וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע שנאה בהרצליה: "דקרתי אותו בגלל שהוא ערבי"

20.4.2015 / 17:06

עובד ניקיון ערבי בן 28, שעובד בניקיון בעיריית הרצליה, נדקר במהלך עבודתו ונפצע קל בכתפו. החשוד בדקירה סיפר לחוקרים כי "זיהה" שמדובר בערבי - ולכן דקר אותו. במשטרה מתייחסים לדקירה כאירוע לאומני

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

"ראיתי אותו ברחוב, זיהיתי שהוא ערבי - והחלטתי לדקור אותו עם הסכין שהיתה לי בגלל שהוא ערבי", כך הודה היום (שני) יהודי בן 26 החשוד בדקירתו של פועל ניקיון ערבי -ישראלי בן 28 בהרצליה. הדקור, תושב צפון הארץ שעובד בניקיון בעירייה, נפצע באורח קל בכתפו ברחוב קהילת ציון בעת שטאטא את הרחוב.

לאחר האירוע סיפר הדקור כי שמע יהודי בעל מבטא רוסי צועק "מוות לערבים", רגע לפני שנדקר. כוחות גדולים של משטרת הרצליה בפיקודו של סגן-ניצב אבי ברסנוב איתרו את החשוד על פי תיאור שמסרו עדי ראייה, כשהוא מסתתר בחצר בית שנמצא בסמוך לזירת הדקירה. הוא הובא לחקירה בתחנת משטרת הרצליה, שבה מתייחסים לאירוע כלאומני.

הרופא שטיפל בפצוע, ד"ר אלי שולמן, סיפר: "תפרנו את הפצע שלו באזור עצם השכם) והוא יציב לגמרי. אחרי הטיפול שחררנו אותו הביתה. למזלו הוא נדקר באזור הזה, ולכן הסכין לא חדרה לתוך בית החזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד ראייה לאירוע משוחח עם התקשורת, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אברהם מסילתי, מנהל פרויקט הבנייה שלידו אירעה הדקירה ואליו נמלט הפצוע, סיפר: "הוא רץ אליי ואני ירדתי מהמשרד. הוא אמר לי להזמין משטרה ואמבולנס והזמנתי. מסכן הבחור, הוא ישב פה איזה חצי שעה עד שהגיעו האמבולנס והמשטרה, שהתחילה לחקור אותו. מסכן, הוא שכב פה מדמם".

"ראינו אדם חובש כיפה עם זקן ארוך, שרדף אחר עובד הניקיון כשבידו סכין. עובד הניקיון היה מבוהל מאוד. האדם צעק 'מוות לערבים והניף את הסכין'", סיפר חיים דגה, אינסטלטור שעובד באתר הבנייה. הפועלים האחרים סיפרו: "הוא ניסה לרצוח את עובד הניקיון. מיד רצנו לעזרתו, גוננו עליו, ואז התוקף ברח".


עוד ידיעות בוואלה חדשות
גילויים חדשים: כך חדר המרגל אלי כהן לסוריה
מי יקבל את החינוך? לקראת חלוקת הג'ובים בליכוד
ארגון להב"ה יפגין ביום העצמאות - בזמן שלוסי אהריש תדליק משואה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אזור התקרית

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לפצוע טיפול במקום, ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא. חובשת בכירה במד"א סיגל אברמוביץ סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו גבר בן 28 שכנראה עבד באזור, שהיה בהכרה מלאה והתהלך במקום. הוא סבל מפצע דקירה שטחי בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו מוגדר קל".

חשד: יהודי דקר עובד ניקיון ערבי בהרצליה. צילום מסך
חשד: יהודי דקר עובד ניקיון ערבי בהרצליה/צילום מסך

ראש עיריית משה פדלון גינה את "המעשה הנפשע", לדבריו. "לא נסבול מעשי אלימות בעיר כלפי כל אדם, באשר הוא", אמר. בימים הקרובים יורה פדלון על הגברת הפיקוח העירוני באמצעות יחידת השיטור החדשה שהוקמה.

ח"כ עיסווי פריג' (מרצ) אמר על האירוע: "מי שנבנה על ליבוי יצרים ושנאה, שלא יגלגל עינויו לאור תוצאותיה. אלימות ופיגועים נעשים על ידי מוסתים, אבל הם תוצאה ישירה של דברי המסיתים. במדינת ישראל של 2015, חלק מהמסיתים יושב ועתיד להמשיך לשבת בממשלת ישראל".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully