וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בפוליטיקה: פאינה קירשנבאום ו-11 נוספים יואשמו

לוואלה!NEWS נודע כי החקירה הנמשכת בשנה וחצי האחרונות, ושכללה גיוס שבעה עדי מדינה, צפויה להבשיל לכתבי אישום בקרוב. גורם במערכת אכיפת החוק: טענות נגד שרים מכהנים ירדו מהפרק

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

(פאינה קירשנבאום בחקירתה, בחודש שעבר)

המשטרה צפויה להמליץ על הגשת כתבי אישום נגד 12 חשודים בפרשת השחיתות בפוליטיקה – כך אמר הבוקר (רביעי) גורם בכיר במערכת אכיפת החוק לוואלה!NEWS. בין היתר, יואשמו סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, ראש מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי, ואלכס ויז'ניצר, שעמד עד לאחרונה בראש חברת נת"ע, האחראית על בניית הרכבת הקלה בגוש דן. במהלך גיבוש הראיות לצורך הגשת כתבי האישום גייסו במשטרה שבעה עדי מדינה, ובהם גרשון מסיקה, שהתפטר לאחרונה מראשות המועצה האזורית שומרון.

הגורם ציין כי החקירה קרובה לסיומה, וכי רק בעקבות גל המעצרים שהביאה פרשת 512, שבמסגרתו נעצרו יותר מ-60 עבריינים בחשד למעורבות בפשיעה המאורגנת בישראל, התעכבה הגשת כתבי האישום. הגורם אמר כי עדותו של מסיקה חיזקה את ראיות המשטרה, אך הבהיר כי גם ללא עדותו היו מצליחים לגבש המלצות לכתבי אישום. מסיקה אמור למסור מידע גם בפרשה אחרת, שבה מעורבים לכאורה חבר כנסת מכהן וחבר כנסת לשעבר.

עוד על פרשת השחיתות:
מסיקה: "ההסדר לא היה מוצע לי לו חשדו שקידמתי את עצמי"
בתום חקירה: נאסר על פאינה קירשנבאום לצאת מהארץ
"חושף השחיתות" בחברה לפיתוח השומרון: "צר לי על מסיקה"

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
על פי החשד, עמדה בראש כל 15 הפירמידות. פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

עוד נודע לוואלה!NEWS כי מתוך העדויות וחומרי החקירה הועלו טענות נגד שרים. עם זרת, טרם הקמת הממשלה טענות אלו נבדקו, ולאחר בדיקה מעמיקה של גורמי אכיפת החוק נמצא כי אין פסול במינוי השרים בממשלה החדשה.

במסגרת פרשת השחיתות נעצרו ונחקרו אישי ציבור רבים. בין היתר, נעצרו גם ראשי רשויות, ובהם ראש עיריית עפולה יצחק מירון וסגנו, ראשי המועצות האזוריות תמר ומגילות, מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן ויו"ר איגוד הכדורסל לשעבר אבנר קופל.

גרשון מסיקה ראש מועצה אזורית שומרון בהארכת מעצר, בית משפט השלום, דצמבר 2014.. ראובן קסטרו
עדותו חיזקה את ראיות המשטרה. גרשון מסיקה/ראובן קסטרו

במשטרה שרטטו במהלך החקירה הארוכה "פירמידה" לכל אחת מ-15 תתי-הפרשות. לפי התמונה שהתקבלה במשטרה, קירשנבאום עמדה בראש כל פירמידה, כמי שעל פי החשד קיבלה כספים לחשבונות הבנק שלה. היא חשודה, בין היתר, בעבירות של מתן שוחד וקבלת שוחד. גודובסקי, לפי החשד, היה מי שפעל כ"מאעכר" – יצר קשר עם גופים שונים, ובהם עמותות וחברת נת"ע, והעביר להם כספי ציבור. בהמשך קיבלו השניים לכאורה בחזרה לכיסם חלק מהכספים שהעבירו לגופים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully