וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הצבאי קבע: לירן חג'בי יורד לדרגת רב-סרן

2.7.2015 / 10:56

מפקד גדוד צבר לשעבר, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהתנהגות שאינה הולמת כלפי חיילת, יורד בדרגה אחת. כמו כן, נפסק כי עליו לשלם פיצוי בסך 5,000 שקל למתלוננת מאי פאטל. חג'בי: "האירוע יצא מפרופורציה"

צילום: יותם רונן: עריכה: ניר חן

בית הדין הצבאי המיוחד בתל אביב הורה היום (חמישי) להוריד את מפקד גדוד צבר לשעבר לירן חג'בי בדרגה - מדרגת סגן-אלוף ולדרגת רב-סרן. זאת לאחר שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת כלפי חיילת ונגדת ששירתו תחת פיקודו, אשר חרגה מיחסי מפקד-פקוד והייתה בחלקה על רקע מיני. "סברנו שהפגיעה צריכה להיות מצומצמת ותהיה בדרגה אחת", כתבה השופטת בהחלטתה.

חג'בי הורשע במסגרת הסדר טיעון, שבמסגרתו הודה בעבירות וסיים את שירותו הצבאי. נוסף על הורדתו בדרגה, הוא נדרש לשלם פיצויים בסך 5,000 למתלוננת נגדו ונגזרו עליו חודשיים מאסר על תנאי למשך חודשיים.

"אין בידינו לקבל את בקשת ההגנה, זאת למרות תרומתו רבת השנים", הסבירה השופטת, אלוף-משנה אורלי מרקמן. "הנאשם מילא שורה של תפקידים, גילה אומץ לב, מסירות. תרומתו ראויה ויש לזקוף זאת לזכותו. פגיעה בדרגתו אין בה כדי לשלול את פועלו".

עוד על לירן חג'בי:
"מתנצלים, הצבא כשל": עשרות קצינים חתמו על מכתב למאי פאטל
"כבולה ומשותקת": פטאל ביקשה לבטל ההסדר עם המג"ד המודח
מג"ד צבר לשעבר נאשם בהתנהגות שאינה הולמת

לירן חג'בי בבית הדין הצבאי בהכרעה בעונשו, יוני 2015. מגד גוזני
"מקבל את ההחלטה". חג'בי בבית המשפט, היום/מגד גוזני

חג'בי הגיב על גזר הדין ואמר: "אני מקבל את החלטת בית המשפט, יש פה התנהגות בלתי-הולמת". עם זאת, הוא הוסיף: "האירוע הזה כולל גורמים אינטרסנטים. זה אירוע שיצא מכל פרופורציה. אשתי וחבריי שמלווים אותי מכירים אותי. אשתי הולכת איתי באש ובמים".

הסניגור הצבאי הראשי, אשר הלפרין, ציין את העובדה שהפרשה הסתימה ללא רישום פלילי וללא מאסר. "פרשה שהחלה כפרשת גבעתי ג' הסתיימה בצורה הראויה לה", אמר הלפרין. על ההורדה בדרגה אמר הסניגור: "הפרשה פגעה בחג'בי קשות, ולהערכתו פגעה גם בפטאל. היו מי שניסו להציג שלירן חג'בי נהנה מהסדר טיעון מקל בגלל דרגתו. אין דבר רחוק יותר מהאמת".

עו"ד רוני סדובניק, המייצגת את פטאל, אמרה בתום הדיון: "גזר הדין מאוזן מאוד. הוא גיבור חיל, אבל גם גיבור חיל צריך לכבוש את יצריו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לירן חג'בי בבית הדין הצבאי בהכרעה בעונשו, יוני 2015. מגד גוזני
"אשתי הולכת איתי באש ובמים". חג'בי בתום הדיון/מגד גוזני

בדיון הטיעונים לעונשו של חג'בי לפני כשבועיים הוא ביקש מבית הדין שלא לפגוע בדרגותיו ואמר: "אני אחד שלא מפחד להתנצל. הייתי מתנצל בפניה (בפני המתלוננת מאי פאטל - א"ב) אם לא היה מסע (השמצות - א"ב) שהקשר בינו לכתב האישום שקרי ופוגעני. הייתי מתנצל. לא מסוגל לא מסוגל".

פאטל פנתה לפני כחודשיים וחצי לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, וביקשה לבטל את הסדר הטיעון בפרשת ההטרדה המינית. גורם צבאי מסר כי "הפרקליטות הצבאית העבירה את פרטי כתב האישום אל הסנגור של המתלוננת, והפרקליטות קיבלה את הסכמתה. ברגע האחרון, שלחה המתלוננת מכתב ובו ביקשה לבטל את הסדר הטיעון, אך הפרקליט הצבאי השיב לה כי פרטי כתב האישום משקפים את עדותה וכי הפרקליטות תמשיך בהליך עם הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully