בריינר, כתב לענייני משפט

3.8.2015 / 18:10

גלעד קליינר נעצר בשישי האחרון כשהביע תמיכה ברוצח שליסל. הוא שוחרר למעצר בית והפר את תנאי שחרורו כשהפיץ הודעה המברכת את מותה של שירה בנקי. בנוסף, נפתחה חקירה נגד מפרסם סרטונים המציגים את ריבלין ונתניהו כנאצים והוגש כתב אישום נגד אזרח שתמך בפיגוע בהר נוף

צילום: יהושע בריינר, עריכה: מתן חדד

גלעד קליינר, תושב קריית מלאכי בשנות ה-40 לחייו, נעצר הבוקר (שני) בשנית לאחר שהפר את תנאי שחרורו למעצר בית, שאליו נשלח בגין כתיבת דברי הסתה נגד הקהילה הגאה לאחר פשע השנאה במצעד הגאווה בירושלים בשבוע שעבר. קליינר, בנו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל קליינר, חשוד בהסתה לאלימות שעל אף מעצר הבית והתנאים המגבילים שבהם הוא שרוי, הוא שלח הודעה ליותר ממאה אנשים, ובה הביע שמחה על מותה של שירה בנקי, בת ה-16, שנדקרה על ידי ישי שליסל במצעד ומתה אתמול מפצעיה.

"באבוד רשעים רינה! קיבלתי בשמחה רבה את הידיעה על מותה של אחת הפצועות מהדקירה במצעד התועבה ביום חמישי האחרון", כתב לכאורה קליינר בהודעה. "בין השאר, כי פשוט כי כאב לי הלב על שליסל, שממילא הולך לכלא לשנים רבות, ושיגע אותי שפעמיים הוא דקר ונענש בחומרה - ובשתי הפעמים לא הצליח להרוג אפילו אחד מאותם סוטי נפש ארורים", נכתב בהודעה. הבוקר הוא נעצר על ידי בלשי היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש, בביתו שבקריית מלאכי.

ההודעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפוסט שהוביל למעצרו הראשון, נכתב לאחר הדקירות במצעד: "ישי שליסל - אם כבר החלטת לדקור בפעם השנייה, ועוד זמן קצר אחרי שהשתחררת מעשר שנות מעשר, לא יכולת לעשות את העבודה קצת יותר יעילה? לצערי אתה עכשיו לא הולך להשתחרר כל כך מהר, אז לפחות היית מצליח להרוג כמה מהסוטים הארורים האלה. חבל! צריך לקוות שלפחות אחד משני הפצועים קשה ימות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הפוסט שהוביל למעצר הראשון של קליינר

פוסט הסתה שכתב בפייסבוק תושב קריית מלאכי, שקרא לרצח חברי קהילת הלהט"ב על רקע אירוע הדקירה בירושלים. פייסבוק, צילום מסך
פוסט הסתה שכתב בפייסבוק תושב קריית מלאכי, שקרא לרצח חברי קהילת הלהט"ב על רקע אירוע הדקירה בירושלים/צילום מסך, פייסבוק

בחקירתו הודה קליינר במיוחס לו, אך לא הביע חרטה. "למרות שזה לא חוקי אני לא יכול לקבל על עצמי את החוק שאוסר להסית נגד הומואים", אמר לחוקרי המשטרה. "אני אמשיך בהסתה נגד הקהילה. החלום שלי זה להיות מפורסם".

עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את החשוד, אמר כי "אין ספק שהדברים שמרשי כותב הם מקוממים ומרגיזים לעתים גם אותי, אך המשטרה נופלת ברשת שלו שוב ושוב ולמעשה עוזרת לו בפרסום הדברים. מכל מקום השאלה היא אך ורק משפטית, וכאשר הפרקליטות סוגרת תיקים של אנשי שמאל שהסיתו לרצח מרזל או קראו לסרס מתנחלים, נדמה לי שגם הם מבינים שמשפטית הוא לא עבר על החוק ובכל מקרה אין עילה למעצרו".

"רק הבעתי את הסלידה שלי מהצועדים ואני לא מנסה לעדן את זה"

"אני מבין שמה שכתבתי זה מקומם ומרגיז הרבה אנשים אבל אין פה שום הסתה", אמר היום קליינר בדיון להארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים בטענה כי הוא הפר את תנאי שחרורו. לבסוף, הוארך מעצרו ביממה בהסכמת המשטרה וסנגורו.

במהלך הדיון ביקש קליינר את רשות הדיבור ושטח את משנתו בפני בית המשפט. "אני לא אכנס לדיון הערכי או התורני לגבי מה שכתבתי, אבל אין פה שום קייס משפטי ואין פה שום הסתה", אמר. "אמרתי מפורשות שאני לא מעודד פגיעה או מטיף לאלימות. רק הבעתי את הסלידה שלי מהצועדים ואני לא מנסה לעדן את זה גם בחקירות במשטרה. לא רוצה להרגיש חמלה כלפי הצועדים ואני לא חוזר בי ממה שאמרתי. לשלוח הודעה לרשימת חברים בפלאפון זו רשת חברתית? אסור לבנאדם לשלוח הודעה לחברים שלו ולהגיד את דעותיו? כל מה שאמרתי היה בדיעבד, אחרי שהמעשה כבר בוצע. זו חקירה פוליטית מהתחלה ועד הסוף".

עו"ד בן גביר הוסיף: "הודעת SMS כפי שהפיץ החשוד איננה רשת חברתית". קליינר הבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS "אין לי מה להגיד או להתנצל בפני ההורים של שירה, כל מה שאמרתי היה לפי החוק".

יחידת הסייבר תחקור גבר שפרסם ביוטיוב סרטונים נגד ריבלין ונתניהו

בתוך כך, פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום לבית משפט השלום בחדרה כתב אישום נגד עבד אלוהאב ג'בארין, בן 31 מאום אל-פחם, שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו קריאות למעשי אלימות וטרור ודברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות עם חיזבאללה. כך, למשל, לאחר הפיגוע בשכונת הר נוף שבירושלים בנובמבר 2014, פרסם הנאשם תמונה מזירת הרצח שעתיים לאחר המקרה וכתב: "בוקר טוב להתנגדות מבית הקודש (ירושלים), בוקר טוב לפעילות הג'יהאד, תבורכו על הג'יהאד גיבורי פלסטין מבית הקודש (ירושלים), כאן ההתנגדות הקדושה". הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים. מעצרו הוארך עד ליום חמישי הקרוב, אז יידון בית המשפט בבקשת המעצר עד תום ההליכים.

כמו כן, הפרקליטות אישרה היום לפתוח בחקירה פלילית נגד גבר שפרסם סרטונים ביוטיוב נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם נראים השניים לבושים מדים בעלי סממנים נאצים ומדברים לכאורה בגרמנית. ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה הטיל את ניהול החקירה על יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, שתלווה על ידי לשכת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים.

(עדכון ראשון: 15:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully