וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב פקד ערן מלכה הוא הקצין החשוד שהדליף מידע לפישר

הותר לפרסום: שם הקצין החשוד בקבלת שוחד מרונאל פישר הוא רפ"ק ערן מלכה. כמו כן, בימים הקרובים יזומן לעדות קצין בכיר ביאחב"ל, שהיה איש מפתח בפרשת ב. יאיר, כדי לנסות ולברר את מידת מעורבותו של מלכה בפרשה החדשה

צילום: עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

קצין המשטרה שנעצר בחשד לקבלת שוחד מעו"ד רונאל פישר הוא רב-פקד ערן מלכה מיחידת להב 433 - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. מעצרו של מלכה הוארך היום בבית משפט השלום בירושלים בחמישה ימים, כמו גם מעצרו של פישר, החשוד בתיווך שוחד ובשיבוש הליכים. במהלך הדיון טענה נציגת מח"ש, נעה לימור, כי אופן הפעולה של פישר בפרשות אלה הוא חלק משיטה שפיתח ובה השתמש לכאורה במקרים נוספים. "מאז שנעצר פישר בשנית, גילתה מח"ש את השיטה שבה פעלו רונאל פישר וקציני המשטרה", הסבירה לימור.

במחלקה לחקירות שוטרים חושדים כי הוא העביר לפישר מידע על אודות חקירות המתנהלות בפרשת יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, שבה עמד כראש צוות החקירה.

עוד על רונאל פישר:
עדת המדינה נגד עו"ד פישר – המתווכת בינו לשוטר החשוד בשוחד
מעצרו של עו"ד פישר הוארך: "המסרונים חשפו פרשה חדשה"
"150 אלף דולר והפרשות ימותו": הקלטות עו"ד פישר

ערן מלכה, השוטר החשוד במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של עו"ד רונאל פישר, אפריל 2015. טלי מאייר
"אחד הקצינים המשפיעים ביחידה הכלכלית". רפ"ק ערן מלכה החשוד בקבלת שוחד מפישר/טלי מאייר

"לא יעלה על הדעת שקצין בכיר במשטרה יקשור קשר עם החשודים באותם תיקים, וביחד ירקמו מזימות לסחוט אחרים", הוסיפה נציגת מח"ש. "החשוד פעל לא אחת לשיבוש הליכים. העבירות, מעצם טיבן, כמו גם אופן התנהלותו של החשוד, מוכיחים כי לא ניתן לתת בו אמון".

רפ"ק מלכה הוא "אחד הקצינים המשפיעים ביחידה הכלכלית" - כך הוגדר היום על ידי גורמים במשטרה. במשטרה מגדירים אותו כאחד האדריכלים של החקירות ביחידה. בין היתר, מלכה היה זה שהביא לפיצוח פרשת חסן ושלל פרשיות נוספות, שבהן שימש כראש צוות החקירה.

ביחידה הכלכלית של להב 433 הוכו בתדהמה באשר לחשדות שמופנות כלפי הקצין, כאשר היה אמון על החקירות הרגישות ביותר ביחידה. מעצרו של מלכה הכה בתדהמה גם את משפחתו, שכן גם אשתו משמשת כקצינה במשטרה. "האישה לא מפסיקה לבכות מאז שמלכה נעצר", אמרו היום בסביבתו. "זו טרגדיה אמיתית ואנחנו מקווים שכל החשדות לא יתבססו בסופו של דבר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עו"ד רונאל פישר מובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, 30 באפריל 2015. גדעון צנטנר
פישר בהארכת מעצרו בשבוע שעבר/גדעון צנטנר

בתוך כך, היום נחשף לראשונה כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תזמן בימים הקרובים קצין בכיר ביאחב"ל למתן עדות, ותבדוק אם היה קשור למנגנון שהפעיל עו"ד פישר, שבפרשות אחרות חשוד שהוציא מידע משוטרים בנוגע לתיקים שבהם טיפל. הקצין הבכיר היה אחד הקצינים המרכזיים בחקירה בפרשת ב. יאיר, שבו נחשד בעלי החברה יאיר ביטון בהזרמת כספים לארגון הפשע של יצחק אברג'יל. באותה פרשה ייצג פישר את ביטון, יחד עם שותפה במשרדו, רות דוד. במח"ש שוקלים לזמן קצינים נוספים מלהב 433 במסגרת פרשות שחשפה עדת המדינה במשפטו של פישר. הקשר בין פרשת ב. יאיר לחקירת רונאל פישר נחשף לראשונה בוואלה! NEWS לפני כשנה.

יש לציין כי המחלקה לחקירות שוטרים אינה רואה בשלב זה בקצין הבכיר כחשוד, אולם ינסו לבדוק אם חומרי חקירה דלפו מפרשת ב. יאיר לפישר. במח"ש סבורים כי אותו הקצין יכול לשפוך אור על כך ולתת הסברים לגבי מידת מעורבותו של רפ"ק מלכה בהקשר זה.

"יומה השחור של מערכת אכיפת החוק"

במסגרת הסכם עדת המדינה שנחתם עם העוזרת של פישר, עלה כי הוא קיבל מידע סודי מתוך חקירות רגישות. בין השאר נבדק במח"ש אם קצינים נוספים מתוך היחידה העבירו מידע סודי בנוגע ללקוחותיו של פישר. נציגי מח"ש הגדירו את החקירה כ"יומה השחור של מערכת אכיפת החוק", ברמיזה לקציני משטרה נוספים שעמדו בקשר עם פישר. במסגרת החקירה יבדקו במח"ש אם אותם קצינים, שהתכתבויות שלהם עם הפרקליט נמצאו במכשירו הסלולרי של פישר, גם קיבלו טובות הנאה כלשהן ממנו.

השופטת, ג'ויה סקפה-שפירא, התייחסה לחתימת הפרקליטות על הסכם עד מדינה עם העוזרת האישית של עו"ד פישר, ואמרה: "המשיב חשוד במספר בלתי-מבוטל של פרשות נוספות. לכן חתימת הסכם עד המדינה יהיה בה לשנות את התמונה".

יאיר ביטון החשוד בהלבנת הון באמצעות חברת בנייה והעברת הכסף לארגון פשע. מאי 2014. יותם רונן
קצין משטרה שהיה מעורב בחקירתו ימסור עדות. יאיר ביטון/יותם רונן

עו"ד פישר נעצר לראשונה לפני כתשעה חודשים לאחר שתועד לוקח מחסן תיק שבו כסף מזומן במטרה "לסגור לו תיק". לאורך חודשים לא הצליחו חוקרי מח"ש לפתוח את מכשיר האייפון של פישר, שבו ציפו למצוא מידע פרטים חשובים להמשך החקירה. לאחרונה הצליחו החוקרים לפרוץ למכשיר, וביום רביעי האחרון הוא נעצר בפעם השנייה, יחד עם קצין משטרה לשעבר בלהב 433 החשוד בלקיחת שוחד.

נוסף על הפרשה העוסקת בחקירתו של חסן, פישר חשוד שפעל באופן דומה במקרה של חקירה בעניינו של אילון מכלוף, בעל מטמנת אשפה באשקלון. על פי החשד, פישר קיבל ממכלוף סכום כסף במטרה להעבירו לשוטר בתמורה לקבלת מידע רגיש מתוך החקירה המתנהלת נגדו.

ביום שישי חתמה פרקליטות המדינה על הסכם עד מדינה עם העוזרת האישית של פישר, שנעצרה יחד עמו עם קצין המשטרה לשעבר. לוואלה! NEWS נודע כי העוזרת שימשה מתווכת בין הפרקליט לבין השוטר. במכשיר הטלפון של פישר שנפרץ התגלו התכתבויות בין השלושה, ומהם עלה בבירור שהעוזרת השתתפה באופן פעיל בעבירות לכאורה. זאת בניגוד לטענותיה בעבר, שלפיהן לא הייתה מודעת למעשים. בתמורה לעדותה, התיק נגדה ייסגר.

באי כוחו של רפ"ק מלכה, עורכי הדין דב גלעד כהן ועדי כרמלי, סירבו להגיב.

(עדכון ראשון: 12:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully