וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשיא של ערבים": המשטרה פתחה בחקירת האיומים נגד ריבלין

2.8.2015 / 12:07

לאחר התלונה שהוגשה מטעם בית הנשיא, בגין האיומים וההסתה הפרועה ברשת בעקבות פרסום של ריבלין בפייסבוק נגד הפיגוע היהודי בכפר דומא, נפתחה חקירה. גולשים הציגו את הנשיא עם כאפיה: "הפכת לערבי". ריבלין: "להבות שנאה פשטו בארץ"

צילום: רויטרס, מאצ'י הוף; עריכה: יאיר דניאל

המשטרה פתחה היום (ראשון) בחקירת האיומים וההסתה ברשת נגד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בעקבות פוסט שכתב בפייסבוק בגנות הפיגוע היהודי בכפר דומא שליד שכם. מבית הנשיא נמסר כי "בהנחיית גורמי הביטחון הרלוונטיים הועבר הנושא לטיפול המשטרה".

לאחר פיגוע ההצתה, שבו נרצח עלי דוואבשה בן השנה וחצי, גינה הנשיא את המעשה בפייסבוק - ובתגובה ספג ביקורת חריפה ומטר גידופים מצד מגיבים ברשת. "איזו הכללה פרועה. במקום להרגיע את הרוחות הנשיא בוחר דווקא להלהיט אותן. אתה בטוח לא הנשיא שלי", נכתב באחת התגובות. באחרת נטען: "כמה נזק אתה עושה למדינה. לא זכור לי שאבו מאזן אמר שהעם שלו איבד צלם אנוש. אצלם זו שיטת עבודה, אצלנו זה מקרה בודד. די לצביעות".

עוד בנושא
מתקפה נגד ריבלין בשל גינוי רצח הפעוט: "נשיא של ערבים"
ריבלין בכיכר ציון: "להבות של שנאה פשטו בארצנו"
ריבלין אירח רבנים מזרמים שונים: "המחלוקות - ביטוי לדאגת כולנו"

כתובת נאצה נגד הנשיא ראובן ריבלין הופצה בפייסבוק, אוגוסט 2015. פייסבוק, אתר רשמי
הסתה פרועה, וכעת המשטרה נכנסת לתמונה. ריבלין עם כאפיה/אתר רשמי, פייסבוק

"מתבייש בך כיהודי, ישראלי וירושלמי", כתב לו מגיב אחר. "אם בא לך לצאת סמרטוט, לא על חשבון עם ישראל. תתפטר מתפקידך ותזדחל בפני האויב כמה שרק תרצה. עד אז, אתה לא מייצג פרומיל מהעם". מגיבה אחרת קראה לו "אחמד ריבלין" והוסיפה כי הוא "ממש מעורר בחילה". כשאדם אחר כתב: "נשיא של ערבים לא של יהודים".

בתגובה נוספת נכתב: "אתה לא הנשיא שלי. אתה אשם בהוצאת דיבה ובבגידה בעם שלך, רק על ההכללה שאתה עושה בפוסט הזה. תתבייש לך. אתה לא מייצג אותי, לא את בני עמי ולא אף אחד ישראלי יהודי, חוץ מאת את עצמך. מי, מי שמך שר ושופט עלינו? מי?". עוד הטיחו בו "שכחת לתרגם לסודנית. זה יכול להקפיץ לך את הלייקים כמו שאתה אוהב" ו-"נהיית ערבי לגמרי אה?".

בעקבות המתקפה נגד ריבלין, כתבה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) בחשבון הטוויטר שלה, כי "ההסתה נגד הנשיא, שמעביר מסר של פיוס, היא בלתי-נסבלת וחייבת להיעצר. רוח יזרעו וסופתה יקצרו והרוח הזאת רעה ומסוכנת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ריבלין: "להבות של שנאה ואלימות פשטו בארצנו"

אמש נאם הנשיא בעצרת בכיכר ציון בירושלים במחאה על דקירתם של שישה משתתפים במצעד הגאווה בעיר, שם התייחס גם לפיגוע היהודי בכפר דומא. "להבות פשטו בארצנו, להבות של אלימות, של שנאה, של אמונה שקרית מסולפת ומעוותת המציאות", אמר ריבלין בנאומו. "שפיכות דמים בשם התורה המוסר ואהבת ארץ ישראל", הוסיף.

לדברי הנשיא, "בערבו של חג האהבה שישה אזרחים נדקקו בלבה של ירושלים. אחת, בת 15, נתונה במצב קשה ביותר, מיטלטלת בימים אלה של החופש הגדול בין חיים למוות. למרבה הזוועה והחרפה, מסע הדמים לא נעצר כאן. עוד באותו לילה שרפו מחבלים יהודים את ביתה של משפחת דוואבשה בכפר דומא ורצחו את התינוק". "ביקרתי בבית החולים, ושתקתי. התביישתי. נחרדתי מעול השנאה, התביישתי שבארץ שידעה את רצח שלהבת פס, משפחת פוגל ואבו חדיר, יש עוד כאלה שידם לא מהססת להצית להבה בלבו של תינוק וכאן ברחובות ירושלים קרה פשע שנאה נוסף נגד אנשים שביקשו לחגוג את חירותם כבני אדם", אמר הנשיא.

נשיא המדינה ראובן ריבלין, עצרת מחאה בכיכר ציון נגד הפיגוע במצעד הגאווה, ירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"עלינו לחנוק את הבערה, בטרם זו תעלה לכלותינו". ריבלין בעצרת אתמול/נועם מושקוביץ

ריבלין הוסיף כי "איננו יכולים לפטור את הלהבות הללו המאכלות את החברה הישראלית. אי אפשר לכבות אותה בעצרות, בפוסטים בפייסבוק ובהצהרות. נוצרה אצלנו אווירה המאפשרת סלחנות למה שנוהגים לכנות בהיתממות 'עשבים שוטים'. לכל חברה ישנם שוליים קיצוניים, אולם עלינו לשאול מה באווירה הציבורית מאפשר לקיצונים ללכת בבטחה בתוככי הדרך הראשית? מה הביא לכך שהעשבים השוטרים מאיימים על הערוגה כולה? עלינו להיות נחרצים - ממערכת החינוך, דרך אכיפת החוק ועד האוחזים בהגה ההובלה של העם והמדינה".

"עלינו לחנוק את הבערה בטרם זו תעלה לכלותינו. ישראל היהודית והדמוקרטית זקוקה היום לקריאה של השכמה. ישראל של מגילת העצמאות ושל חזון הנביאים זקוקה להשכמה. לא נהיה קנאים, לא נהיה בריונים, לא נהיה לאנרכיה. ישראל תמשיך להיות מדינת חוק, משפט, חסד ואהבת האדם. חירות סובלנות וצדק. מדינת ישראל הייתה ותמשיך להיות הבית שלנו, של כולנו, וכשתחזור להיות של כולנו", אמר ריבלין, שזכה לתשואות מהקהל לאורך כל נאומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully