וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל מחלקה הושעה בשל חקירת חשד שתקף מינית רופאה

4.3.2015 / 8:10

על פי הרופאה, הרופא הממונה עליה נעל אותה עמו בחדר ונישק אותה בניגוד לרצונה. הנהלת בית החולים, ששמעה על האירוע, הגישה תלונה לנציבות שירות המדינה והוא הושעה מתפקידו

רופא. ShutterStock
"המתלוננת גילתה קושי בפיענוח תוצאות בדיקת אק"ג, ומנהל המחלקה הציע ללמד אותה את הנושא"/ShutterStock

נציבות שירות המדינה הגישה לאחרונה לבית הדין למשמעת תובענה נגד מנהל מחלקה בכיר בבית החולים זיו בצפת, לאחר שהוגשה נגדו תלונה בטענה שעשה מעשים מגונים ברופאה שעבדה תחתיו והטריד אותה מינית. על פי תלונת הרופאה, המנהל נעל אותה בחדרו, הטריד אותה ואף נישק וחיבק אותה בכוח. בעקבות הגשת התובענה, הושעה המנהל מתפקידו, ובמקביל ביקש לצאת לחופשה.

המתלוננת, עולה חדשה, הועסקה במחלקה תקופה קצרה בינואר בשנה שעברה, כחלק מתהליך ההכשרה שלה לקראת קבלת רישיון לעסוק ברפואה בישראל. המקרה שבמוקד התלונה אירע בשעות הבוקר המוקדמות. על פי התלונה, גילתה המתלוננת קושי בפיענוח תוצאות בדיקת אק"ג, ומנהל המחלקה הציע ללמד אותה את הנושא. מאחר שבאותה שעה לא היו חולים רבים במחלקה, פנה המנהל אל המתלוננת ואמר לה שיש לו זמן ללמד אותה.

"בשלב כלשהו, קם הנאשם מכיסאו, ניגש לדלת החדר ונעל אותה במפתח", נכתב בתלונה. "המתלוננת שאלה את הנאשם מדוע הוא סוגר את הדלת והנאשם ענה: 'כדי שלא יפריעו לנו. תירגעי, שבי בשקט, הכול יהיה בסדר'". בשלב מסוים, תוך כדי ההסברים המקצועיים, נטל המנהל את ידה הימנית של הרופאה והניח אותה על ירכו השמאלית. הרופאה הסירה מיד את ידה מירכו. 'מה קרה?', שאל אותה המנהל ועל כך השיבה: 'זה לא נכון'. מיד לאחר מכן נטל הנאשם בשנית את ידה הימנית והחל לנשקה. המתלוננת הסירה מיד את ידה. לאחר שהבחין הנאשם כי המתלוננת כועסת, סובב הנאשם את הכיסא ופנה לצג המחשב כך שהפנה לה את גבו והמשיך בשיעור המקצועי".

"נישק אותה ואמר: 'את יפה מאוד'"

עם זאת, בכך לא חדל הרופא הבכיר ממעשיו. על פי התלונה, בהמשך השיעור, הדפיס המנהל בדיקות אק"ג והניח אותן על השולחן. כשהחלה הרופאה לאסוף את הבדיקות, בעודה יושבת, הוא קם מכיסאו, ניגש אליה, חיבק אותה מצדה ונישק אותה על ראשה. "הנאשם המשיך לנשק את המתלוננת באזור האוזניים, הקודקוד והשיער ואמר לה: 'את יפה מאוד'. המתלוננת דחפה את הנאשם וקמה מהכיסא", נכתב בתלונה.

בשלב זה, כך נטען, צלצל מכשיר הטלפון הנייד של הרופא. הוא פתח את הדלת עם המפתח שהיה ברשותו ויצא מן החדר. "המתלוננת, שהייתה נסערת מאוד, יצאה אחריו מן החדר ובכתה. כעבור זמן מה, חזרה המתלוננת לחדר המיון והמשיכה לעבוד. בשלב כלשהו ניגש אליה הנאשם, התיישב ליד מחשב מולה, מסר לה חומר שהדפיס במהלך השיעור ואמר לה שהם ימשיכו בשיעור היום".

דבר האירוע הגיע לידיעת הנהלת בית החולים, ובאותו יום היא הגישה את התלונה לנציבות שירות המדינה, והרופאה עזבה את תפקידה במחלקה. התובענה הוגשה בנובמבר 2014, ולפני כמה שבועות הוחלט להשעות את הרופא הבכיר מתפקידו. בתגובה, הוא ביקש לנצל את ימי החופשה המגיעים לו ויצא לחופשה.

כל הצדדים סירבו להגיב לשאלה מדוע לא דווח המקרה למשטרת ישראל. מבית החולים זיו נמסר כי הנושא נמצא בבדיקת נציבות שירות המדינה. "אנו מקווים כי העניין יתבהר בקרוב", מסרו.

ממשרד הבריאות נמסר כי המשרד "דיווח לנציבות שירות המדינה. בוצעה חקירה על ידי אגף החקירות בנציבות, והנציבות היא הגורם שקובע כיצד יטופל המקרה".

מנציבות שרות המדינה נמסר כי התיק נפתח וכעת מתקיימים דיונים בעניינו. בעניין הדיווח הלקוי על המקרה, נמסר: "המתלוננת בחרה שלא להגיש תלונה במשטרה. על פי הכללים, המתלוננת בוחרת את הערוץ שבו היא רוצה שהתלונה תטופל".

לפניות לכתב מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully