וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מרוצחי דרק רוט שוחרר הבוקר מהכלא אחרי 21 שנה

8.7.2015 / 8:08

ארבל אלוני שוחרר מכלא רימונים לאחר שסיים לרצות את עונשו. הוא נידון ל-16 שנות מאסר על הרצח, ולחמש שנים נוספות בגין שוד מזוין. דבר שחרורו פורסם לראשונה כאן. דיווח באולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן, צילום: שלומי גבאי

האסיר ארבל אלוני, אחד מרוצחיו של נהג המונית דרק רוט ב-1994, שוחרר היום (רביעי) מכלא רימונים. זאת לאחר שריצה עונש של 21 שנות המאסר שנגזר עליו בגין הרצח וכן בגין שוד מזוין של מכולת שביצע במהלך אחת מחופשותיו מהכלא. דבר שחרורו פורסם לראשונה בוואלה!NEWS ביום ראשון. עם שחרורו, אלוני נכנס לכלי רכב תחת אבטחה של יותר מעשרה בני אדם ושני אופנוענים ונסע מהמקום מבלי לדבר עם איש.

אלמנתו של רוט, גילה, סיפרה ביום ראשון כי לא קיבלה הודעה על השחרור הצפוי. "לא שמעתי, לא הודיעו לנו. אף אחד לא אמר לנו", אמרה רוט והוסיפה: "מה יש להגיד, אני לא חושבת על זה".

לקראת שחרורו של אלוני, בשירות בתי הסוהר ביקשו להדגיש כי הוא השלים את כל מכסת ימי המאסר שנגזרו עליו. "לא קיצרנו לו אפילו לא יום אחד, לא בוועדת שליש ולא בקיצור מנהלי", אמרו בשב"ס.

אחרי 21 שנים: אחד מרוצחיו של דרק רוט ארבל אלוני השתחרר מהכלא. צילום מסך
ארבל אלוני עם שחרורו מהכלא, הבוקר/צילום מסך

הרצח של רוט, לפני קרוב לשני עשורים, זעזע את המדינה. על פי הרשעתם של אלוני וחברו משה בן-איבגי, שהיו בני 14 בזמן המעשה, הם עלו על המונית של רוט בהרצליה וירו בו בגבו. הוא נהרג במקום. עד היום לא ידוע מי מהשניים הוא שלחץ על ההדק. השניים הורשעו ונידונו ל-16 שנות מאסר.

במהלך אחת החופשות של השניים מהכלא ב-1998 שדדו השניים מכולת בהרצליה ופצעו את המוכרת. בעקבות זאת הוסיף בית המשפט חמש שנות מאסר לעונשם. נוסף על כך, הוא נידון לשנת מאסר על הונאה במהלך עבודות השיקום שעשה מטעם שירות בתי הסוהר, אך נקבע כי מחצית מהתקופה תהיה חופפת למאסרו בגין הרצח. בתוך הכלא החל אלוני בתהליך שיקום, שכלל בין היתר השלמת לימודים, ולפני כמה שנים הוא אף התחתן בין כותלי הכלא. ב-2008 הוא הגיש בקשה לניכוי שליש ממאסרו, אך בקשתו נדחתה.

לעומתו, שותפו לפשע ניצל את אחת מחופשותיו ב-2004 כדי להימלט מהארץ לארגנטינה. לאחר שנעצר במדינה בשל עבירות שביצע שם, בנובמבר 2013 הוא הוסגר לישראל. בן-איבגי עתר לבית המשפט בדרישה לנכות מעונש המאסר שעליו לשאת בישראל את כל הימים שבהם היה נתון במעצר ובמאסר פנימי בארגנטינה ובהחלטה תקדימית קיבל בית המשפט את עמדתו. לפיכך הוא היה אמור להשתחרר כבר באוגוסט 2014, אולם בית המשפט העליון הפך את ההחלטה והוא צפוי להשתחרר רק ב-2018.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ארבל אלוני, אחד מרוצחיו של דרק רוט, השתחרר מהכלא, 8 ביולי 2015. שלומי גבאי, צילום מסך
ארבל אלוני, אחד מרוצחיו של דרק רוט, השתחרר מהכלא, 8 ביולי 2015/צילום מסך, שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully